Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی مدیر حوزه‌های علمیه فارس در نشست خبری اعلام برنامه‌های نخستین همایش خانواده متعالی در فارس، گفت: امیدواریم طرح خانواده متعالی، تبیین و تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.

او با تاکید بر اینکه حرکت در عرصه تقویت ارکان خانواده در جامعه ایرانی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: ما معتقدیم هر چه ارزش‌های دینی و توحیدی بیشتر بر خانواده ها حاکم شود ما خانواده‌های مترقی‌تر، با آرامش بیشتر و مفیدتر برای جامعه جهانی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: امروز خانواده به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مهم تشکیل دهنده جامعه مورد توجه جریان‌ها و اندیشه های مختلف قرار گرفته است.

استوار میمندی گفت: از آنجا که کانون خانواده هر چه مستحکم تر شود جریان‌های بیرونی کمتر می‌توانند اثرگذاری در جامعه داشته باشند، لذا جریان‌هایی که به دنبال تأثیرگذاری اجتماعی هستند، خانواده را به عنوان یکی از اهداف خود مورد توجه قرار داده‌اند.

او گفت: دشمنان ملت ایران هم برای کانون خانواده و تأثیرگذاری بر این نهاد مهم برنامه‌ریزی کردند تا سبک زندگی را به سمتی سوق بدهند که کیان خانواده دچار تزلزل شود.

مسئول کارگروه پژوهشی و علمی دانشگاه طرح خانواده متعالی گفت: طرح‌ خانواده متعالی که در اسناد بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور قرار گرفته است و سال گذشته به تصویب شورای فرهنگی عمومی استان رسید، در حال حاضر در مرحله اجرا قرار دارد.

استوار میمندی گفت: برگزاری سلسله همایش‌ها از جمله اقداماتی است که برای تحقق اهداف مان در این زمینه انجام شده است. اولین همایش روز پنجشنبه در تالار وحدت دانشگاه شیراز از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور کارشناسانی از حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

او گفت: حدود ۲۲ جلسه در طول ۹ ماه گذشته برگزار شده است. تشکیل گروه‌های علمی حوزوی و دانشگاهی به منظور تأمین محتوای موردنیاز اجرای طرح خانواده متعالی یکی از اقدامات مهم ما در این زمینه بوده است.

استوار میمندی، تعیین نظام مسائل اولویت دار خانواده ایرانی را از دیگر اقدامات انجام شده در این عرصه دانست و گفت: حدود ۱۰ مسئله را به عنوان مسائل اولویت دار خانواده استخراج کردیم که باید مورد توجه قرار بگیرد و آسیب‌سنجی شود و حتی برنامه‌ریزی منسجم و مدونی برای پیشبرد اهداف فطری و انسانی ما در مسیر انقلاب شکوهمند اسلامی انجام شود. البته مسائل مربوط به حوزه خانواده بیش از موارد استخراج شده است.

او به بیان مسائل اولویت دار خانواده پرداخت و گفت: یکی از این مسائل؛ مسئله طلاق است. متأسفانه بالا رفتن آمار طلاق در جامعه جهانی و از جمله جامعه ایرانی نگران‌کننده است. همچنین مسئله بالا رفتن سن ازدواج و تعیین میانگین سن ازدواج که کارشناسان آن را یک آسیب جدی می‌دانند از دیگر مسایل مورد توجه در این طرح است.

استوار میمندی یادآور شد: اخلاق جنسی که امروز در بسیاری از خانواده‌ها چالش ایجاد کرده است از دیگر مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: طرح خانواده متعالی آمده تا با کمک مردم و نخبگان مطالبه همه جانبه‌ای را از مسئولین، دانشگاهیان و خود مردم شکل بدهد و حتی نظارت مردم بر مردم را در جامعه رواج دهد.

زهرا یقطین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در این نشست، گفت: همه افراد در سربلندی فردی، خانوادگی و اجتماعی نقش ایفا می‌کنند.

او با اشاره به این که نزدیک به ۱۰۰ برنامه در این طرح پیش‌بینی شد است، افزود: طرح خانواده متعالی از سال گذشته به شورای فرهنگ عمومی استان آمد که با نگاهی به سیاست‌های بالادستی، از سوی استادان و مشاورین حوزه خانواده بررسی و به تدوین پایانی رسید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به اینکه فعالیت ساختار عملیاتی این طرح به عهده استانداری فارس است، گفت: باید از موازی کاری و تکراری گویی در حوزه خانواده جلوگیری شود.

یقطین ساختار برنامه‌ریزی این طرح را در ۶ کارگروه دانست و گفت: کارگروه علمی و پژوهشی را حوزه علمیه، کارگروه تبلیغی و ترویجی را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کارگروه آموزشی را دفتر امور زنان و خانواده استانداری با ۴۹ دوره آموزشی برای همه مردم، کارگروه حمایتی را مدیرکل امور اجتماعی استانداری که ۵۰ طرح اجتماعی خواهد داشت، کارگروه مشارکت مردمی را شهرداری شیراز و کارگروه نظارت هم معاونت فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در فارس را انجام خواهند داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه و دانشگاه حوزه های علمیه فارس طرح خانواده متعالی استوار میمندی مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد

اسماعیل رستمی،مدیر کل حج و زیارت استان قم در حاشیه همایش حجاج قمی کاروان‌های حج تمتع در ورزشگاه حیدریان گفت: ۲۳۹۹ نفر در قالب ۱۹ کاروان از قم به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعزام حاجیان از ۲۳ اردیبهشت آغاز می‌شود، افزود: میانگین سن حجاج در قم ۵۷ سال است و ۵۵ درصد حجاج قمی، خانم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است