Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:10:10 GMT

خانه های بهداشت با کمبود ۱۵ هزار بهورز مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۳۷۸۳

خانه های بهداشت با کمبود ۱۵ هزار بهورز مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رضایی، در مراسم گرامیداشت روز بهورز، اظهار داشت: خانه بهداشت محیطی ترین واحد روستایی در نظام مراقبت بهداشتی و درمانی کشور است که یک یا چند روستا را تحت پوشش خود دارد و انتخاب بهورزان از میان مردم روستا انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۹ هزار خانه بهداشت در کشور داریم که ۱۷ هزار و ۹۰۰ خانه بهداشت فعال هستند و ۱۱۳۸ خانه بهداشت مصوب نیز کسری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید ۴۵ هزار و ۳۰۰ بهورز داشته باشیم که موجودی فعلی ۳۰ هزار بهورز است.

رضایی گفت: با تلاش بهورزان سن امید به زندگی از ۵۵ سال در سال ۵۲ به ۷۹ سال در زنان و ۷۶ سال در مردان، بعد از انقلاب رسیده است. مرگ مادران از ۲۵۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار تولد زنده به ۱۹ تا ۲۵ مرگ در هر ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اظهار داشت: همچنین مرگ کودکان از ۳۲ نفر در هر هزار تولد به ۵.۹ مرگ در هر هزار تولد رسیده است.

وی با اشاره به تلاش گسترده بهورزان در اپیدمی کووید ۱۹، گفت: در جریان کووید ۱۹ بالغ بر ۵۵ هزار بهورز و مراقب سلامت فعالیت داشتند که در دو ماه اول اپیدمی ۷۸ میلیون نفر یعنی ۹۶ درصد جمعیت را غربالگری کردند.

رضایی، بهورزان را جامعه نگرترین دانش آموختگان نظام سلامت دانست و اظهار داشت: چرایی این امر را باید در الگوی آموزش و گزینش بهورزان جستجو کرد. آموزش‌های مشارکتی و تمرین‌های عملی موجب توانمندی بهورزان شده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اذعان داشت: تولید بیش از ۶۰ مولتی مدیای آموزشی برای بهورزان، ایجاد امکان اولیه تحصیل بهورزان و مربیان در دوره کاردانی و اجرای دوره کارشناسی ارشد غیرحضوری برای مربیان از جمله اقدامات در راستای توانمندسازی بهورزان و مربیان بوده است.

کد خبر 5436089

منبع: مهر

کلیدواژه: روز بهورز خانه بهداشت شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو واکسن کرونا آمار کرونا کووید 19 سویه اومیکرون کرونا سرطان روز ملی بیماری های نادر بهرام عین اللهی بیماران نادر شیوع کرونا فشار خون دارو خانه بهداشت هزار تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • بحران ادبیات داریم
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)