Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:57:01 GMT

آنگ سان سوچی اظهار بی گناهی کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۶۰۵۳

آنگ سان سوچی اظهار بی گناهی کرد

بر اساس اعلام یک مقام حقوقی در میانمار، آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی سرنگون شده این کشور نسبت به اتهام فساد مطرح شده از بابت پذیرش ۶۰۰۰۰۰ دلار و هفت شمش طلا از سوی یک هم‌پیمان سیاسی سابق علیه خودش اظهار بی گناهی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این پرونده یکی از ۱۰ پرونده مطرح شده برای پیگرد قانونی آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌خواه غیرنظامی سابق میانمار با استناد به قانون مبارزه با فساد این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او متهم به دریافت این پولها و شمش‌های طلا در سالهای ۲۰۱۷-۲۰۱۸ از سوی پیو مین تین، سروزیر سابق یانگون، بزرگترین شهر میانمار شده است. این سروزیر سابق همچنین یکی از اعضای ارشد حزب سوچی موسوم به حزب لیگ ملی برای دموکراسی بوده است.

سوچی از زمان سرنگونی دولت منتخبش در کودتای ارتش میانمار در فوریه سال گذشته در بازداشت به سر برده است و از آن زمان تاکنون اجازه دیده شدن یا در ملاء عام را پیدا نکرده است. تمام جلسات دادگاه او در پشت درهای بسته بدون اجازه دادن به حضور  رسانه‌ها و مردم برگزار شده‌اند. وکلای او، قبل از اینکه در اواخر سال گذشته حکم الزام به سکوت کردن درباره پرونده را دریافت کنند، گفته بودند، او تمام اتهامات فساد مطرح شده علیه خود را "پوچ" دانسته و رد کرده است.

سوچی پس از دستگیری با یک سری اتهامات کیفری دیگر نیز مواجه شده است. او پیش از این از بابت اتهام واردات و نگهداری غیرقانونی دستگاه‌های بی سیم، نقض محدودیت‌های مربوط به مقابله با همه گیری کروناویروس و فتنه‌انگیزی به شش سال زندان محکوم شده بود.

دادگاهی در شهر نایپیداو، پایتخت میانمار در حال رسیدگی به ۱۰ پرونده فساد مطرح شده علیه سوچی است. حداکثر مجازات برای هر اتهام مطرح شده علیه او ۱۵ سال زندان و جریمه نقدی است.

۹ پرونده فساد دیگر او شامل چند اتهام مرتبط با خرید و اجاره یک هلیکوپتر است. او همچنین از بابت تغییر مسیر پولی در نظر گرفته شده به‌عنوان کمک‌های خیریه برای ساختن یک اقامتگاه و سوء استفاده از موقعیت خود برای به دست آوردن املاک اجاره‌ای با قیمت‌های پایین‌تر از قیمت بازار برای بنیادی به نام مادرش متهم شده است.

کمیسیون دولتی مبارزه با فساد میانمار اعلام کرده است که چند مورد از این اقدامات دولت میانمار را از درآمدش محروم کرده است.

یازدهمین اتهام فساد مالی شامل ادعای دریافت رشوه دیگری توسط سوچی نیز گزارش شده اما هنوز به طور رسمی به دادگاه نرفته است.

در جلسه روز دوشنبه، قاضی حکم داد که دادگاه باید پس از استماع پرونده دادستان، همانطور که در محاکمات در میانمار مرسوم است، ادامه یابد و سوچی پس از آن اقرار به بی گناهی کرد.

او سپس درخواست کرد که چهار شاهد مورد استناد دادستانی، از جمله پیو مین تین، برای بررسی مجدد فراخوانده شوند.

 مقام حقوقی آگاه به پرونده که نامش را فاش نکرد گفت، به نظر می‌رسد سوچی در سلامت کامل به سر می‌برد.

انتهای پیام

  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میانمار کودتا در میانمار مطرح شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر باغستان به اتهام اعمال‌نفوذ برخلاف حق و قانون بازداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، مهدی محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازداشت عضو شورای شهر باغستان شهریار، اظهار داشت: این عضو شورا به اتهام اعمال‌نفوذ برخلاف حق و قانون دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در رابطه با پرونده عضو شورا ادامه دارد، افزود: برخورد با مظاهر فساد و سوءاستفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی بوده و با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

دستگیری سارق مامورنما با 8 فقره اخاذی در مشهد

دادستان شهرستان شهریار در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هیچ مسئولی در رابطه با فساد و سوءاستفاده از موقعیت شغلی مماشات نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • واکنش‌ها به نجات بابک زنجانی از اعدام؛ درس بابک زنجانی به متهم فساد «چای دبش»
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد