Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتاح از آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی تفاهم نامه مشترک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور در روز عید مبعث خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور امشب در بدو ورود به فرودگاه بیرجند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در دولت جدید با توجه به تغییراتی که در استان خراسان جنوبی انجام شد در صدد انجام این سفر بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان به دستور امام راحل(ره) در اسفند سال ۱۳۵۷ است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور بیان کرد: در این سفر  تفاهم نامه احداث ۲۰ هزار واحد مسکن با بنیاد مسکن به صورت ملی امضا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اقدام ملی برای احداث مسکن محرومان خواهد بود که در شهرستان درمیان توافق انجام می‌شود، افزود: شهرستان درمیان برای بنیاد مستضعفان منطقه هدف است و پس از گذشت دو سال سفر به این شهرستان برای بررسی وضعیت اجرای تصمیمات، فردا اقداماتی انجام خواهد شد.

فتاح در مورد برنامه‌های سال آینده، عنوان کرد: مسائل کلی استان و خدمات بنیاد مستضعفان طی این سفر مرور و بررسی خواهد شد.

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در رأس هیئتی وارد فرودگاه بیرجند شد. دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، شرکت در شورای انسجام بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بازدید از روند اجرای طرح های محرومیت زدایی شهرستان درمیان به عنوان شهر هدف بنیاد علوی و نیز اراضی در اختیار بنیاد مستضعفان در شهر بیرجند از جمله برنامه های فتاح در این سفر دو روزه است.

مهم‌ترین برنامه این سفر، آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی تفاهم نامه مشترک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور است که به مناسبت عید سعید مبعث و سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان(۹ اسفند) به صورت پایلوت در شهرستان مرزی درمیان کلنگ زنی می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور همچنین در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: از آخرین جلسه ای که در حضور نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی برگزار شد ما اراده کردیم منطقه هدفی را در خراسان جنوبی داشته باشیم که با مشورت استان شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف آبادانی و پیشرفت انتخاب شد.

وی با بیان اینکه آمده ایم تا روند کار را پیگیری کنیم، افزود: اما اخباری که دریافت کردیم از منابعی تزریق شده گزارشات اخبار خوب است و پیش بینی ما این است که اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور بیان کرد: این اقدام برای ۱۴۰۱ بهتر و بالاتر خواهد بود به نحوی که مردم منطقه این تغییر را احساس کنند.

فتاح عنوان کرد: حتما آنجا یک  سرمایه گذاری اقتصادی، اشتغال، اجتماعی و فرهنگی خوبی در حال انجام است.

وی به سفر سید صولت مرتضوی در زمان مسئولیت املاگ بنیاد مستضعفان به خراسان جنوبی اشاره و اظهار کرد: در این خصوص گره گشایی های در املاک و مسائل مردم صورت گرفته و ادامه دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه پیچیدگی هایی وجود دارد که باید به نتیجه برسد، گفت: هر مطلبی از استان خراسان جنوبی در مورد املاک آمده هیئت امنای بنیاد مستضعفان به نفع استان تصمیم گرفته است.

فتاح بیان کرد: این موضوع را محضر مقام معظم رهبری گزارش دادیم و مشخص است که ایشان نیز عنایت خوبی نسبت به استان دارند.

وی بیان کرد: ما یک قولی دادیم که اگر واقعا از فروش املاک در استان درآمدی حاصل شود به خراسان جنوبی برگردد که در این خصوص با اطمینان می گویم نه تنها برگشته بلکه چند برابر به استان برگشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور بیان کرد: طی این دو تا سه سال هر چه ملک در خراسان جنوبی فروخته شده چند برابر آن به استان برگشته یا به هزینه به منطقه هدف و مسائل مربوط به طرح های عمرانی سرمایه گذاری شده و این مسئله ادامه دارد و وسعت میدهیم.

فتاح با بیان اینکه فردا املاکی در درمیان و بیرجند خواهیم دید و جلسه ای برای املاک داریم، افزود: هر مطلبی که نیاز استان باشد و بتوانیم گره گشایی کنیم، دریغ نخواهیم کرد.

وی به نیروگاه قاین اشاره کرد و گفت: آنجا را ما خودمان در سال ۱۳۸۴ طی سفر به استان پیگیری کردیم که چهار واحد مجهز ساخته شده و مشکلاتی داشت که قوه قضائیه رای داده و رای قطعی به نفع بنیاد است و در مراحل نهایی اجرا است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: اگر استاندار خراسان جنوبی و مسئولان پیگیری کنند این رای جاری شود بنیاد مستضعفان سهم نیرو را میخریم و نیروگاه صد درصد بنیادی میشود.

فتاح با بیان اینکه ما اینجا را توسعه میدهیم، اظهار کرد: این بزرگترین سرمایه گذاری در استان خواهد بود و هم میشود واحدهای گازی و بخار را توسعه داد.

وی افزود: نیروگاه صنعت زیرساختی است که اگر توسعه پیدا کند هر صنعتی به بیاید نیاز به نیرو و برق دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور تاکید کرد: بنیاد اراده اش این است که چون سهمش کامل نیست و نمیتواند سرمایه گذاری کند اگر نیروگاه صددرصد بنیادی شود، اراده ما برای سرمایه گذاری و توسعه است.

فتاح عنوان کرد: بنیاد مستضعفان در استان طرح های کشاورزی و بانکی دارد که آنها را میتوان در بحث فنی و سایر موارد بررسی و پیگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کرونا نیز بنیاد مستضعفان اقداماتی در زمینه های مختلف در استان انجام داده است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور به کلنگ زنی مسکن محرومان در شهرستان درمیان روستای نوغاب اشاره کرد و گفت: در کشور ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان با همکاری بنیاد مسکن برای محرومانی که تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد نیستند احداث خواهد کرد.

فتاح با بیان اینکه قبلا برای کمیته امداد و بهزیستی سهمیه داشتیم، عنوان کرد: از این ۲۰ هزار واحد ۶۵۰ واحد برای خراسان جنوبی پیش بینی شده که بخشی از این واحدها مربوط به شهرستان درمیان است.

وی افزود: مجموعا با سهمیه بهزیستی و کمیته امداد هزار واحد مسکونی برای محرومان در خراسان جنوبی با همکاری بنیاد مستضعفان ساخته میشود و این اقدام سرمایه گذاری بزرگی است و گره های زیادی باز خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه امروز سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان است، گفت: حضرت آیت الله رئیسی نیز عنایت خاصی به خراسان جنوبی دارند.

فتاح بیان کرد: امیدواریم در این دولت، آن عقب ماندگی که استاندار بیان کرد جبران شود و سطح کار در استان از هر جهت بالا بیاید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی رئیس بنیاد مستضعفان کشور هزار واحد مسکونی خراسان جنوبی شهرستان درمیان سرمایه گذاری ۲۰ هزار واحد بنیاد مسکن منطقه هدف خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد

جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: عملیات وعده صادق همه مظلومان جهان را امیدوار کرد، این عملیات سبب شده است که در رژیم صهیونیستی جنگ داخلی ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سردار مرتضی عمو مهدی صبح امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان اظهار کرد: دیدگاهی بعد از ظهور انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته که هدف آن برقراری حاکمیتی بر پایه عدل و عدالت با کمک مردم مظلوم است و این دیدگاه روز به روز محبوب تر و طرفداران آن زیاد تر می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت جهان باید از دست زورگویان و کسانی که قصد دارند با تحمیل فشار به بقیه حکومت کنند نجات پیدا کند، افزود: ما برای برقراری نظم و عدل هزینه‌های زیادی داده‌ایم و توطئه‌های بسیار علیه ما شده است اما ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر رشد و توسعه داشته است.

جانشین سپاه حضرت صاحب الزمان (عح) استان اصفهان خاطرنشان کرد: چشم مستضعفان جهان به ما است؛ عملیات وعده صادق همه مظلومان جهان را امیدوار کرد، این عملیات سبب شده که در رژیم صهیونیستی جنگ داخلی ایجاد شود و مقامات آن‌ها استعفا دهند.

عمومهدی تصریح کرد: مردم مظلوم و مستضعف جهان به ویژه فلسطین، پس از شکل‌گیری حکومت رژیم صهیونیستی آرامش نداشته‌اند، جمهوری اسلامی ایران با کمک همین مردم مظلوم، ریشه این رژیم را خواهد کند.

وی با اشاره به ضرورت رفع موانع برای تشکیل تمدن نوین اسلامی تاکید کرد: اولین مانع شاه بود که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران رفت و مردم در زیر چتر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند، پس از آن حذف شدن رژیم غاصب صهیونیستی مطرح شد که همه باید تلاش کنند و پای کار باشند تا از صحنه روزگار محو شود.

جانشین سپاه حضرت صاحب الزمان (عح) استان اصفهان با اشاره به روز کارگر تصریح کرد: هرکسی که برای امرار معاش و رضایت خداوند متعال کار کند، کارگر است و باید از آن قدردانی شود.

عمو مهدی با تأکید بر این‌که باید در عرصه اقتصادی قوی شویم گفت: قوی شدن در عرصه اقتصاد نیازمند احترام و تکریم نیروهایی است که برای رشد کشور تلاش می‌کنند و برای تحقق تولید قدم بر می‌دارند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان دهاقان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند به خوبی موضوع جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کرده‌اند و به همین جهت باید تمامی دستگاه‌هایی اجرایی و همچنین بسیج حمایت‌هایی را که می‌توانند انجام دهند.

جانشین سپاه حضرت صاحب الزمان (عح) استان اصفهان ضمن قدردانی از فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج دهاقان اظهار کرد: برای فرمانده جدید ناحیه آرزوی توفیق داریم و انتظار می‌رود مدیریت شهرستان و دستگاه‌هایی اجرایی همراهی‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از زحمات عبدالرسول آقایی فرمانده سابق ناحیه قدردانی و بشیر کیانی‌نژاد به سمت فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج دهاقان معرفی شد، وی پیش از این ریاست سازمان بسیج عشایری استان اصفهان را بر عهده داشته است.

کد خبر 749303

دیگر خبرها

  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد