Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریده جعفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراکز شامل داروخانه، آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری و ۵۲۵ مورد مطب طرف قرارداد در آذربایجان‌غربی هستند که از طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: ‌بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ موسسه تشخیصی و درمانی خصوصی، خیریه، دولتی دانشگاهی و غیردانشگاهی در آذربایجان‌غربی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و با تامین امکانات سخت‌افزاری به طرح نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: نسخه‌نویسی الکترونیک شامل تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است.

جعفری بیان کرد: در این سامانه به محض وارد کردن شماره ملی فرد بیمه‌شده، مشخصات وی نمایش داده شده و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود.

وی گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر اجرا می‌شود و از ابتدای تیر امسال دیگر دفتچره کاغذی در آرذبایجان‌غربی صادر نمی‌شود.

بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود ۲  میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی بیمه سلامت ارومیه طرح نسخه الکترونیکی بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بیمه سلامت ارومیه آذربایجان غربی بیمه سلامت ارومیه طرح نسخه الکترونیکی بیمه درمان آذربایجان غربی نسخه نویسی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص