Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:36:54 GMT

چهار نفر دیگر در هرمزگان قربانی کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۴۱۱۹

چهار نفر دیگر در هرمزگان قربانی کرونا شدند

دکتر فاطمه نوروزیان دوشنبه شب در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: با ثبت این شمار فوتی در شبانه روز گذشته، مجموع فوتی‌های کرونا در هرمزگان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به دو هزار و ۵۵۴ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه اکنون نیز ۲۷۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که ۵۳ نفر از این شمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۱۴ نفر از آنان بسیار وخیم گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزیان مجموع مبتلایان کرونا در هرمزگان را چهار هزار و ۴۶۸ نفر اعلام کرد و افزود: در یک هفته اخیر آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در مقایسه با هفته قبل‌تر کاهش داشته که نتیجه توجه مردم به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تکمیل واکسیناسیون است.

وی تصریح کرد: البته همانگونه که بارها اعلام کردیم این کاهش‌ها بسیار ناپایدار بوده و در صورت کوچکترین کم توجهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال افزایش مبتلایان و بستری‌ها وجود دارد.

به گفته این مقام مسوول، درحال‌حاضر در استان هرمزگان، چهار شهرستان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند که شمار شهرستان‌های قرمز از ۱۴ به ۵ کاهش یافته است.

دکتر نوروزیان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی شاخص تست و غربالگری کرونا در هرمزگان در یک هفته اخیر در مقایسه با هفته قبل تر، گفت: این موضوع به دلیل کاهش مراجعان سرپایی بوده و همچنین به دنبال این کاهش، شاهد ۴۰ درصد کاهش در شناسایی موارد مثبت بودیم که این مورد شاخص بسیار خوبی است که روند کاهشی آن نسبت به هفته گذشته بیشتر بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کرونا، ابراز داشت: در روزهای اخیر وزیر بهداشت اعلام کرد که واکسیناسیون یک معیار بسیار مهم برای انجام سفرهای نوروزی خواهد بود و این موضوع بدین معنا است که محدودیت هایی برای سفرهای نوروزی اعمال خواهد شد و از همین رو خانواده ها در برنامه ریزی سفرهای خود باید توجه داشته باشند که کودکان بالای ۵ تا ۱۲ سال، نوجوانان بالای ۱۲ سال و دیگر افراد بزرگسال خانواده حتما قبل از سفر واکسینه شده باشند.

دکتر نوروزیان خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل داشتن برخی از بیماری‌ها در فرزندانشان نگران تزریق واکسن هستند و گاهی به دلیل اطلاعات نادرست در فضای مجازی، اعلام می کنند که واکسن عارضه دارد، در صورتی که به هیچ عنوان واکسن عارضه خاصی نداشته و این بیماری کرونا است که می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای افراد به ویژه در میان کودکان ایجاد کند.

وی بیان داشت: تاکنون ۳ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۱۳۲ دز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده که از این میزان یک هزار و ۴۵۵ هزار و ۲۰۸ دز در مرحل اول، یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۴۱۲ دز در مرحله دوم و ۵۶۰ هزار و ۵۱۲ دز در مرحله سوم تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر انجام واکسیناسیون و تاثیر آن در کاهش آمار فوتی های کرونا، گفت: براساس تحقیقات انجام شده، بیش از ۸۷ درصد از فوتی های هفته گذشته در استان از کسانی بودند که یا واکسینه نشده بودند و یا اینکه تک دز بوده و یا اینکه مدت شش ماه از تزریق نوبت دوم آنها گذشته بود که این آمار خود بیانگر اهمیت واکسیناسیون است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مرگ و میر ویروس کرونا مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی کرونا در هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط بمنظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تأمین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید و ادامه‌داد: با توجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچ گونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضا شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

گفتنی است این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت ۴ ماه احداث و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6089059

دیگر خبرها

  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم