Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:31:50 GMT

خطر سکته قلبی را با این روش تا 62 درصد کاهش دهید

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۴۹۷۹

خطر سکته قلبی را با این روش تا 62 درصد کاهش دهید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، تحقیقات نشان می‌دهد زنان مسن‌تری که مرتباً  در حال شست‌و‌شو هستند، خانه‌شان را تمیز و غذا درست می‌کنند، قلب سالم‌تری نسبت به آنهایی دارند که از کارهای خانه دوری می‌کنند.

براساس این مطالعه، زنان سالمندی که روزانه ۴ ساعت کار خانه انجام می‌دهند، خطر مرگ را تا ۶۲ درصد کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت‌هایی که شامل ظرف‌شویی، آشپزی و باغبانی می‌شد به حفظ تناسب قلب کمک کرد.

محققان کالیفرنیایی تأثیر فعالیت سبک روزانه را بر روی ۵۵۰۰ زن اندازه گیری کردند و نتایج به دست آمده از آن نشان داد، این دسته از زنان بواسطه فعالیت روزانه‌شان خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته را تقریباً دو سوم کاهش می‌دهند.

مجموعه‌ای از مطالعات قبلاً نشان داده‌اند که ورزش اختصاصی منظم، مانند پیاده روی سریع، برای حفظ سلامت قلب حیاتی است.اما تحقیقات جدید در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که فعالیت‌های کم‌تر نیز می‌تواند به زنان کمک کند سالم‌تر بمانند و به طور بالقوه عمر طولانی‌تری داشته باشند.

حمله قلبی و سکته عامل اصلی مرگ و میر زنان در ایالات متحده و مسئول یک پنجم کل مرگ و میرهای ثبت شده در میان زنان در سال ۲۰۱۵ است.

بیماری قلبی عروقی یک اصطلاح کلی برای انواع شرایطی است که بر قلب یا عروق خونی تأثیر می‌گذارد که معمولاً به دلیل تجمع رسوبات چربی در شریان‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سکته حمله قلبی زنان خانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که ۱۰۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه آوریل کاهش یافته که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه در بحبوحه ادامه تعهد سایر اعضا به قرارداد تولید ائتلاف اوپک پلاس است.
تحقیقات رویترز بر اساس اطلاعات کشتیرانی و منابع صنعتی نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت 26.49 میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که 100 هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است.
چندین عضو ائتلاف اوپک پلاس که از اوپک، روسیه و سایر متحدانش تشکیل شده، کاهش تولید جدیدی را در ژانویه جهت مقابله با ضعف اقتصاد و افزایش عرضه در خارج از این گروه تصویب کردند. این تولیدکنندگان در ماه مارس توافق کردند کاهش تولید را تا پایان ژوئن ادامه دهند.
اجلاس سران ائتلاف اوپک پلاس در اول ژوئن تشکیل می‌شود تا در مورد سیاست بعدی تولید تصمیم‌گیری شود.

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شودکاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

بیشترین کاهش تولید در ماه آوریل از سوی ایران، نیجریه و عراق بوده است.
تولید نفت ایران که از طرح کاهش تولید معاف شده نسبت به اوج ماه مارس کاهش یافته است. ایران در ماه مارس به اندازه نوامبر یعنی بالاترین رقم طی 5 سال گذشته تولید داشت. ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا بیشترین افزایش تولید را در 2023 در میان اعضای اوپک داشته است.
عراق در ماه مارس متعهد شد صادرات خود را کاهش دهد تا جبران تولید بالاتر از سهمیه خود را طبق قرارداد اوپک پلاس کرده باشد. اما اطلاعات نشان می‌دهند نتوانسته به این تعهد خود در ماه گذشته عمل کند.
تولید نیجریه هم کاهش یافته و صادرات آن به شدت پایین آمده است.
اوپک 140 هزار بشکه در روز تا سهمیه کاهش تولید خود در آوریل فاصله داشته که تا حد زیادی به خاطر تولید بیش از اندازه عراق و گابن بوده است. نیجریه بسیار پایین‌تر از هدف خود تولید می‌کند.
طبق تحقیقات رویترز، تولید نفت عربستان افزایش یافته و کنگو، گینه استوایی و گابن هم افزایش تولید جزئی داشته‌اند.
انتهای پیام/60

دیگر خبرها

  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!