Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:59:37 GMT

رونمایی از بسته حمایتی شرکت دخانیات در جمع توتون کاران مازنی

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۴۰۰۲

رونمایی از بسته حمایتی شرکت دخانیات در جمع توتون کاران مازنی

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مازندران قابلیت بسیار مناسبی برای توسعه کشت توتون دارد.

ظرفیتی که طی چند سال گذشته کمتر به آن توجه شده و زمینه دلزدگی کشاورزان و فعالان این حوزه را فراهم کرده است.

توسعه قاچاق، رها شدن اراضی کشت توتون و برنامه‌ریزی برای فروش اراضی کشاورزی مربوط به توتون گزینه پیش روی کشاورزان برای تامین معاش غیر از کاشت توتون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای احیا مجدد فعالیت کشت توتون و ظرفیت اقتصادی که در این حوزه وجود دارد نیاز است که اقدامات مناسبی از سوی متولیان امر صورت گیرد تا کاشت توتون برای کشاورز و شرکت‌ دخانیات آغاز شود.

در سفر مدیرعامل دخانیات کشور به مازندران بحث تهیه بسته حمایتی برای توسعه کشت دخانیات مطرح شده بود.

محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در بازدید میدانی که از ظرفیت‌های تولیدی استان مازندران داشت قول داد بسته حمایتی ویژه‌ای برای کشاورزان  تهیه و به زودی از آن رونمایی می‌کند.

امروز بسته حمایتی شرکت دخانیات در جمع کشاورزان استان مازندران و دیگر استان‌های کشور رونمایی شده است.

کشاورزان توتون کار مازندرانی که به صورت ویدئو کنفرانسی میهمان این برنامه بودند در جریان بسته حمایتی مسؤولان شرکت دخانیات ایران قرار گرفتند.

حمید رمضانی دارابی سرپرست مدیریت کشاورزی مجتمع دخانیات مازندران در این جلسه اظهار کرد: در سال جاری با ۳۰۰ نفر از کشاورزان قرارداد تولید توتون منعقد شد و پیش بینی کرده بودیم که ۴۵۰ تن محصول در اختیار بگیریم که به دلیل عرضه خارج از شبکه میزان محصولاتی که به شرکت انتقال شده ۲۰۰ تن بوده است.

وی ضرورت برنامه‌ ریزی دو ساله برای جذب و آموزش نیروهای کارشناس در حوزه کشاورزی با توجه به قرار گرفتن تعداد زیادی از نیروهای متخصص در آستانه بازنشستگی، عدم وجود پوشش بیمه‌ای توتون کاران را  از چالش‌های موجود در حوزه اعلام کرد.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود هم در این نشست، اظهار کرد: با حمایت مجلس و تدبیر دولت تلاش کنیم که شاهد رشد اقتصادی کشور باشیم.

وی خاطر نشان کرد: همه ما باید براساس سیاست‌های رهبر انقلاب اسلامی حامی تولید داخل باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وزارت صمت دقت نظر برای حمایت از شرکت دخانیات را داشته باشد این شرکت متعلق به کشور بوده و ظرفیت ملی است و همه باید از این ظرفیت حمایت کنیم.

بابایی کارنامی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در بحث تعریف بسته‌های حمایتی، افزود: این اقدام زمینه شکوفایی توسعه کشاورزی بخش دخانیات را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: بسته تعریف شده بسیار مناسب بوده و انتظار داریم حجم حمایت‌ها روند افزایشی داشته باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به گردش مالی  ۸۰ هزار میلیارد تومان در بازار رقابتی دخانیات، گفت:  این حجم از منابع مالی قابل توجه بوده و باید در کنار برنامه‌ریزی برای جذب این میزان منابع مالی باید برای  امنیت شغلی و طرح طبقه‌بندی شاغلان در شرکت دخانیات برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود در کنار این مسائل نیاز است که ابتکارات مدیرعامل پیگیری و مورد حمایت قرار گیرد.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق استان مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از صنعت دخانیات در مدیریت جدید این شرکت در کشور، اظهار کرد: منابع و استعداد فراوانی در حوزه دانش بنیان کردن دخانیات کشور در استان مازندران وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت آزمایشگاهی مناسبی که در منطقه شرق استان وجود دارد، گفت: انتظار داریم از این ظرفیت برای ارتقاء فعالیت دخانیات استفاده شود.

جوادی مدیرعامل شرکت دخانیات مازندران نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: بسته حمایتی شامل افزایش نرخ قیمت توتون،اختصاص تسهیلات سنواتی به کشاورزان و پرداخت به موقع بهای توتون کشاورزان را شامل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات حمایتی تعریف شده مدیرعامل دخانیات ایران عرضه خارج از شبکه توتون به صفر می‌رسد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی شرکت دخانیات ایران، این بسته حمایتی در قالب پیمان نامه کشت تعریف شده که بحث خرید تضمینی محصول و حمایت از تولیدات کشاورزان در آن پیش بینی شده است.

 


 

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بسته حمایتی کشاورزان توتون کار شرکت دخانیات ایران کشت توتون استان مازندران دخانیات ایران شرکت دخانیات نماینده مردم برنامه ریزی بسته حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید

حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران نموده است، به‌گونه‌ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

او با تاکید بر اینکه با همه ظرفیت‌مان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: با شیب ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز گردیده بود و در ماه مبارک حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

 مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور می‌باشد.

او در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات‌اش دارد و برای این منظور حتما باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

 شیرزاد با بیان اینکه صادرکنندگان عدد وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک  تولیدنمایی هستیم.

شیرزاد گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید