Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضی زاده هاشمی با هدف گسترش مناسبات میان بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران و موسسه شهدای عراق و امضای تفاهم‌نامه همکاری وارد بغداد شد.

به گزارش برنا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بدو ورود به بغداد به محل شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس رفت و پس از ادای احترام به مقام شامخ این دو شهید گرانقدر، بر ضرورت پیگیری کامل پرونده ترور این دو سردار رشید اسلام و لزوم مجازات عاملان این ترور تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران ملاقات‌های سیاسی و ابلاغ سلام رئیس جمهور به مقامات کشور عراق را اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این گسترش همکاری‌ها با موسسه شهدای عراق در زمینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی، آموزشی و اقتصادی و امضای تفاهم‌نامه همکاری از برنامه‌های این سفر است.

سفر خانواده شهدای دو کشور به عتبات عالیات، معالجه جانبازان موسسه شهدای عراق در بیمارستان‌های ایران و دعوت از شرکت‌های ساختمان سازی ایرانی برای ساخت شهر‌های مسکونی به منظور اسکان خانواده‌های شهدای عراقی از موضوعاتی است که طرف عراقی پیشنهاد بررسی آن‌ها را در جلسه امروز عنوان کرد.

در نخستین سفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به بغداد، موسسه شهدا و جانبازان عراق، مشارکت شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد شهید و ایثارگران ایران برای ساخت شهرک‌های مسکونی در عراق را خواستار شد.

عبدالاله النائلی رئیس موسسه شهدا و جانبازان عراق در دیدار با سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، از بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد تا در ساخت شهرک‌های مسکونی برای خانواده‌های شهدای عراق، این موسسه را یاری کند.

موسسه شهدا و جانبازان عراق از خانواده‌های ۳۵۰ هزار شهید حمایت می‌کند و اکثر شهدای تحت پوشش موسسه شهدا و جانبازان عراق جزو قربانیان رژیم حزب بعث صدام، تروریسم القاعده و داعش و شهدا و زخمی‌های نیرو‌های مسلح در جنگ با تروریسم هستند. این موسسه یک سازمان مستقل است و رئیس آن با پیشنهاد نخست وزیر از سوی مجلس عراق تائید می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور رئیس بنیاد شهید رئیس جمهور عراق خانواده جانبازان ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران اسلامی ایران پوشش حزب بعث تروریسم جنگ مجلس بنیاد شهید بنیاد شهید و امور ایثار گران بنیاد شهید و امور ایثارگران موسسه شهدای عراق قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالار‌های مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین دو کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه و ... اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیاد‌های فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکار‌های گسترش همکاری‌ها در غالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود: تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری دو طرفه اقدام نمایند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیاد‌های هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکستر‌های سمفونی دوطرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران میهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهاد‌های اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳