Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه غرب با کارنامه سیاه خود حق ندارد از قانون و اخلاق دم بزند، گفت تحولات کنونی اوکراین بی‌شباهت با فریبکاری‌های غرب و مزدورانش در سوریه نیست.

به گزارش برنا؛ مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه به بررسی تازه‌ترین تحولات مربوط به جنگ اوکراین پرداخت و گفت: غرب بیشتر از روسیه از محاصره تحمیل شده بر این کشور آسیب خواهد دید و سوریه از روسیه برای فائق آمدن بر تحریم‌ها حمایت خواهد کرد چراکه روسیه نیز در طول سال‌های جنگ علیه سوریه چنین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لونا الشبل» در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد گروه‌های مسلح رادیکال در خاورمیانه خود را برای عزیمت به اوکراین و قزاقستان آماده می‌کنند، افزود: ما از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت می‌کنیم. طبیعتاً نمی‌توان درباره این عملیات صرف نظر از پیش‌زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آن سخن گفت. اکنون این سوال مطرح است که آیا روسیه برخلاف شایعات موجود، برای این اقدام نظامی زمینه‌سازی کرده است؟ پاسخ قطعاً منفی است.

وی ادامه داد: غرب و آمریکا از هیچ اقدامی برای آزار رساندن سیاسی یا نظامی به روسیه فروگذار نکرده‌اند و حق هر کشوری است هنگامی که در معرض تهدید نظامی قرار می‌گیرد، از خود دفاع کند و بر همین اساس است که دمشق از اقدام نظامی روسیه در اوکراین حمایت می‌کند.

مشاور رئیس جمهور سوریه با اشاره به سخنان بشار اسد درباره شباهت‌های جنگ در اوکراین و سوریه گفت: نقطه مشترک هر دو جنگ تبلیغات رسانه‌ای، دروغ و نفاق‌پراکنی، به کار گرفتن مزدوران و اجیرشدگان خارجی، تحریم و اقدامات شیطنت‌آمیز علیه کشورها و نمادهای آن است. تحولات امروز اوکراین علاوه بر شباهت با تحولات سوریه، به حوادث افغانستان نیز بی‌شباهت نیست که به بهانه حمله ۱۱ سپتامبر به این کشور حمله شد و تاکنون نیز عامل این حمله مشخص نشده است. در مورد عراق نیز به همین ترتیب که سلاح‌های کشتار جمعی را بهانه حمله به این کشور قرار دادند و در نهایت دروغین بودن آن به اذعان مقامات این کشور از جمله کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا مشخص شد.

الشبل تصریح کرد: تحولات کنونی در اوکراین شبیه اقدامات گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله کلاه سفیدهاست که برای تحقق اهداف خود به تحریف واقعیت‌ها و سناریوسازی متوسل شدند. نمونه این اقدامات زیر گرفته شدن خودرو اوکراینی توسط تانکی بود که بعداً مشخص شد اصلاً روسی نبوده است و همچنین پخش کردن تصاویر مربوط به حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه و قالب کردن آن به عنوان حمله روسیه به اوکراین.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی در سوریه شبیه حمایتش از نازی‌های افراطی در اوکراین است، خاطرنشان کرد: تاریخ ثابت کرده است  غرب و آمریکا از نازیسم حمایت می‌کردند و در سال‌های نخست جنگ جهانی، غرب از هیتلر حمایت می‌کرد و آنها هنگامی که معادلات جنگ به نفع روسیه علیه نازی‌ها تغییر کرد، به مخالفان نازیسم تبدیل شدند. از این رو ادعای غرب درباره دشمنی با نازیسم یک دروغ بزرگ است. این خود غرب بود که در اوایل قرن گذشته افراط‌گرایان را شکل داد و از آنها برای ترساندن و ارعاب ملت‌ها استفاده نمود و این گروه‌ها در نهایت نیز به ابزاری مؤثر برای اشغال کشورها توسط آمریکا و غرب به بهانه مبارزه با تروریسم تبدیل شدند.

این دیپلمات ارشد سوری درباره هجمه دیپلماتیک علیه روسیه به علت حمله به اوکراین گفت: کشورهایی که میلیون‌ها نفر را در جنگ کره و سپس ویتنام، افغانستان، عراق و اکنون سوریه و اوکراین قتل عام کرده‌اند، حق ندارند از قانون و مشروعیت بین‌المللی و اخلاق دم بزنند. این کشورها جهان را به جنگل تبدیل کرده‌اند که قانون جنگل بر آن حکمرانی می‌کند و در چنین جهانی این حق روسیه است که از خود دفاع کند.

وی درباره اقدام سوریه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونستک و لوهانسک گفت: دمشق دو ماه قبل از حوادث کنونی و در دیدار با هیات پارلمانی روسیه با حضور نمایندگان جمهوری لوهانسک آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن استقلال این دو جمهوری از اوکراین اعلام کرد. ما در مسیر به رسمیت شناختن استقلال این دو جمهوری از تحریم‌های احتمالی آمریکا و غرب هیچ هراسی نداریم چراکه سال‌هاست گرفتار این تحریم‌ها هستیم. تحریم‌های گذشته و کنونی هیچگاه باعث نخواهد شد ما از اصول و باورهای خود عقب‌نشینی کنیم.

مشاور رئیس جمهور سوریه در پایان درباره پیشنهاد مطرح شده از سوی برخی محافل غربی در خصوص اخراج روسیه از شورای امنیت گفت: حذف روسیه از شورای امنیت باعث ناکارآمد شدن آن در تحولات جهانی خواهد شد و طرح هر گونه پیشنهاد برای طرد روسیه از شورای امنیت با هدف تضعیف این شورا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور سوریه سوریه روسیه جنگ مصاحبه خاورمیانه قزاقستان رئیس جمهور بشار اسد تبلیغات افغانستان ۱۱ سپتامبر عراق وزیر خارجه خودرو غزه مبارزه با تروریسم قتل قانون اخلاق جهان جنگل استقلال شورای امنیت روسیه آمریکا اوکراین نازیسم تحریم ها مشاور رئیس جمهور سوریه رئیس جمهور سوریه تحریم ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران