Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز ۲۸ بهمن ماه بود که فردی در استان کرمان یک کودک ۶ ساله را به بهانه خرید دوچرخه برای او و به انگیزه سرقت، به بیابان کشانده و به درون چاهی پرتاب کرد.

سرانجام بعد از ۶ روز با انجام اقدامات شبانه‌روزی قضایی و ظرفیت‌های پلیس آگاهی استان، این کودک ۶ ساله از درون چاه ۴۰ متری زنده بیرون آورده شد.

تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی قاضی کرمانی که مسئولیت این پرونده را برعهده داشت، منجر به گشودن گره پرونده و شناسایی متهم و در نهایت نجات کودک ۶  ساله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل به سراغ قاضی یعقوب احمدی، مسئول رسیدگی به این پرونده رفتیم تا جزییات ماجرا را از خود او جویا شویم.

احمدی درباره جزئیات این حادثه گفت: خانواده کودک در ابتدای حادثه گمان می‌کردند فرزندشان، جایی رفته و شب برمی‌گردد؛ اما شب حادثه که کودک به خانه بازنگشت، موضوع را به کلانتری محله اطلاع دادند و از آنجا به پلیس آگاهی گزارش شده است.

او می گوید: بدون فوت وقت پس از اطلاع از ماجرا، شخصا در صحنه حضور یافته و با همراهی مامور دایره ویژه قتل آگاهی به صورت میدانی به بررسی جوانب این موضوع پرداختیم.

مسئول پرونده گفت: در جریان بررسی‌های تخصصی وجود یک دوربین راهگشا شد و نشان داد، حدود ساعت ۱۱ روز حادثه، مردی به سراغ کودک آمده و پس از صحبت با کودک، دست او را گرفته و با خود برده است.

او می گوید: برادر بزرگ تر کودک ربوده شده نیز در نزدیکی محل استقرار کودک در یک مغازه شاگرد بوده است که کودک، سعی کرده بود رفتنش را به برادر خود اعلام کند؛ اما او در زمان حادثه در محل کار خود حضور نداشته است.

احمدی گفت: بررسی تخصصی دوربین‌های مداربسته ادامه یافت و در حالی که ۷۲ ساعت از ربوده شدن کودک می‌گذشت، مشخص شد که رباینده تلاش کرده کودک را از محل‌های امن و نقاط فاقد دوربین و کم تردد عبور داده و با خود ببرد.

او به شگرد‌هایی که رباینده برای جلوگیری از شناسایی شدن به کار بسته و در مواردی منجر شده بود که کار رهگیری او بسیار دشوار شود پرداخت و گفت: با همراهی بسیار خوب مردم موفق شدیم بالغ بر ۱۰۰ دوربین را چک کرده و در نهایت مسیر عبور متهم را در حالی که دست کودک را در دست داشته شناسایی کرده و در ادامه با اقدامات قضایی، فنی و پلیسی شناسایی کنیم.

رئیس شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در ادامه گفت: با شناسایی متهم پرونده و با صدور دستورات قضایی لازم و به کارگیری نیرو‌های تخصصی مربوطه، متهم در ساعت حدود ۲۰ پنجمین روز مفقودی کودک، شناسایی شد و سپس با هماهنگی‌های لازم در سیستم انتظامی سابقه و عکس او به دست آمد و مشخص شد که متهم سابقه‌دار بوده است.

به گفته او بدون فوت وقت دستور قضایی لازم برای ورود نیرو‌های امنیتی و تخصصی مربوطه در شهرستان مربوطه برای ردیابی متهم را صادر کرده و شخصا موضوع را پیگیری کردم.

 احمدی گفت: در نهایت ورود او به مخفیگاهش در ساعت اولیه شب ششمین روز مفقودی کودک و سومین روز ارجاع پرونده به شعبه ویژه قتل گزارش شد.

او می گوید: بدون فوت وقت با شناسایی محل اختفای متهم و اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه خود به همراه تیم ویژه قتل پلیس آگاهی به شهرستان مورد نظر عزیمت کرده و در نهایت متهم در مخفیگاه خود دستگیر شد.

به گفته احمدی متهم در ابتدا منکر هر گونه ارتکاب جرم شد؛ اما در نهایت پس از مواجهه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: بدون فوت وقت پس از دستگیری متهم و اقرار او به ربودن کودک و انداختن او در درون چاه، براساس دستورات قضایی، تیم‌های تخصصی با فرضیه کشته شدن کودک به محل حادثه اعزام شدند.

او می گوید: ساعت ۳۰ دقیقه بامداد بود که به محل وقوع جرم رسیدیم و کودک در درون چاه پس از شنیدن صدای نیرو‌های حاضر در صحنه، شروع به صدا زدن کرد و کودک درون چاهی در منطقه‌ای صعب العبور که امکان تردد با خودرو وجود نداشت پیدا شد و  آنجا بود که معجزه زنده ماندن کودک ۶ ساله پس از ۶ روز در درون چاه ۴۰ متری برای من روشن شد.

رئیس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: متهم پرونده تاکنون چندین مرحله تحت بازجویی قرار گرفته و در اظهارات،  این فرد انگیزه‌اش از انجام این کار را سرقت عنوان کرده است.

هرگونه آزار و اذیت کودک در دست بررسی است

 احمدی گفت:  در بازپرسی‌های انجام شده از متهم و نیز در سوال از کودک، تاکنون موضوع آزار و اذیت او نیز تائید نشده است؛ اما این موضوع به صورت ویژه از سوی پزشکی قانونی در دست بررسی است و منتظر دریافت پاسخ پزشکی قانونی هستیم.

بازبینی فیلم‌های بیش از ۱۰۰ دوربین مداربسته برای پیدا کردن کودک

رئیس شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: برای کشف سرنخ این پرونده بیش از ۱۰۰ دروبین مورد بازبینی قرار گرفت و همراهی مردم بسیار تاثیرگذار بوده؛ چرا که برای بازرسی دوربین‌ها و کشف سرنخ پرونده‌ها باید به منازل یا محل کسب آن‌ها به عنوان حریم شخصی شان مراجعه می‌کردیم و مزاحم روال عادی زندگی و شغل آن‌ها می‌شدیم؛ اما همراهی بسیار خوبی داشتند و در نهایت نیز گره این پرونده با همت و همراهی مردم باز شد و داوود ۶ ساله به آغوش خانواده خود بازگشت.

پیگیری‌های مجدانه قاضی احمدی، با قدردانی رئیس کل دادگستری و دادستان استان همراه شد و طی مراسمی از این قاضی قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آدم ربایی دادگستری کرمان دادسرای عمومی و انقلاب کرمان بدون فوت وقت او می گوید درون چاه ویژه قتل ۶ ساله کودک ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری

سرهنگ کریمی گفت: بعد از وقوع قتل در عنبرآباد سه نفر عامل مرتب با این قتل دستگیر شدند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی، به رغم اینکه متهم دائم مکان حضور خود را تغییر می‌داد هویت قاتل را شناسایی و در نهایت با پی‌جویی‌های بی‌وقفه این متهم را طی یک عملیات شبانه در مخفیگاهش دستگیر و به فرار وی پایان دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نجات ۶ کودک در کوه‌های کرمان
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری