Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@03:56:54 GMT

پسماندها مهمترین مخاطرات محیط زیستی گیلان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۵۱۳۶

پسماندها مهمترین مخاطرات محیط زیستی گیلان

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پسماندها مهمترین مخاطرات محیط زیستی استان است و نفش های طبیعت گیلان را به شماره انداخته است.

به گزارش قدس آنلاین، رضا زمانی با بیان اینکه پسماند یکی از مهمترین چالش ها و مخاطرات زیست محیطی گیلان است، گفت:نبود مدیریت پسماند در گیلان باعث آلودگی آب و طبیعت استان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت بد پسماند نفس های طبیعت استان را به شماره انداخته است و این مساله تهدید برای سلامتی، بهداشت مردم گیلان محسوب می شود.

تفکیک زباله زا مبدا از راهکارهای بهبود وضعیت پسماند گیلان

زمانی داد: اولویت کاری ما اجرای برنامه های تفکیک زباله از مبدا است که نیاز به فناوری خاصی ندارد و با برنامه ریزی، آموزش و  اجرای مقررات می توان میزان ان را در استان افزایش داد.

سرپرست اداره کل محیط زیست گیلان تاکید کرد: مشارکت پررنگ شهروندان در اجرای موفق تفکیک زباله از مبدا ضروری است و بودن این مشارکت موفقیت امکان پذیر نیست.

شیرابه هایی که از لندفیل سراوان به طبیعت می ریزد

وی با اشاره به اینکه روزانه هزار تن زباله به جایگاه دفن زباله سراوان می آید تصریح کرد: ۶ لیتر در ثانیه از لندفیل سراوان شیرابه وارد طبیعت می شود و یقینا یکی از مهمترین کارهای ما پیگیری کنترل شیرابه ها است.

سرپرست اداره کل محیط زیست گیلان گفت: از دیگر اقدامات برای حل مشکل پسماند استان  افزایش ظرفیت کارخانه های کود آلی به ویژه فاز دو کارخانه کود آلی رشت است که با تکمیل زباله سوز می تواند به روند بهبود وضعیت پسماند زباله استان بیانجامد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی

اسدالله عباسی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) بمناسبت هفته زمین پاک در آیین اهدای (کارت شهریار) همیار پسماند در شهر لاهیجان حضور یافت و با دانش‌آموزان فعال در حوزه تفکیک زباله از مبدا گفتگو صمیمی داشت.

 استاندار گیلان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نقش آموزش در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: برگزاری چنین مراسماتی با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش، بسیار در مدیریت پسماند و آموزش به دانش آموزان دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه خانواده و دانش آموزان باید مسئله تفکیک زباله از مبدا را جدی گرفته و آن را اجرایی کنند، گفت: تفکیک زباله از مبدا یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش تولید زباله و مدیریت پسماند در گیلان است که با تلاش دولت سیزدهم در گیلان و با اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تمامی شهرستان‌های استان، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در این استان موفق شدند تفکیک زباله از مبدا را آغاز و اجرایی کنند.


نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به  خطرات زیست محیطی در صورت عدم رعایت تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند بیان کرد: باید فرهنگ مدیریت پسماند را در بین دانش آموزان و خانواده‌های ایرانی جا انداخت، زیرا اگر آنان بدانند که انجام چنین کاری چه میزان در کاهش مشکلات زیست محیطی مفید است قطعا به انجام آن روی خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند