Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شیخان امروز در مراسم رونمایی از بسته حمایتی شرکت دخانیات از کشتکاران توتون و تنباکو اظهار کرد: توتون کاران و تنباکوکاران عضو خانواده دخانیات بوده‌اند پس چه اتفاقی افتاد که جدا شدند؟ سه تفکری وارد کشور شد که با ریل گذاری غلط و طرح فریب، بنگاههایی را وارد کشور کرد و آنها فهمیدند که قدرت شرکت دخانیات کجاست و به آن ضربه زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: سال ۸۱ دو شرکت بزرگ سیگار به کشور وارد شدند و امروز بیش از ۷۵ درصد از سهم بازار سیگار را در اختیار دارند. در واقع این شرکت‌ها نه تنها بازار را تسخیر کرده‌اند بلکه کشت تنباکو و توتون را تاراج کردند تا واردات داشته باشند.

وی با بیان اینکه صحنه رقابت بسیار پیچیده است گفت: ما با این مافیا مبارزه خواهیم کرد؛ اقتصاد کشور در ناکارآمدی، نفوذ و تحریم گرفتار شده است. ما تحریم داخلی، ناکارآمدی و نفوذ را می‌شکنیم.

شیخان گفت: ۲۰ هزار خانواده کشاورز به کمتر از دو هزار رسیده است چگونه توقع بازگشت برکت به این صنعت را دارید؟

وی با بیان اینکه تغییر وضع موجود سخت است زیرا عقب افتادگی‌های زیادی داریم اظهار کرد: فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و صحنه را به دیگران واگذار کردیم اما حالا باید صحنه را باز پس گیری کنیم.

وی گفت: در تنباکو و توتون ظرفیت صادراتی داریم اما به این حوزه توجهی نشده است. در چند سال گذشته هیچ تغییر قیمتی نداشتیم. از این رو برنامه داریم که سطوح قیمتی خرید گیاهان دخانی را در سال آینده افزایش دهیم و این افزایش از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد به نفع کشاورز خواهد بود البته خرید تضمینی نیز انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: کسانی که از واردات توتون و تنباکو نفع می‌برند مانع حمایت ما از این صنعت هستند. اما ما به صورت جدی از این حوزه حمایت خواهیم کرد و البته تاکید داریم که حوزه کشاورزی با تکنولوژی پیوند بخورد و تمام فرایندها به صورت مکانیزه دنبال شود تا کیفیت نیز افزایش یابد.

کد خبر 5436035 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد شیخان شرکت دخانیات ایران تنباکو اوکراین جنگ اوکراین روسیه حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی سازمان بورس و اوراق بهادار بانک مرکزی ایران سامانه جامع تجارت بانک مرکزی رستم قاسمی سفرهای نوروزی بندر چابهار شرکت دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تیم بسکتبال «کشاورز قم» در آخرین بازی دور برگشت مرحله مقدماتی به مصاف تیم فرخ دانه کیمیای شهرکرد رفت و با وجود قبول شکست ۶۴ – ۵۸ به عنوان تیم دوم گروه هفتم راهی مرحله بعد شد.

نماینده قم در بازی نخست دور برگشت تاک کاشان را ۶۱ – ۲۱ شکست داده بود تا در پایان بازی‌های این گروه با دو پیروزی و دو شکست و ۶ امتیاز در رده دوم گروه قرار بگیرد.

سالن شهید رضاییان قم میزبان بازی‌های دور برگشت گروه هفتم لیگ بسکتبال امید‌های کشور بود.

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت