Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دلایل تساوی تلخ سپاهان مقابل تراکتور را می‌توان در انتخاب شرایط نامساعد روحی و عدم تمرکز بازیکنان، کاهش نرخ بهره‌وری مهاجمان و آنالیز دقیق تراکتوری‌ها از نوع بازی زردپوشان اصفهانی خلاصه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس، روز گذشته با برگزاری 8 دیدار یافت که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان اصفهان در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی مقابل تیم فوتبال تراکتور به تساوی 2_2 دست پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان روز گذشته در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیستم مقابل تراکتور تن به تساوی داد تا روند تساوی‌های متوالی این تیم وارد سومین هفته متوالی خود شود و زردپوشان اصفهانی 2 امتیاز حساس دیگر را از دست دهند.

این دیدار در شرایطی برگزار شد که هر دو تیم درگیر حواشی مشابهی شده بودند و تا ساعاتی پیش از برگزاری مسابقه وضعیت کادر فنی هر دو تیم مشخص نبود؛ محرم نویدکیا در طول هفته گشته 2 بار از سمت خود استعفا داد و در تمرینات این تیم حاضر نشد اما باشگاه سپاهان هر دو بار با تصمیم او مخالفت کرد و در نهایت نویدکیا دقایقی پیش از عزیمت سپاهان به تبریز، به تیمش محلق شد. در آن سو باشگاه تراکتور نیز هفته گذشته سرمربی کراوات خود را از کار برکنار کرد و تنها ساعتی پیش از برگزاری بازی مقابل سپاهان، با ساغلام برای هدایت تراکتور به توافق رسید تا قرمزپوشان تبریز عملاً بدون سرمربی مقابل تراکتور به میدان بروند.

زردپوشان اصفهانی روز گذشته، با توجه به نتایج سایر بازی‌ها، فرصتی طلایی در اختیار داشتند که با شکست تراکتور، فاصله‌شان را با صدر جدول کاهش دهند و با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش، مس رفسنجان اختلاف 4 امتیازی ایجاد کنند اما در عمل این اتفاق رخ نداد و شاگردان نویدکیا این فرصت طلایی را از دست دادند.

سپاهان با تک امتیاز روز گذشته، 35 امتیازی شده و با توجه به نتایج رقم خورده در سایر بازی‌ها همچنان در رده سوم جدول جای دارد. در آن سو تراکتور نیز با نتیجه روز گذشته 16 امتیازی شده و همچنان در رده سیزدهم جدول ایستاده است.

سپاهان در چند هفته اخیر حال و روز چندان خوبی ندارد؛ سپاهان در 6 بازی اخیر خود تنها یک برد به دست آورده و 4 مساوی، یک شکست، 7 گل زده و 6 گل خورده حاصل کار شاگردان نویدکیا است. تلخ‌تر آنکه در هفته‌های اخیر نه تنها دیگر خبری از نمایش‌های چشم‌نواز سپاهان نیست بلکه تیم نویدکیا در نتیجه‌گیری نیز دچار مشکل شده و راه بردن فراموش کرده است.

سپاهان مقابل تراکتور اسیر آشفتگی تاکتیکی و عدم تمرکز بازیکنانش شد و چوب حواشی هفته گذشته را خورد؛ حواشی ایحاد شده بر سر استعفای نویدکیا و کادرش، تمرکز بازیکنان سپاهان را از بین برده بود و زردپوشان اصفهانی روز گذشته بازی احساسی و فاقد تاکتیکی را به نمایش گذاشتند و همین امر موجب افزایش اشتباهات فردی سپاهانی‌ها شده و ساختار دفاعی سپاهان را از بین برد.

سپاهان روز گذشته را با آرایش 1_3_2_4 بازی می‌کرد و نویدکیا تیمش را با دو تغییر به میدان فرستاده بود. سرمربی سپاهان در بازی روز گذشته رفیعی را در پست هافبک نفوذی جانشین احمدزاده کرده بود و از شهباززاده به جای مغانلو در خط حمله بهره گرفت. شاگردان نویدکیا برنامه داشتند تا کنترل توپ و میدان را به دست گرفته و با استفاده از ضعف تراکتور در کنال‌های کناری و بهره گرفتن از قدرت حمل توپ و سرعت بالای بازیکنانی مانند حسینی، میرزایی، نورافکن با انتقال توپ‌های سریع از فاز از دفاع به حمله، خود را به محوطه جریمه تراکتور برسانند و با استفاده از فرارهای عمقی، ارسال از کناره‌ها و شوت‌های از راه دور بود خلق موقعیت کنند. زردپوشان اصفهانی روز گذشته با دوندگی بالا در بیشتر دقایق بازی، موج‌های پیاپی حمله را تدارک دیده موقعیت‌های خطرناک زیادی را خلق کردند اما اشتباهات فردی، بازی بدون نظم و احساسی و عدم تنوع تاکتیکی سپاهان، بلای جان این تیم شده و شاگردان نویدکیا 2 امتیاز حساس را از دست دادند.

یکی از مشکلات جدی سپاهان در چند هفته اخیر ناتوانی در خلق موقعیت‌های خطرناک و کاهش ضریب دقت بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر است. نگاهی به عملکرد سپاهان در چند هفته اخیر و تفاوت فاحش بین آمار شوت و شوت‌های درون چارچوب بازی‌های این تیم، گویای این واقعیت است که بازیکنان سپاهان علی‌رغم ارائه فوتبال هجومی، در خلق موقعیت‌های جدی با مشکل روبه‌رو هستند و از طرف دیگر افت فاحش مهاجمان و کاهش نرخ بهره‌وری آنها موجب شده تا سپاهان در گلزنی و کسب نتیجه مشکلات اساسی داشته باشد؛ اتفاقی که در بازی با تراکتور بار دیگر رخ داد. سپاهانی‌ها روز گذشته اگرچه توانستند گل‌های خورده را جبران کرده و از یک شکست تلخ فرار کنند اما نگاهی به آمار بازی نشان می‌دهد که بازیکنان این تیم شانس پیروزی را داشتند و با بی‌دقتی فرصت‌های گلزنی را از دست دادند.

سپاهان مقابل تراکتور فوتبال رو به جلو و هجومی ارائه داد اما آنالیز دقیق تراکتوری‌ها از سبک و سیاق بازی شاگردان نویدکیا اجازه نداد تا زردپوشان اصفهانی با وجود برتری که در فاکتورهایی مانند مالکیت توپ، تعداد و میزان پاس‌های صحیح، تعداد شوت و شوت‌های درون چارچوب داشتند، از برتری خود بهره ببرند. سپاهانی‌ها روز گذشته 11 بار به سمت دروازه تراکتور شوت زدند که از این تعداد 5 شوت آنها درون چارچوب بوده و 2 گل به ثمر رساندند. در حالی که تراکتوری‌ها 9 بار به سمت دروازه سپاهان شوت زده‌اند که از این تعداد 2 شوت آنها درون چارچوب بوده و 2 گل به دست آورده‌اند.

سپاهان روز گذشته در فاز دفاعی ضعیف ظاهر شد و ساختار دفاعی این تیم متزلزل نشان داد. بازیکنان سپاهان در روزهای اخیر تمرکز لازم برای مسابقه را نداشتند و از نظر روحی و روانی در شرایط مسابقه نبودند؛ نقطه ضعفی که بخش اعظم آن به اتفاقات هفته گذشته برمی‌گردد و موجب شد تا سپاهان در نیمه دوم نظم تیمی و تاکتیکی همیشگی‌اش را از دست بدهد و مدافعان این تیم اشتباهات زیادی مرتکب شوند و در جای‌گیری اشتباهات زیادی داشته باشند و در اطراف محوطه جریمه دست به خطاهای بی‌مورد بزنند، به طور مثال گل دوم تراکتور روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمد. اشتباهات بازیکنان سپاهان در هفته‌های اخیر نشانگر پایین بودن آمادگی روحی و روانی و فقدان تمرکز لازم آنها است، نقطه ضعف بزرگی که اگر فکری به حال آن نشود، در ادامه فصل و لیگ قهرمانان دردسرساز خواهد شد.

در مجموع می‌توان دلایل امتیاز از دست دادن سپاهان را می‌توان در انتخاب شرایط نامساعد روحی و عدم تمرکز بازیکنان، کاهش نرخ بهره‌وری مهاجمان و آنالیز دقیق تراکتوری‌ها از نوع بازی زردپوشان اصفهانی خلاصه کرد.

در آن سو تراکتور بازی خوبی را به نمایش گذاشته و عملکرد هوشمندانه‌ای داشت. قرمزپوشان تبریز در فاز هجومی کاملاً هوشیارانه عمل کرده و از 2 شوت در چارچوب 2 گل ساختند. در فاز دفاعی اما تراکتورچی‌ها ضعیف ظاهر شدند و موقعیت‌های زیادی در اختیار بازیکنان سپاهان قرار دادند و شاید اگر مهاجمان سپاهان با دقت بیشتری عمل می‌کردند، نتیجه به شکل دیگری رقم می‌خورد.

لیگ برتر فوتبال| تساوی یک نیمه‌ای تراکتور و سپاهان در حضور ساغلام و نویدکیا نویدکیا سرمربی سپاهان باقی ماند + فیلم تلاش باشگاه سپاهان برای بازگرداندن نویدکیا/ تکسیرا زردپوشان را مقابل تراکتور هدایت می‌کند

نویدکیا: تلاش می‌کنیم که اتفاق بدی برای سپاهان به وجود نیاید

محرم نویدکیا پس از تساوی 2 - 2 سپاهان اصفهان مقابل تراکتور تبریز اظهار داشت: درباره بازی اگر بخواهم منصفانه صحبت کنم باید بگویم در نیمه اول پنج شش موقعیت خوب داشتیم، تراکتور هم تنها فرصتش را در دقیقه 45، 46 به گل تبدیل کرد. ما چند فرصت خیلی خوب داشتیم، اما استفاده نکردیم. در نیمه دوم نیز هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند و ما می‌توانستیم بهتر استفاده کنیم. حتی ما توپ را دو بار به تیر هم زدیم. بعد از اینکه گل دوم را خوردیم فکر می‌کنم یک مقدار بازی معمولی انجام دادیم، اما خوشحالم با توجه به شرایط سختی که در چند روز گذشته داشتیم بازیکنانم خیلی خوب به بازی برگشتند.

وی در ادامه افزود: بعد از گل دوم‌مان هم در سه چهار دقیقه پایانی بازی فرصت‌های خوبی ایجاد کردیم که از دست رفت. تراکتور هم شانس بزرگی برای کسب سه امتیاز داشت. برای ما این بازی سخت بود، اما خیلی امیدوار بودیم که امتیاز کامل آن را بگیریم. نیمه دوم بازی فوق‌العاده جذاب بود و حیف است که تماشاگران در ورزشگاه حضور نداشتند. امیدوارم تراکتور رو به جلو حرکت کند و بتواند از این شرایط خارج شود، ما هم هفته‌های بهتری پیش رو داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره اشتباهات فردی بازیکنانش، گفت: من در فوتبال اعتقادی به اشتباهات فردی ندارم. اگر اشتباهی رخ می‌دهد به نظر من تمام تیم مقصر هستند. اشتباه فردی در فوتبال درست نیست و بازیکنان باید تلاش کنند که وظایف خود را به درستی انجام دهند. ما روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم که کاری هم نمی‌شد کرد. فقط روی یک موقعیت معمولی گل خوردیم. متأسفانه بازیکن ما سُر خورد و مقصر نبود. اگر بازیکنی هم اشتباه کرده باشد من دوباره تکرار می‌کنم که اعتقادی به اشتباه فردی در فوتبال ندارم.

نویدکیا راجع به شرایط خود برای ادامه همکاری با سپاهان تصریح کرد: من یک صحبت‌هایی با باشگاه انجام دادم. من هم شفاهی و هم کتبی کناره‌گیری خودم را اعلام کردم، اما باشگاه قبول نکرد. صحبت‌هایی مطرح شده که درون خانوادگی است. تلاش می‌کنیم که اتفاق بدی برای سپاهان به وجود نیاید. فکر می‌کنم باید فدراسیون و سازمان لیگ تکلیف تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را مشخص کنند. اگر تکلیف این موضوع را روشن کنند، با توجه به اینکه اختلاف امتیاز زیادی با صدر جدول داریم که یک واقعیت است و قابل کتمان نیست، باید در بازی‌های آینده لیگ خیلی خوب خودمان را آماده کنیم و هدف‌گذاری اصلی‌مان را برای لیگ قهرمانان آسیا بگذاریم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: من چند روزی سر تمرینات نبودم. من یک سال و نیم است که با تیم کار می‌کنم و امروز بازیکنان همان کارهای قبلی را انجام دادند. نیمه اول بازی معمولی بود و در نیمه دوم تراکتور تلاش کرد و فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت و سعی کرد موقعیت‌های بهتری برای خود ایجاد کند. فکر می‌کنم این موضوع تغییر مثبتی بود که در بازی تراکتور وجود داشت.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که «تراکتور نسبت به بازی‌های گذشته تغییراتی داشت؟»، گفت: در عرض چند روز، در یک تیم خیلی نمی‌شود تغییر اساسی ایجاد کرد. ما سعی کردیم نسبت به بازی‌های گذشته تراکتور این تیم را آنالیز کنیم. تراکتور نسبت به گذشته به لحاظ هجومی بهتر بازی کرد. شاید به دلیل این بود که چند بازیکن آنها جابه‌جا شده بودند و انگیزه‌شان هم بالاتر رفته بود.

نصرتی: می‌توانستیم چهار گل به سپاهان بزنیم/ اعتماد به نفس‌مان کم شده بود

محمد نصرتی پس از تساوی 2-2 تیم‌های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان گفت: به مربیان قبلی خسته نباشید می‌گویم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. همچنین به ارطغرول ساغلام و کادر جدیدش خیر مقدم می‌گویم. ان‌شاءالله روزهای خیلی خوبی برای تراکتور رقم بزنیم و باعث شادی و سربلندی هواداران تراکتور و مردم آذربایجان شویم.

وی ادامه داد: من داخل تیم تراکتور نبودم، اما شناخت نسبی نسبت به شرایط فنی تیم داشتم. دو یا سه جلسه با بازیکنان درباره سازماندهی، تمرکز، مسئولیت‌پذیری و بیشتر از همه اعتماد به نفس بازیکنان کار کردیم. اعتماد به نفس در تیم تراکتور خیلی کم شده بود.

نصرتی با بیان اینکه تراکتور بازیکنان با کیفیتی دارد و همه کیفیت این تیم را دیدند، تصریح کرد: سپاهان پُرمهره‌ترین تیم لیگ است، اما مستحق پیروزی بودیم و اگر کمی خوش‌شانس بودیم، زمانی که بازی 2 بر یک بود می‌توانستیم گل‌های سوم و چهارم را بزنیم. سپاهان هم در اواخر بازی یک توپ به تیر دروازه ما زد. تلاش کردیم ترکیب و سیستم تیم را نسبت به بازی قبلی تغییر دهیم و برای 30 دقیقه دوم برنامه داشتیم، اما هر سه تعویض ما اجباری بود و همین موضوع نیز دست ما را برای برنامه انتهای بازی بست.

مربی تراکتور با بیان اینکه از تمامی شاگردانش رضایت دارد، خاطرنشان کرد: قادری در این مسابقه فوق‌العاده بود و آینده درخشانی دارد. گل‌هایی که دریافت کردیم، به‌ویژه گل دوم سپاهان اتفاقی بود و می‌توانستیم توپ را دفع کنیم. روی برنامه گل نخوردیم و می‌توانستیم شرایط تیم را با کسب سه امتیاز بهتر کنیم. حیف شد و امیدوارم بازیکنان به همین روند ادامه بدهند.

نصرتی با بیان اینکه سپاهان یکی از بهترین خطوط حمله لیگ برتر را دارد، گفت: می‌دیدیم میرزایی و حسینی از زمین خارج می‌شوند و جهانی و مغانلو به بازی می‌آیند. تازه فرشاد احمدزاده را هم در اختیار نداشتند. ما با سیستم 5-5 بازی کردیم و پنج نفر در دفاع و پنج نفر در خط حمله به‌صورت متمرکز بازی می‌کردند. رزاق‌پور مدافع تخصصی ما نیست، اما دست ما بسته بود و به‌عنوان مدافع بازی می‌کرد. همچنین تا بازیکنان تازه‌وارد به زمین می‌خواستند خودشان را پیدا کنند، زمان می‌بُرد.

وی با اشاره به تلاش خودش برای موفقیت تراکتور برابر سپاهان اظهار داشت: زمانی که گل اول را دریافت کردیم، 10 نفره بودیم و ثاقبی خارج از زمین بود. رزاق‌پور می‌توانست با سر دفاع کند، اما نورافکن بازیکنی ملی است و توپ را دزدید. باید کار کنیم و به نظرم تراکتور فوتبال بسیار خوبی با ساغلام بازی می‌کرد که نمی‌توانست به گل برسد. ظرف یکی دو روز نمی‌توانستیم کار خاصی انجام بدهیم و من سه شب پیش اصلاً نخوابیدم. تلاش کردم روی تیم خودمان و سپاهان کار کنم تا از مسئولیت این مسابقه بربیایم.

انتهای پیام/170/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زردپوشان اصفهانی بازیکنان سپاهان شاگردان نویدکیا تمرکز بازیکنان اشتباهات فردی مقابل تراکتور تراکتوری ها درون چارچوب تیم فوتبال روز گذشته نیمه دوم خیلی خوب بازی ها گل دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم

به گزارش "ورزش سه" نویدکیا درحالی در نیم فصل هدایت نارنجی پوشان رفسنجان را پذیرفت که این تیم در نیم فصل اول متحمل ۸ شکست شده بود و از ۱۵ بازی فقط ۱۵ امتیاز به دست آورده بود. اما با ورود محرم به یکباره این تیم دگرگون شد و در ۱۲ بازی در لیگ و جام حذفی شکست نخورد. 

اسطوره محبوب سپاهان اما بالاخره امروز در برابر صنعت نفت آبادان شکست خورد تا رکورد شکست ناپذیری او همراه با مس رفسنجان با شوت ناگهانی علی یوسف قطع شود. 

با این حال مس رفسنجان که به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی هم راه پیدا کرده، امیدوار است که همراه با محرم نویدکیا رتبه‌ای تک رقمی در لیگ برتر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • نویدکیا: باید ببینیم در کجاها چه مشکلاتی داریم
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره / تراکتور به جاده آسیا برگشت
  • سپاهان به‌دنبال نهمین برد مقابل استقلال خوزستان
  • سرمربی استقلال خوزستان: با نظرات ویسی موافقم
  • تارتار سپاهان و تراکتور را تهدید کرد
  • برای فوتبال ما قشنگ نبود سپاهان و تراکتور بالای جدول باشند | بعضی چیزها در شان و شخصیت جواد نکونام و استقلال نیست
  • سپاهان برای کسب سهمیه آسیا به مصاف استقلال خوزستان می‌رود
  • مدعیان بی‌رمق؛ خیابانی درست گفت!
  • مهاجم گلزن آماده تقابل با استقلال (عکس)