Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:30:18 GMT

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۳۳۱۲

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان گشایش یافت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با هدف معرفی و اشاعه جلوه های غنی ایران زمین به مناسبت تعمیق مناسبات، تعاملات و مبادلات فرهنگی و هنری همراه با معرفی فرهنگ و هنر تاریخی، ایرانی و اسلامی در سایر کشورها از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و هنری و امور ایرانیان  خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی،هنری و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرپرست گروه فرهنگی و هنری در این باره به خبرنگار فرهنگی ایرنا، گفت: در این رویداد فرهنگی و هنری، هیاتی متشکل از ارکستر سمفونیک تهران و هنرمندانی در دیگر رشته های هنری حضور خواهند داشت و دکتر محمد مهدی تسخیری معاون بین الملل دانشگاه ادیان برای شرکت در نشست گفت و گوی ادیان و اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست ادبی این هیأت را همراهی خواهند کرد.

 محمد علی کیانی گفت: افتتاح رسمی این برنامه با عنوان روزهای فرهنگی فجر در بیروت همراه با اجرای ارکستر سمفونیک تهران و با حضور وزرای فرهنگ دو کشور ساعت ۱۷ و ۳۰ به وقت تهران و ۱۹ و ۳۰ به وقت بیروت در سالن رسالات بیروت  لحظاتی قبل برگزار و همچنان این مراسم ادامه دارد.

وی یادآور شد: هیأت فرهنگی و هنری از جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه گذشته به منظور برگزاری هفته فرهنگی ج.ا.ایران در لبنان وارد بیروت شدند. دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز شنبه هفته جاری در راس هیاتی فرهنگی و هنری وارد لبنان شد و مورد استقبال رسمی همتای لبنانی خودش قرار گرفت.

 کیانی گفت: جامعه لبنان جامعه مدرن، تحصیلکرده است. تعداد قابل توجهی از ایرانیان مقیم در لبنان حضور دارند و این خود نشان از ارتباط بسیار موثر فرهنگی دو کشور است تاریخچه روابط فرهنگی بین دو کشور قدمتی طولانی دارد و  روابط فرهنگی بین دو کشور از نظر ساختاری و محتوایی از سطح بسیار خوبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: امضای موافقتنامه فرهنگی بین دو کشور در بیست و پنج مهرماه ١٣٣٥منعقد و کماکان معتبر است  و موضوع اجرائی کردن مفاد تفاهم نامه  از اولویت های فرهنگی دو کشور است که در این روزهای  فرهنگی با مسئولین این کشور پیگیری خواهد شد.

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و هنری گفت: برگزاری هفته های فرهنگی بالاترین سطح روابط فرهنگی بسیار خوب دو کشور است که در عالی ترین سطح و  مقام فرهنگی به میزبانی کشور درخواست کننده  حضور  و برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در این هفته های فرهنگی، نشست ها و گفتگوی ادیان و گفتگوهای فرهنگی و هنری، گفتگوهای علمی و دانشگاهی در کنار گفتگو در حوزه ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان و گفتگوی های ادبی و شعری با همتایان و هم صنف های خودشان برگزار می شود.

برگزاری کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری و دوره های دانش افزایی  و توانمند سازی زنان  و مشاغل خانگی هنری از دیگر برنامه های این سفر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز سفر به لبنان با حضور در روضه الشهیدین بیروت ضمن قرائت فاتحه، نثار شاخ گل و ادای احترام به شهدا، با شماری از مادران شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسماعیلی همچنین با حضور در شبکه تلویزیونی المنار، گفت: این شبکه تلویزیونی در جنگ روایت‌ها موفق بوده و به عنوان یکی از قوی‌ترین سنگرهای رسانه‌ای برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها شناخته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در طی اقامت خود در لبنان در یادداشتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سفر به کشور لبنان به دعوت برادر محمد المرتضی وزیر فرهنگ لبنان، گامی در مسیر تلاش برای تقویت روابط فرهنگی و پیوند اهداف و مسائل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما مراسم و آیین‌ها هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در لبنان که کشور فرهنگ، مقاومت و عزت است، گرامی می‌داریم.

عضو کابینه دولت مردمی همچنین در دیدار با نمایندگان تشکل‌های فرهنگی فعال در لبنان گفت: برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه خواهد بود و برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، آغاز این اقدامات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل رباب صدر، دختر امام موسی صدر و وفا مغنیه همسر شهید عماد مغنیه و مادر شهید جهاد مغنیه از شهدای جبهه مقاومت، از مقام شامخ این مجاهدان جهان اسلام تجلیل کرد.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمای، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیر عامل بنیاد رودکی و محمدحسین هادیان مدیر کل حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر اسماعیلی را در این سفر همراهی می کنند.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته فرهنگی اداره کل همکاری‌های فرهنگی، هنری و امور ایرانیان خارج از کشور بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته فرهنگی محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته فرهنگی بیروت هفته فرهنگی جمهوری اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران همکاری های فرهنگی فرهنگی و هنری روابط فرهنگی فرهنگی بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر