Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@04:00:27 GMT

مبادله اسرا در یمن/ ۱۰ زندانی آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۴۹۶۲

مبادله اسرا در یمن/ ۱۰ زندانی آزاد شدند

رئیس کمیته امور اسیران انصارالله یمن اعلام کرد: پنج زندانی کمیته‌های مردمی و ارتش در مقابل زندانیان نیروهای وابسته به عربستان در عملیات مبادله اسرا در جبهه المأرب در مرکز این کشور آزاد شدند.

به گزارش قدس آنلاین، المرتضی بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد که این افراد با میانجی‌ محلی آزاد شده‌اند.

رئیس کمیته امور اسیران انصارالله پیشتر نیز با انتقاد از دولت مستعفی یمن اعلام کرده بود که طرف دیگر(دولت عبدربه منصور هادی) تاکنون فهرست اسامی اسیران ما را[که قرار است] آزاد شوند، ارائه نکرده، بلکه اسامی افرادی را داده است که ما آنها را نمی‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفته بود: برای مبادله یک هزار و ۲۰ نفر از اسیران دو طرف توافق شد؛ اما همچنان در مورد آزادی ۴۰۰ تن دیگر میان دو طرف اختلاف وجود دارد.

دولت نجات ملی وابسته به انصارالله ۱۱ فروردین ماه ۹۹ نیز اعلام کرد که پس از نشست یک هفته‌ای این گروه و دولت مستعفی، توافق شد که یک هزار و ۴۰۰ اسیر از دو طرف آزاد شوند.

مبادله اسیران یکی از موضوعات اساسی در گفت وگوهای یمنی- یمنی است که تلاش‌ها در این زمینه همواره ناکام بوده و فقط در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی، مبادله شماری از اسیران انجام شده است.

گفتنی است؛ رژیم سعودی تمام اسیرانی که قرار بر مبادله آنان بود را آزاد نکرد و خبرها حاکی از اعدام گروهی از آنان توسط ریاض می دهد که اسامی‌شان در فهرست اسرایی قرار داشت که بایستی در چارچوب همین معامله آزاد می‌شدند. افزون بر این، شمار دیگری از اسرا نیز زیر شکنجه در زندان‌های سعودی شهید شده‌اند.

رژیم سعودی هفت اسیر یمنی را که قرار بود آزاد شوند، اعدام کرد.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آزادی اسرای یمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

 

هرمزگان-جام جم انلاین-با سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند.

 

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با آزادی زندانیان پاکستانی، برخی از اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز آزاد می‌شوند و این فرایند بین دو کشور تا تعیین تکلیف همه افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه دارد.

 

کاظم غریب‌آبادی افزود: این اتباع به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان بسر می‌بردند و با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

 

وی گفت: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • جزئیات چارچوب توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه
  • گزارش المیادین از توافق حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • متن کامل پیش‌نویس تل‌آویو برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند