Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود نصرارکن در این زمینه اظهار کرد: با توجه به کاهش قابل توجه ذخایر در تمامی گروه‌های خونی، از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به افراد و بیماران نیازمند به این پایگاه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون یک امر مستمر است، در ادامه گفت: عمر فرآورده‌های خونی پایین بوده و در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره انتقال خون مهاباد با تاکید بر اینکه از عموم شهروندان با هر گروه خونی برای اهدای خون دعوت می‌کنیم به اداره انتقال خون مراجعه کنند، گفت: با توجه به نزدیک به شدن تعطیلات نوروز و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان انتظار داریم شهروندان در این دوران نیز کمک به بیماران را با اهدای خون خود فراموش نکنند تا بتوان نیاز حیاتی بیماران را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: اداره انتقال خون مهاباد تأمین‌کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

نصرارکن، با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به ویروس کرونا با حضور در این پایگاه گفت: این بیماری ویروس تنفسی بوده که به هیچ عنوان از راه خون منتقل نمی‌شود.

وی اظهار داشت: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون کاملاً استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

اهداکنندگان خون در تمامی روزهای هفته از ساعت هشت صبح تا ۱۳ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اقدام به اهدای خون کنند.

در پایگاه انتقال خون مهاباد، علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده، سی‌پی، سی‌پی‌پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون فرآوری می‌شود.

هفت هزار و ۶۰۱ نفر در مهاباد طی ۹ ماهه سال جاری با مراجعه به این اداره، بخشی از خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

کد خبر 5436105

منبع: مهر

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران گرگان عکس استانها مشهد خراسان رضوی واکسن کرونا انتقال خون مهاباد اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح بازدید روز گذشته خود از اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: این بازدید به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان تهران و جهت آشنایی میدانی با دستاوردها، خدمات، ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه مهم و حیاتی برگزار شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران افزود: با توجه به اینکه بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولین سازمان انتقال خون، این اداره کل تأمین کننده ۲۵ درصد خون و سایر فرآورده‌های خونی کشور و از مراکز حیاتی تهران است و خون، پلاسما، پلاکت، کرایو و ... از فرآورده‌های خونی است که این مجموعه برای بیمارستان‌ها و بیماران خاص، اعمال جراحی، بیماران سرطانی و ... تأمین می‌کند.

خضریان با بیان اینکه انتظارات اعتباری متناسب با وسعت و اهمیت این مجموعه از مهمترین مسائل اداره کل انتقال خون استان تهران است، گفت: با توجه به نیاز اداره کل انتقال خون به تجهیزات خاص برای تولید و انتقال محصولات خونی و حفظ سلامت این محصولات و هزینه بالای نیروی انسانی متخصص و شبانه‌روزی، مجموعه انتقال خون با کسری اعتبارات در سال گذشته مواجه بوده و این مسأله موجب نارضایتی بخشی از کارکنان و حتی ترک کار آنها و شرکت‌های طرف قرارداد شده است.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: عدم مدیریت بحران برای وقایع طبیعی و آسیب پذیری برخی از اماکن وابسته به سازمان انتقال خون در برابر این حوادث و موضوعات مرتبط با حملات سایبری بخش دیگری از مشکلات انتقال خون کشور است که باید هرچه سریعتر مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

خضریان در پایان بیان کرد: با عنایت به برنامه دولت جهت افزایش نزدیک به ۵ هزار تخت بیمارستانی در سطح استان تهران، ضروری است موضوع نگاه ویژه به مراکز دریافت محصولات و فرآورده‌های خونی به عنوان یک امر حیاتی برای خدمات درمانی در تهران مورد توجه جدی قرار گیرد و در همین خصوص مقرر شد تا مجمع نمایندگان تهران در جلسات آتی خود با مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران به این موضوع ورود نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • اطلاعیه قطع آب در هفتکل