Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:42:28 GMT

رفع مشکل آب شرب روستاهای ورزقان باید در اولویت باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۵۷۷۳

رفع مشکل آب شرب روستاهای ورزقان باید در اولویت باشد

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار ورزقان گفت: به منظور رفع مشکل کمبود آب شرب تعدادی از روستاهای شهرستان، آمادگی همکاری‌های با شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی را داریم.

مهدی نعمتی در نشستی که با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان داشت، اظهار کرد: متأسفانه از سال‌های گذشته مشکلاتی در حوزه‌ی آب شرب روستایی این شهرستان وجود داشت که رفع این مشکلات، نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تکمیل پروژه آب‌رسانی به ۶۴ روستا و شهر ورزقان تحت عنوان و پروژه آب رسانی فاز دو مجتمع ستارخان را در اسرع وقت خواستار شد و تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح، مشکل آب شرب تعداد قابل توجهی از روستاهای شهرستان ورزقان رفع خواهد شد.

فرماندار ورزقان، نبود سیستم فاضلاب در این شهر را یکی از معضلات این شهرستان عنوان کرد و افزود: پیگیری‌های لازم را از شرکت ملی صنایع مس ایران برای مشارکت در اجرای این پروژه زیرساختی در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم این طرح با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان و مجتمع مس سونگون ورزقان در اسرع وقت اجرایی شود.

وی همچنین به منظور رفع دغدغه‌های شهروندان، خواستار رفع مشکل فاضلاب مسکن مهر شهر ورزقان در اسرع وقت شد.

پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل آب شرب روستاهای استان انجام شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه از انجام پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار مورد نیاز رفع مشکل آب شرب روستاهای استان خبر داد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام گرفته، یکی از پروژه‌های مهم آب‌رسانی استان با اعتباری قریب به یک هزار میلیارد ریال در شهرستان ورزقان در دست اجرا است که در صورت استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای، بهره‌‎برداری این طرح را در حداقل زمان ممکن شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورزقان، محمد خانی از برنامه‌ریزی برای رفع مشکل فاضلاب سایت مسکن مهر ورزقان با همکاری مشترک مجتمع مس سونگون، اداره‌کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب استان در اسرع وقت خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها ورزقان فرمانداري شرکت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشکل آب شرب اسرع وقت رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آبفای استان اظهار کرد: در پی بارندگی شدید ۶۲ میلیمتری در شهرستان زیرکوه خسارت‌های سنگینی به زیر ساخت‌ها و تاسیسات و خطوط انتقال آب شرب شهرستان در حوزه شهری و روستایی وارد شد.

 مهدی دوستی،‌ امروز ۶ اردیبهشت با بیان اینکه روستاهای متاثر در این بین با مشکل کم‌آبی روبه رو هستند، گفت: مجتمع آهنگران شامل۱۱ روستاست،مهمانشهر تا روستای اردکول ۴۱۰۰ نفر جمعیت دارد.

وی افزود: مجتمع معصوم آباد و پایگاه‌های مرزی شامل دو روستا،۱۴ پاسگاه و برجک با حدود ۲۷۰۰ نفر جمعیت و مجتمع گمنج شامل ۲ روستا و ۳۵۰ نفر جمعیت و روستای جیم آباد با ۸۰ نفر جمعیت هستند که فعلا با مشکل بی‌آبی مواجه هستند.

دوستی بیان کرد: به علت مشکلات برقی ناشی از آسیب به تیرهای شبکه برق و همچنین مسدود بودن راه های ارتباطی احتمالا به روستاهای دچار قطعی افزوده خواهد شد، لذا مشترکین گرامی ضمن همراهی هرگونه اطلاع رسانی از طریق سامانه ۱۲۲ پیگیر باشند.

مدیر عامل شرکت آبفای استان گفت: ضمنا اکیپ بحران شرکت آب و فاضلاب و تانکرهای آبرسانی سیار در شهرستان زیرکوه مستقر و با اکیپ های شهرستان به امداد رسانی مشغول هستند و به محض باز شدن جاده های مواصلاتی که عملیات امدادی را با مشکل مواجه کرده و رفع مشکلات برقی ناشی از آسیب سیلاب به تیرهای برق که توسط همکاران شرکت توزیع برق در حال انجام است اقدامات لازم برای وصل آب روستاها انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است