Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:45:02 GMT

نیروهای بسیجی، سفیران سلامت در دوران کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۵۰۲۳

نیروهای بسیجی، سفیران سلامت در دوران کرونا هستند

ایسنا/سیستان و بلوچستان جانشین فرماندهی سپاه شهرستان خاش با بیان اینکه نیروهای بسیجی، سفیران سلامت در بین مردم هستند گفت: پایگاه های بسیج از تمام ظرفیت موجود در اقناع افکار عمومی و تبیین اهمیت واکسیناسیون به عنوان سفیر سلامت نظام در بین مردم استفاده نمایند.

به گزارش ایسنا- سرهنگ سرکاش افزود: رسالت بسیج مداخله در هر شرایط و بحران به نفع مردم است و در حال حاضر که آسیب جامعه بحران امیکرون است و خدمت به مردم در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، برنامه ریزی و هدف‌گذاری ها در راستای ارتقای شاخص واکسیناسیون در مناطق با پوشش پایین واکسیناسیون به منظور صیانت از سلامت شهروندان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: در شرایط موجود کرونا و توسعه واکسیناسیون به منظور استقرار تیم های سیار واکسیناسیون نیروهای فعال و باتجربه بسیجی با تیم های سلامت همکاری خواهند داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان نیز اظهار داشت: در پیک های قبلی کرونا نیز با مشارکت و مداخله نیروهای جهادگر و انقلابی بسیج شاهد پیشبرد برنامه های به ویژه در رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم و بدون شک در پیک جدید که اولویت ما ارتقای شاخص واکسیناسیون می باشد نیز دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

دکتر رضا کرد افزود: فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و تیم های بهداشتی مناطق جهت توسعه واکسیناسیون در جمعیت هدف به موفقیت اجرای طرح کمک می کند.

وی بیان کرد: بهترین واکسن در شرایط بحران کنونی در دسترس ترین آن است، چرا که تمامی واکسن ها در برابر کرونا ایمنی داشته و بدن را وادار به تولید پادتن و آمادگی بیشتر در صورت ابتلا می نماید لذا براساس توصیه تیم های واکسیناسیون نسبت به دریافت نوع واکسن اقدام نمایید.

دکتر کرد ادامه داد: نیروهای جهادی پایگاه های بسیج به مثابه بهورزان سختکوش خانه های بهداشت آشنایی کامل با ساکنان منطقه دارند و در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و خودداری از تجمعات به ویژه عروسی و پرسه داری و مداخلات لازم آموزشی و اطلاع رسانی ها همکاری نمایند.

نشست جانشین سپاه شهرستان، مدیر شبکه بهداشت و درمان و جمعی از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهر و حاشیه شهر در راستای تقویت طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سپاه خاش برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت

  مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن گرامیداشت هفته جهانی واکسیناسیون گفت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان، از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳ بوده که با برنامه ریزی و مداخلات دقیق، منجر به ارتقا پوشش کشوری واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال‌های آغازین برنامه به بالای ۹۰ درصد تا سال ۱۳۶۸ و سپس تداوم و تثبیت آن به بالای ۹۵ درصد طی ۱۵ سال گذشته گردیده و همین روند در سطح شهرستان‌های تابعه دانشگاه نیز صادق بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: دستاورد‌های بزرگ جهانی مثل ریشه کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ ۲ در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ ۳ در سال ۲۰۱۹ و حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه، سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.

وی گفت: همه ساله با هدف اطلاع رسانی، حمایت طلبی و جلب مشارکت مردمی، هفته آخر آوریل (۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت ماه)، از طرف سازمان جهانی بهداشت به عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نامگذاری می‌گردد.

وی ادامه داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی Humanly Possible: Saving lives through immunization "نجات زندگی با ایمن سازی" جهت آگاهی بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا