Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست فوری و اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران اوکراین که از صبح دوشنبه به وقت محلی آغاز شده ، پس از ساعتی تنفس دوباره به کار خود ادامه داده است و سخنرانی ها در نوبت عصر همچنان ادامه دارد.

از تحقیقات بین المللی استقبال می کنیم

سفیر و نماینده کرواسی در سازمان ملل در نشست عصر دوشنبه مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی افزود: ما از آغاز تحقیقات دادگاه بین المللی در مورد جنایات جنگی در اوکراین استقبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود کرواسی به شدت تهاجم بی دلیل به اوکراین را محکوم می کند. ما از روسیه می خواهیم فوری  از اوکراین خارج شود.

سفیر کرواسی در سازمان ملل همچنین گفت که از بلاروس می خواهیم مشارکت در این تهاجم غیر قانونی را متوقف کند.  ما از همه کشورهای سازمان ملل می خواهیم یک صدا خواهان توقف جنگ در اوکراین شوند.

ترکیه آماده میانجیگیری است

سفیر و نماینده ترکیه در سازمان ملل نیز در سخنانی گفت،این اقدام تهاجم روسیه غیر قابل قبول، غیر قانونی و بی دلیل است. ما هیچگاه نمی توانیم به کشته شدن غیر نظامیان بمباران شهرها بی توجهی کنیم.

نماینده دولت رجب طیب اردوغان در سازمان ملل افزود:حمله روسیه به اوکراین نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است. ما تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق دونتسک و لوگانسک را رد می کنیم. ما همچنین لفاظی جدید روسیه در مورد نیروهای اتمی را محکوم می کنیم.

این دیپلمات کشور ترکیه تصریح کرد ما از روسیه می خواهیم به درخواست های جامعه جهانی توجه کند و تمام نیروهای خود را از اوکراین خارج کرده و به میز مذاکره بازگردد. ترکیه آماده میانجیگری برای یک راه حل مسالمت آمیز برای خروج از این بحران است.

وی تصریح کرد گفتگوهای امروز میان اوکراین و روسیه باید مبتنی بر نتیجه باشد. اعضای سازمان ملل باید از منشور سازمان ملل دفاع کنند. تهاجم روسیه به اوکراین سبب تضعیف اصول مشترک ما نخواهد شد. ترکیه همچنان با جنگ و درگیری مخالفت خواهد کرد و خواهان صلح و مذاکره خواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است.

برچسب‌ها مسکو مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحولات اوکراین بحران اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحولات اوکراین مسکو مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحولات اوکراین بحران اوکراین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه