Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:16:02 GMT

خواص بادام هندی برای افراد دیابتی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۴۴۹۱

یکی از مغز دانه‌هایی که خاصیت فراوانی برای افرد دیابتی دارد، بادام هندی است. ناطقان: بادام هندی از جمله مغز دانه‌هایی است که خاصیت بسیاری برای افراد دیابتی، به منظور فائق آمدن بر مشکلات این بیماری دارد. افراد دیابتی باید خوردن و نوشیدن شان را کنترل کنند.

امروزه افراد زیادی به بیماری دیابت مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد مبتلا به دیابت، سطح بالاتری از قند را در بدن شان دارند و اگر میزان قند در بدن افزایش یابد، مشکلات زیادی برای سلامتی انسان به وجود می‌آورد. اگر می‌خواهید میزان قند خون را در بدنتان کنترل کنید، خوردن «بادام هندی» برای شما سودمند خواهد بود.
مواد مغذی موجود در بادام هندی

در صورتی که شما از بادام هندی مصرف می‌کنید، بایستی بدانید چه مواد مغذی در این مغز دانه نهفته است. بادام هندی سرشار از فسفر، منیزیم، پروتئین، فولیک اسید (یا همان ویتامین B۹) آهن، فیبر، آنتی اکسیدانها، ویتامین ها، مواد معدنی و سلنیوم است.

فواید بادام هندی

در صورتی که میزان هورمون‌های انسولینی که از سوی لوزالمعده (پانکراس) ترشح می‌شود، در بدن انسان افزایش نیابد، فرد دیابتی می‌شود. در صورتی که افراد قند خونشان بالا رود، احتمال ابتلایشان به بیماری‌های جدی نیز بیشتر می‌شود.

افزایش سطح «قند خون» می‌تواند منجر به مشکلات جدی مانند سکته مغزی، «نارسایی چند عضو»، نارسایی کلیه یا حتی حمله قلبی شود. اگر می‌خواهید این وضعیت را کنترل کنید، مقدار بادام هندی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، زیرا این می‌تواند میزان انسولین را در بدن شما افزایش دهد.

کاهش استرس

بادام هندی سرشار از پتاسیم، فیبر و «ویتامین سی» است. بادام هندی به کاهش میزان قند خون بدن کمک می‌کند. افراد دیابتی اغلب دچاراسترس زیاد هستند؛ بنابراین مصرف بادام هندی برای این بیماران توصیه می‌شود.

بادام هندی

کنترل وزن

مصرف بادام برای از دست دادن وزن نیز مفید است. از آنجایی که بادام هندی حاوی منیزیم، فیبر، کربوهیدرات است، می‌تواند به کنترل وزن شما کمک کند.

برطرف کردن مشکلات فشار خون

بیمارانی که دچار فشار خون بالا هستند نیزمی توانند با مصرف بادام هندی، خطر فشار خون بالایشان را کاهش دهند. همچنین افرادی که به طور منظم بادام هندی مصرف می‌کنند، کلیه هایشان عملکرد بهتری دارد؛ بنابراین در صورتی که از دیابت رنج می‌برید، روزی چهار الی پنج دانه بادام هندی را مصرف کنید. البته بهتر است مصرف این مغز دانه پرخاصیت زیر نظر پزشک معالج تان باشد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خواص ، بادام هندی ، افراد دیابتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص بادام هندی افراد دیابتی افراد دیابتی بادام هندی مغز دانه قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش‌های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دولت در مورد سهمیه‌بندی بنزین پیشنهادی ارائه کرد که بر اساس آن دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود.

ایلنا نوشت: فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشورهای دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالاها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902069

دیگر خبرها

  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است