Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت:‌ مقرر شد سازمان حج و زیارت اطلاعات ثبت نام زوار نوروزی عتبات و آمارهای مربوط در این‌باره را در اختیار سازمان هواپیمایی قرار دهد تا برنامه‌ریزی این پروازها با لحاظ سفرهای داخلی و پروازهای نوروزی، انجام شود.

به گزارش مشرق، میراکبر رضوی، در پاسخ به این سؤال که ‌روزانه از چند ایستگاه و کدام ایستگاه‌های پروازی کشور، پروازهای عتبات انجام می‌شود؟ اظهار داشت: ‌روزانه از ۹ فرودگاه کشور شامل تهران، مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز و ساری پرواز به عتبات عالیات انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* صدور ۱۶۵ مجوز پرواز عتبات در هفته برای شرکت‌های داخلی

وی در پاسخ به این سؤال که برای چند پرواز عتبات مجوز صادر شده است؟ بیان کرد: ‌تاکنون مجوز ۱۶۵ پرواز در هفته برای شرکت‌های داخلی صادر شده است و درحال حاضر هفته‌ای ۱۳۲ پرواز انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین مجوز ۶۹ پرواز در هفته برای شرکت‌های هواپیمایی عراقی صادر شده است که ۱۲ پرواز در حال انجام است.

* هماهنگی سازمان‌های هواپیمایی و حج و زیارت برای چینش پروازهای نوروزی عتبات

‌رضوی در پاسخ به این سؤال که در موضوع پروازهای عتبات، سازمان هواپیمایی کشوری چه تعاملی با سازمان حج و زیارت‌ دارد؟ بیان کرد: ‌با توجه به وظایف و تکالیف سازمان حج و زیارت برای ایجاد بستر مناسب جهت انجام سفرهای معنوی، این سازمان همواره تعامل حداکثری برای ارائه خدمات به زائران‌ را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان حج و زیارت روزانه یک پرواز چارتر عتبات را در اختیار دارد ‌و ظاهرا این سازمان ‌درخواست افزایش پروازی عتبات را داده است بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره چه اقدامات و تعاملاتی دارد؟ گفت:‌ مقرر شد اقدامات سازمان حج و زیارت درخصوص ثبت نام از زوار نوروزی عتبات و آمار مربوطه در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار داده شود تا برنامه‌ریزی این پروازها با لحاظ سفرهای داخلی و پروازهای نوروزی، صورت گیرد و در روزهای آینده اطلاعات دقیق‌تری در این باره ارائه می‌شود.

* نرخ پروازهای عتبات تابع عرضه و تقاضا

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت پروازهای عتبات، اظهار داشت: با توجه به اینکه در مسیرهای خارجی قیمت مصوب وجود ندارد و تابع عرضه و تقاضا است و پروازهای عتبات هم جزو مسیرهای بین‌المللی محسوب می‌شود، بنابراین موضوع بستگی به پیک سفر و تقاضای بازار دارد.

رضوی تأکید کرد: با این حال نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در موضوع نرخ‌های پروازی عتبات وجود دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت سازمان هواپیمایی کشوری سازمان حج و زیارت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سازمان هواپیمایی کشوری سازمان حج و زیارت پروازهای نوروزی پروازهای عتبات نوروزی عتبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا روز ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) تمدید کرد. این شرکت از فضای هوایی ایران نیز تا اطلاع ثانوی برای پروازها به سوی آسیا استفاده نخواهد کرد.   به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله؛ لوفت‌هانزا در پی بروز تهدید ایران به حمله علیه اسرائیل و عملی‌کردن این تهدید پروازهای خود به هر تهران و تل آویو را به حال تعلیق درآورد. قرار این بود این تعلیق در مورد ایران ۳۰ آوریل (11 اردیبهشت) خاتمه یابد ولی فعلا تا ۹ روز دیگر تمدید می‌شود.   لوفت‌هانزا روز دوشنبه ۲۹ آوریل در اطلاعیه‌ای در توضیح تمدید لغو پروازها به تهران نوشت: «امنیت مسافران و خدمه هواپیماهای این شرکت پیوسته بالاترین اولویت بوده‌ است.»   این اطلاعیه همچنین می‌گوید که لوفت‌‌هانزا در برآورد وضعیت امنیتی فعلی نه تنها به داده‌های دولت‌ها بلکه همچنین به ارزیابی‌های مستقل خود متکی است و تصمیماتش را بر مبنای این ارزیابی‌های می‌گیرد". کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو پرواز های بین‌المللی به اسرائیل هواپیمایی لوفت‌ هانزا تعلیق پروازهای خود را به تهران تمدید کرد

دیگر خبرها

  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد