Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@02:56:28 GMT

راهنمای خرید نایلون مالچ درجه یک

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۳۷۲۲

راهنمای خرید نایلون مالچ درجه یک

نایلون مالچ، نهایت صرفه‌جویی در زمان باغبانی است، فرقی نمی‌کند که به باغ‌های گل یا باغچه‌های سبزی علاقه داشته باشید. توجه داشته باشید که فرایند مالچ پاشی ممکن است در ابتدا کاری سخت و دشوار به نظر برسد، اما با کمک راهنمای خرید نایلون مالچ درجه یک نه‌تنها انجام این کار راحت‌تر می‌شود بلکه با انتخاب و خرید نایلون مالچ درجه یک سود بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای داشتن یک باغ پربارتر، مطمئن شوید که بهترین مالچ را برای کار انتخاب کرده‌اید. اگرچه بیشتر نایلون مالچ­ها، آفات و علف‌های هرز را از بین می‌برند، نیازهای گیاهان، درختان یا سایر محصولات را برآورده می‌کنند. اما می­بایست قبل از گذاشتن هرگونه نایلون مالچ بر روی زمین، در انتخاب نوع مناسب آن دقت کرد . ما در اینجا قصد داریم تا شما را در جهت چگونگی خرید یک نایلون مالچ درجه یک راهنمایی کنیم. 

نایلون مالچ درجه یک چیست؟

ایده استفاده از پلی‌اتیلن به‌عنوان مالچ در تولیدات گیاهی در اواسط دهه 1950 آغاز شد. دکتر امری. ام. امرت Emery M. Emmert از دانشگاه کنتاکی یکی از اولین کسانی بود که مزایای استفاده از LDPE (پلی‌اتیلن با چگالی کم) و HDPE (پلی‌اتیلن با چگالی بالا) را به‌عنوان مالچ نایلونی در تولید سبزی‌ها تشخیص داد.

از دهه 1950، مالچ نایلونی به‌عنوان یکی از ابزارهای کشاورزی است که برای مدیریت علف‌های هرز، افزایش دمای خاک، بهبود کیفیت محصول و کوتاه‌کردن زمان برداشت استفاده می‌شد. نایلون مالچ­ها نایلون­هایی هستند که از رشد علف‌های هرز جلوگیری می‌کنند. این نایلون‌ها خاک را گرم نگه می‌دارند و راه خوبی برای حفظ آب در اطراف ریشه هستند و در نتیجه از هدررفتن آب جلوگیری می‌کنند.

انواع مختلف نایلون مالچ درجه یک برای باغ شما

 

نایلون مالچ‌های درجه یک انواع مختلفی دارند که این انواع مختلف مالچ می‌توانند خواص متفاوتی را ارائه دهند. بر اساس راهنمای خرید نایلون مالچ درجه یک، رایج‌ترین مالچ‌های نایلونی، عبارت‌اند از:

نایلون مالچ سیاه: این نوع نایلون پلی‌اتیلن که به‌صورت مالچ سیاه ساده یا برجسته در بازار موجود است دارای ضخامتی معادل 0.8 تا 1.25 میلی‌متر و عرض 4 فوت است. مالچ سیاه دمای خاک را از 3 تا 5 درجه فارنهایت افزایش می‌دهد و این باعث ازبین‌رفتن علف­های هرز می­شود. نایلون مالچ شفاف: این مالچ‌ها تشعشعات خورشیدی را به خاک منتقل می‌کنند و مانع از خروج سریع این تشعشعات می‌شوند. دمای خاک هنگام استفاده از این مالچ شفاف می‌تواند 8 تا 14 درجه فارنهایت بیشتر باشد. نایلون مالچ سفید: این مالچ‌ها تابش خورشید را منعکس می‌کنند؛ بنابراین خاک زیر نایلون مالچ سفیدرنگ در مقایسه با خاک لخت خنک‌تر خواهد بود. مالچ سفید یا سفید با رویة سیاه معمولاً برای محصولات پاییزی استفاده می‌شود. نایلون مالچ نقره‌ای: این نوع مالچ نایلونی انتقال‌دهنده مادون‌قرمز (IRT) است. این مالچ‌ها طول موج‌های رنگی خاصی را جذب می‌کنند اما تابش گرما (مادون‌قرمز) را به خاک منتقل می‌کنند. این مالچ نقره‌ای به‌اندازه مالچ‌های شفاف خاک را گرم می‌کنند اما مشکلات جوانه‌زنی علف‌های هرز را کاهش می‌دهند.

«با رشد روز افزون جمعیت، اهمیت کشاورزی بسیار بالا و بالا تر رفت، به قدری که هر راه‌ حلی، باعث بهبود تولیدات کشاورزی بیشتر و باکیفیت تر شود، مورد اهمیت بیشتری قرار می‌گرفت. شاید در اوایل استفاده از خاک‌ پوش متداول بود، اما مشکلات خود را نیز به همراه داشت، برای همین کم کم نایلون مالچ پلاستیکی هم جایگزین مالچ طبیعی شد و هم فواید زیادی را به همراه داشت. خرید نایلون مالچ برای کشاورزان اهمیت بسیاری دارد، به دلیل قیمت مناسب نایلون مالچ نسبت به کارایی و جنس محصول و همچنین فواید آن است. هر کدام از مالچ ها کاربرد و کارایی خود را دارند و انواع مالچ پلاستیکی و طبیعی هنوز استفاده و کاربرد دارد.»

نحوة استفاده از مالچ­های نایلونی بنا بر راهنمای خرید نایلون مالچ درجه یک

استفاده از نایلون مالچ درجه یک، به یک فرایند کاربردی منحصربه‌فرد نیازمند است تا به باغبان و زارع و کشاورز این اطمینان را بدهد که مالچ‌های نایلونی درست در جای خود قرار گرفته­اند. در راهنمای خرید نایلون مالچ درجه یک این‌گونه آمده است که این فرایند با آماده‌سازی مزرعه به همان روشی که برای یک  بذرپاشی ساده انجام می‌شود، آغاز می‌شود. برای خرید نایلون مالچ می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

در ابتدای کار می‌بایست بستر خاک عاری از کلوخه‌های بزرگ و بقایای آلی باشد. بعد از هموار کردن زمین، نوبت به مالچ پاشی می‌رسد. در این مرحله، ماشینی به نام شکل‌دهنده بستر، روی مزرعه قرار می­گیرد و ردیفی از مالچ­های نایلونی را بر سطح کشت می‌کشد تا بستر کاشت را بپوشانند. این بسترها می‌توانند به­صورت یک بستر مسطح و یا برجسته باشند که در بستر مسطح مالچ نایلونی با سطح خاک برابر و همسطح است. در بستر برجسته، سطح مالچ­های نایلونی درجه یک را بالاتر از سطح خاک ایجاد می‌کنند.

چرا به خرید نایلون مالچ درجه یک نیاز داریم؟

 

اگر به دنبال محافظت از محصولات تولیدی خود هستید و یا اینکه می‌خواهید از فاسد شدن میوه‌های خود جلوگیری کنید، لازم است بدانید که راه‌حل این مسئله استفاده از نایلون مالچ درجه یک است؛ زیرا این مالچ‌های نایلونی در کنار استفاده از آبیاری قطره‌ای فواید زیادی دارند. از جمله:

یک نایلون مالچ درجه یک، دمای خاک را تغییر می‌دهد. نایلون مالچ‌های تیره و شفاف که روی خاک اعمال می‌شوند، جذب بیش از اندازة نور خورشید را متوقف می‌کنند و اگر نیاز دارید تا محصول شما رشد سریع‌تری داشته باشد بدانید که این نایلون مالچ‌های درجه یک این قابلیت را دارند تا امکان رشد سریع محصول شما را در اوایل فصل رشد فراهم کنند. میزان آب ازدست‌رفته در اثر تبخیر با کاربرد این نایلون مالچ‌ها کاهش می‌یابد. این بدان معنا است که اگر قصد کاهش هزینة آب خود را دارید می‌توانید با استفاده از یک راهنمای خرید نایلون مالچ درجه یک به این هدف خود دست یابید چرا که با استفاده از این راهنما و خرید یک نایلون مالچ درجه یک، قطعاً آب کمتری برای آبیاری محصول شما موردنیاز است. مالچ‌های نایلونی همچنین به توزیع یکنواخت رطوبت در خاک کمک می‌کنند. این نایلون مالچ‌های درجه یک با ایجاد فاصله و دور نگهداشتن میوه‌ها از خاک نه‌تنها باعث تمیز نگهداشتن میوه‌ها می‌شوند بلکه از فساد و پوسیدگی میوه‌ها نیز جلوگیری می‌کنند. استفاده از نایلون مالچ مرغوب یک منطقه عاری از علف‌های هرز در اطراف گیاه ایجاد می‌کند و نیاز به کشت را به جز بین ردیف‌های نایلونی از بین می‌برد؛ بنابراین آسیب ریشه مرتبط با کشت از بین می‌رود.

سخن آخر

شما باید دائماً از محصولات تولیدی خود مراقبت کنید و کیفیت خاک باغ و یا باغچة خود را بهبود ببخشید، این تنها راه برداشت محصول خوب است. برای اینکه زمان کافی برای انجام تمام مراحل لازم را داشته باشید، بهتر است ابزاری را انتخاب کنید که سود مضاعف داشته باشند. یکی از این ابزار، نایلون مالچ درجه یک است که یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای کشاورزی است.

همانطور که می‌دانید نایلون مالچ اهمیت زیادی در کشاورزی دارد، زیرا برای تقویت خاک، رشد محصولات زراعی و بهبود کیفیت استفاده از این نایلون‌ها ضروری است. نایلون مالچ درجه یک با چندین رنگ که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. در بازار قابل‌عرضه است. شما با استفاده از راهنمای خرید نایلون مالچ درجه یک قادر خواهید بود تا یک نایلون مالچ درجه یک را برای خود انتخاب کرده و سپس از مزایای آن بهر­مند شوید.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علف های هرز پلی اتیلن دمای خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید اعلام کرد: پیرو اطلاعیه انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام برای شرکت در دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر دومین اصلاحات و اضافات مربوط به آن در تارنمای مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir با تغییرات اساسی بارگذاری شده است.

با توجه به اینکه برای شغل‌های مرتبط با وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه‌های مشارکت کننده تغییرات اساسی در این اصلاحات و اضافات دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر انجام شده، مهلت ثبت نام و ویرایش شغل محل‌های انتخابی توسط داوطلبین تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تمدید شده است.

بنابراین آن دسته از متقاضیانی که تاکنون فرآیند ثبت نام خود را تکمیل ننموده‌اند می‌بایست نهایتاً قبل از پایان مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و آن دسته از داوطلبینی که ثبت نام خود را تکمیل نموده اما حسب مندرجات در این اصلاحات و اضافات نیاز و یا قصد ویرایش شغل محل‌های خود را دارند می‌بایست با مراجعه به پروفایل خود نهایتاً تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تغییرات لازم در انتخاب خود را ثبت کنند.

شایان ذکر است با توجه به زمان‌های تمدید شده برای مهلت ثبت نام و ویرایش آن، تاریخ برگزاری این آزمون استخدامی به روز پنج شنبه مورخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ موکول گردید و داوطلبین شرکت در این آزمون استخدامی لازم است منابع آزمون را که در دفترچه راهنمای این آزمون استخدامی آمده مطالعه نمایند و با آمادگی کامل با سایر مشمولین رقابت کنند. همچنین کارت ورود به جلسه نیز از روز ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ بر روی سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و از طریق پروفایل کاربری قابل دسترس خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود اصلاحات و اضافات درج شده در این اطلاعیه، مربوط به وزارت نفت، بانک ملی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

تاکید می‌شود متقاضیان مشمول بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه ضمن اینکه ضروری است شغل محل‌های خود را متناسب با وضعیت تحصیلی و جغرافیایی خود و شرایط احراز همان شغل انتخاب نمایند. از آنجا که مهلت تعیین شده برای ثبت نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر، آخرین فرصت جهت شرکت در این آزمون استخدامی می‌باشد، لازم است در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و در صورت نیاز، ویرایش شغل‌های انتخابی خود در روزهای ابتدایی اقدام نموده و به روزهای پایانی مهلت تعیین شده نهایی موکول نکنند و در صورت بروز هرگونه مشکل موضوع را سریعاً به نزدیک‌ترین بنیاد محل سکونت خود اطلاع دهند.

کد خبر 6090537

دیگر خبرها

  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی