Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@22:47:15 GMT

خواص روغن کرچک برای پوست

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۳۱۷۳

خواص روغن کرچک برای پوست

روغن کرچک که از دانه‌های کرچک تهیه می‌شود سرشار از ریسینولیک اسید است که باعث نرمی و لطافت موی سر شده و به ضخامت آن کمک می‌کند.

به گزارش برنا؛ پوست ما تنها بخشی از بدن نیست که می‌تواند افزایش سن را نشان دهد. همزمان با نزدیک شدن به میانسالی تغییرات در موی سر نیز بروز می‌کند که شامل نازک شدن، خشکی، تغییر رنگ و ریزش مو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از افراد با دیدن این علائم در موی سر خود ناامید می‌شوند اما خبر خوشحال کننده این است که می‌توان با برخی اقدامات مانع از آسیب به موی سر شد. استفاده از ماسک‌های موی سر نه تنها می‌تواند مانع از نازک شدن مو شود، بلکه به نرمی و درخشندگی مو نیز کمک می‌کند.

روغن کرچک که از دانه‌های کرچک تهیه می‌شود سرشار از ریسینولیک اسید است که باعث نرمی و لطافت موی سر شده و به ضخامت آن کمک می‌کند.  به دلیل خواص زیاد می‌توانید روغن کرچک را به صورت مستقیم بر روی پوست و موی سر مالیده و از فواید آن بهره ببرید.

برای تغذیه مناسب ریشه‌های موی سر، استفاده از یک ماسک ترکیبی غنی از پروتئین توصیه می‌شود. برای این کار به جو دو سر، شیر و روغن بادام نیاز دارید. نصف فنجان جوی دو سر را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام و نیم فنجان شیر مخلوط کنید.

این ترکیب را به خوبی هم زده و سپس به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بر روی سر خود قرار دهید. می‌توانید برای نرمی و لطافت بیشتر مو کمی هم روغن کرچک به این ترکیب اضافه کنید. بهتر است پس از قرار دادن این ماسک بر روی مو، سر خود را با کلاه پلاستیکی بپوشانید تا مانع از خشک شدن سریع ماسک بر روی سر شود.

پس از ۴۰ دقیقه موی سر خود را با آب ولرم و شامپو بشویید. این کار را می‌توانید یک بار در هفته انجام دهید. توصیه می‌شود در کنار استفاده از این ماسک، رژیم غذایی خود حاوی سبزیجات و میوه تازه و سطح مناسب پروتئین را رعایت کنید.

ویتامین خانواده B نقش مهمی در سلامت پوست و مو دارد و داشتن رژیم غذایی غنی از آن‌ها ضروری است. همچنین عدم استعمال دخانیات و استفاده از مشروبات الکلی می‌تواند روند پیری پوست و مو را کاهش دهد. داشتن فعالیت ورزشی و سبک زندگی سالم از دیگر عوامل تاثیر گذار در سلامت پوست و مو است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مو پوست تغذیه ماسک شیر رژیم غذایی سبزیجات خانواده سلامت مشروبات الکلی سبک زندگی پوست و مو روغن کرچک سلامتی پوست روغن کرچک پوست و مو موی سر سر خود بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد

رازیانه خواص اعجاب انگیزی دارد، باعث از بین بردن نفخ می‌شود، گوارش را بهبود می‌بخشد، دارای خواص ضد التهابی است و باعث می‌شود که در فصل زمستان بدن‌تان گرم شود.

به گزارش جام جم، می‌توانید دانه رازیانه را داخل سبزیجات مختلف به کار ببرید یا دمنوش آن را بنوشید که نفخ را بعد از غذا از بین می‌برد.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • خواص شیربرنج + فیلم
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • خواص گل سرخ + فیلم
  • خواص جکوزی برای پوست