Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرا رسیدن مبعث پیامبر اسلام (ص) افزود: یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان، عید مبعث است و در چنین روزی برای نخستین بار آیات الهی بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد.

وی عید مبعث را فرصتی ارزنده برای ایجاد وفاق و همدلی بین مسلمانان و شناخت اهداف رسالت پیامبر (ص) دانست و اظهار داشت :رسول خدا مبعوث شد تا بشریت را با اخلاق آشنا کند و به همه بفهماند که راه نجاتشان در رعایت اخلاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد : بشر امروز برای گریز از زندگی پر تنش و برای رسیدن به آرامش و امنیت نیازمند معنویت است، معنویتی که از آموزه های الهی سرچشمه گرفته است. 
وی تاکید کرد :در حال حاضر مردم دنیا تشنه فرهنگ و معارف غنی و عمیق اسلام ناب محمدی(ص) و اهل بیت(ع) هستند و پیوستگی با آموزه‌های دینی موجب  زندگی سالمی می شود.
این مسوول فرهنگی افزود :مساجد بهترین پایگاه برای ترویج دین، ارزش های اسلامی و کارکردهای فرهنگی و اعتقادی به شمار می روند و کانون های فرهنگی هنری به عنوان مجموعه ای فعال در مساجد که بیشتر با اقشار جوان و نوجوان در ارتباط است با استفاده از ابزار فرهنگی هنری و تولید برنامه ‌های محتوایی، مخاطبان را با آموزه های دینی آشنا می کنند. 
وی اضافه کرد: همزمان با سالروز  مبعث پیامبر (ص) جشن های مردمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به صورت مجازی و در برخی از کانون ها  به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است. 
حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: سخنرانی پیرامون سیره نبوی و جایگاه اخلاق در دین مبین اسلام، مولودی ‌خوانی، تواشیح و معرفی کتاب در رابطه با شناخت شخصیت نورانی پیامبر اعظم (ص) از شاخص ترین برنامه ‌ها تدارک دیده شده است. 
وی یاد آور شد : برگزاری مراسم جشن، توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های نیازمند، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی از دیگر برنامه ها است.
استان قزوین دارای ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد است.   

برچسب‌ها مسجد استان قزوین کانون فرهنگی هنری مساجد مشارکت اجتماعی مبعث حضرت رسول اکرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد استان قزوین کانون فرهنگی هنری مساجد مسجد استان قزوین کانون فرهنگی هنری مساجد مشارکت اجتماعی مبعث حضرت رسول اکرم فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد

حسینعلی خدری ضمن تبریک روز معلم به معلمان دلسوز جامعه اسلامی گفت: جایگاه معلم در دین مبین اسلام بسیار بالا است به‌گونه‌ای که می‌شود به جمله بزرگ‌مرد دین اسلام امام علی علیه‌السلام بسنده کرد «اگر کسی مرا یک جمله بیاموزد مرا بنده خودکرده است»، بار‌ها پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «برای کسب علم به دورترین نقطه دنیا یعنی چین سفر کنید و علم را بیاموزید، آن را در جامعه خود اجرا کنید» همچنین تأکید داشتند ایرانیان برای کسب علوم مختلف دنیا را فتح خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: چه‌بسا ما آنچه را که پیامبر و اسلام و قرآن گفته است با صراحت و محکمی می‌بینیم و به آن پی می‌بریم تفکر سلمان فارسی در جنگ‌ها اگر نبود چه‌بسا بارهاوبار‌ها مبارزان دین اسلام شکست می‌خوردند، اگر جامعه فرهنگی ایثارگر، شهادت‌طلب، عاقل، آگاه و تابع اسلام باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است