Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:33:26 GMT

واکنش انصارالله به قطعنامه شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۵۷۸۷

واکنش انصارالله به قطعنامه شورای امنیت

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو دفتر سیاسی انصارالله به اقدام شورای امنیت در گسترش ممنوعیت تسلیحاتی علیه این جنبش واکنش نشان دادند.

به گزارش  مشرق، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز دوشنبه (۲۸ فوریه/۹ اسفندماه) با گسترش ممنوعیت‌های تسلیحاتی علیه انصارالله یمن موافقت کرد.

طبق گزارش رویترز، شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را که خواستار گسترش دادن ممنوعیت‌های تسلیحاتی اعمال‌شده علیه شماری از سران انصارالله به کل این گروه بود، به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به این موضوع در توییتر نوشت، در صورتی که هدف عدالت باشد نه مال، هدف قرار دادن عمدی یمن توسط کشورهای ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی- اماراتی و ارتکاب جنایات جنگی معیاری برای ممنوعیت تسلیحاتی می‌بود.

وی ادامه داد، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و غیره پس از اطمینان از خرید سلاح‌هایشان در خلیج فارس، اقدام به آزمایش این سلاح‌ها در حمله به یمن کرده و میزان کارآمدی آن را در کشتار کودکان یمن می‌آزمایند. همانطور که در فلسطین، فلسطینی‌ها را از سلاح محروم کرده و آن را به رژیمی می‌دهند که جنایات جنگی مرتکب می‌شود.

الحوثی گفت: جمهوری یمن در حال حاضر سلاحی جدید در اختیار دارد که قبلا نداشته و و این به لطف خدا، جهاد یمنی‌های شجاعی است که به آن دست پیدا کرده‌اند و نیز شکست ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی-سعودی-امارات و متحدان نظامی آن است.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله هم گفت، تصمیم شورای امنیت در تمدید ممنوعیت‌های تسلیحاتی اعمال‌شده علیه یمن و محروم کردن آن از حق دفاع از خویش به اتفاق آمریکا، انگیس، فرانسه روسیه و چین نیاز جهان به نظام جهانی جدید را آشکار می‌کند، نظامی که بر اساس عدالت باشد.

البخیتی ادامه داد: ما به کشورهایی که به این قطعنامه رأی مثبت دادند می‌گوییم که شما و تصمیمات ظالمانه شما زیر پای ماست زیرا ما تنها به خداوند توکل می‌کنیم.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت انصارالله یمن محمد علی الحوثی محمد البخیتی تسلیحات خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

دریافت 11 MB کد خبر 6094014

دیگر خبرها

  • واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • واکنش رئیس صدا و سیما به ممنوعیت پخش «حشاشین»
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم