Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد تقوایی در اختتامیه کنگره بین‌المللی محمد (ص) پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر، گفت: امروز اختتامیه فراخوان است، چون حرکت کنگره متوقف نشده و هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

او گفت: کنگره جهانی پیامبر رحمت از ۲۱ اسفند پارسال در ۷ زبان و ۲۵ رشته ادبی و هنری رونمایی شد و ۷ ماه هنرمندان مهلت داشتند که آثار خود را تهیه و ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت گفت: ۵۷۰۰ اثر از ۴۰ کشور دریافت شد و تمام استان‌های کشور در این رویداد شرکت کردند و در مرحله داوری آثار ۶۰ نفر از سرشناسان ایران در رشته‌های ادبی و هنری آثار را داوری کردند که ۴۳۰ اثر برگزیده و جهت چاپ در کتاب کنگره انتخاب و ۵۰ اثر برگزیده و ۷۰ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

به گفته او، این کنگره از چند جنبه منحصر به فرد است و نخستین جنبه این است که شروع حرکت از نقطه صفر بود و این حجم کار برای کنگره‌ای که همه آموزش از صفر شروع شده جای تقدیر دارد، دومین ویژگی گستردگی زبان‌ها و تعدد رشته‌ها بود که از این جهت نیز منحصر به فرد است.

تولید محتوای ممتد در یک سال گذشته از دیگر ویژگی‌های کنگره بود که تقوایی به آن اشاره و گفت: چندین برنامه و پیش کنگره و ۵ ورکشاپ اجرای زنده تولید آثار هنری در طول یک سال برگزار شد همچنین ۱۰۰ شاعر ملی و بین‌المللی در ۷ پیش کنگره شعرخوانی کردند.

دبیرکل کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت گفت: حجم تولید محتوا در موضوعات کنگره نیز از ویژگی‌های این کنگره بود و امروز اختتامیه فراخوان است، چون حرکت کنگره متوقف نمی‌شود.

او گفت: در یک سال گذشته قطعاتی از یک پازل را کنار هم چیدیم و هر دو سال یک بار فراخوان اعلام می‌شود، از دیگر قطعات این پازل می‌توان به برگزاری هر ساله شب شعر هور حرا همزمان با بعثت اشاره کرد.

تقوایی گفت: موکب هنر نبوی در ایام هفته وحدت برگزار شد و وجه مردمی کنگره را بزرگ کرد که این کار فاخر و گسترده نیز هر ساله در ایام هفته وحدت برگزار می‌شود.

دبیر کل کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت با بیان اینکه جشنواره آوای حرا یکی دیگر از قطعات پازل این کنگره است، گفت: در این جشنواره گروه‌های سرود فراخوان شدند و ۱۸ گروه سرود از سراسر استان در ۱۸ نقطه از شهر شیراز به صورت همزمان و زنده اجرا کردند که این حرکت نیز هر سال برگزار می‌شود.

تقوایی گفت: نذر نگارین که نمایش و فروش آثار هنری برای اهداف خیرخواهانه به نام پیامبر مهربانی است، پازل دیگر این کنگره است که در این راستا از همه هنرمندان دعوت می‌کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات هنرمندان را نیز در این زمینه حل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرکت خودجوش و مردمی کنگره بین المللی محمد پیامبر رحمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان