Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@08:58:57 GMT

کاروان نظامی روسیه در مسیر کی‌یف

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۶۳۴۱

کاروان نظامی روسیه در مسیر کی‌یف

ششمین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در حالی ادامه دارد که توافقی میان هیأت‌های روس و اوکراینی در نشست بلاروس حاصل نشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ششمین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در حالی برگزار می‌شود که هیأت‌های روس و اوکراینی در شهر «گومل» بلاروس روز گذشته (دوشنبه) پس از جنجال‌هایی با یکدیگر نشست برگزار کردند و هیأت روس، خلع سلاح اوکراین را شرط توافق با کی‌یف مطرح کرد و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که برای تفاهم با روسیه خواهان آتش‌بس فوری و خروج نظامیان روس از قلمرو اوکراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخراج ۱۲ دیپلمات روس از آمریکا

دولت آمریکا در اقدامی که نقض منشور سازمان ملل است به دوازده دیپلمات روسیه دستور داد تا یک هفته دیگر خاک این کشور را ترک کنند.

ایالات متحده ۱۲ نفر از کارمندان نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد را عنصر نامطلوب خواند و از آنها خواست که تا ۷ مارس (دوشنبه ۱۶ اسفند) خاک آمریکا را ترک کنند.

شرط مسکو برای توافق با اوکراین در مذاکرات

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه گفت: «توافق با اوکراین با اعلام بی‌طرفی و خلع سلاح این کشور امکان پذیر است. غرب تسلیحات مرگبار را در اختیار اوکراین قرار داده است».

نبنزیا با اشاره به مذاکرات هیأت‌های روسی و اوکراینی در بلاروس، تاکید کرد: «دیپلماسی محتمل‌ترین راه حل برای بحران اوکراین است».

فعال‌شدن آژیر هشدار در کی‌یف

رسانه‌های محلی بامداد سه‌شنبه از به‌صدا درآمدن آژیرهای هشدار و شنیده‌شدن صدای انفجار در پایتخت اوکراین خبر دادند.

همزمان برخی منابع نیز مدعی شدند روسیه مواضع شبه‌نظامیان ناتو در کی‌یف را به‌شدت بمباران کرده است.

کاخ سفید: مدرکی مبنی بر جنایات جنگی در اوکراین نداریم

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت: «ما با هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا، تحریم‌های خود را علیه روسیه تشدید می‌کنیم. ما هیچ تاییدی مبنی بر جنایات جنگی در اوکراین نداریم».

ساکی طی نشست خبری اظهار داشت: «منطقه پرواز ممنوع مستلزم حضور نیروها برای اجرای آن است و این امر منجر به جنگی با روسیه می‌شود که خواستار آن نیستیم. همه گزینه‌ها در مورد ممنوعیت استفاده هواپیماهای روسی از حریم هوایی آمریکا روی میز است».

دیپلمات اوکراینی: گذرگاه‌های انسانی ایجاد کنید

نماینده اوکراین طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرد: «مردم کی‌یف توسط نیروهای روسی محاصره شده‌اند. کریدورهای بشردوستانه باید در اوکراین ایجاد شود».

وی مدعی شد: «حمله روسیه به کشور من غیرقابل توجیه است و شدیدترین حمله از زمان جنگ جهانی دوم است. نیروهای روسیه غیرنظامیان را هدف قرار داده و در کشور ما مرتکب جنایات جنگی می‌شوند».

دفع حمله موشکی اوکراین به «دونتسک»

برخی منابع محلی می‌گویند پدافند هوایی ارتش روسیه، حمله اوکراین با استفاده از موشک بالستیک «توشکا یو» به منطقه جمهوری خودخوانده دونتسک را دفع کرده است.

زلنسکی، زندانیان را برای مبارزه با روسیه آزاد می‌کند

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، رئیس‌جمهور این کشور دستور داد تعدادی از زندانیان را برای مبارزه با عملیات نظامی روسیه، از زندان آزاد کنند.

وی همچنین در ادامه درخواست‌های بی‌جواب خود از غرب، گفت: «روسیه باید از استفاده از بنادر و فرودگاه‌های جهان منع شود».

جلسه اضطراری آژانس اتمی درباره اوکراین

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که روز چهارشنبه نشستی اضطراری برای بررسی وضعیت راکتورهای هسته‌ای فعال در اوکراین برگزار می‌کند.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس اتمی نیز گفت: وقوع حادثه برای هر یک از تاسیسات اتمی اوکراین، عواقب جدی خواهد داشت.

اوکراین: نیروهای روس حمله به خرسون را آغاز کردند

وزارت دفاع اوکراین مدعی شده است که نیروهای روسی حمله‌ای را در خرسون آغاز کرده‌اند و از فرودگاه به سمت بزرگراه «نیکولایف» در حال پیشروی هستند.

وزارت دفاع اوکراین همچنین ادامه داد که در ساعات گذشته، خساراتی را به ارتش روسیه متحمل کرده است و توضیح داد: «نیروی هوایی اوکراین دو جنگنده روسی را در مجاورت کی‌یف، پایتخت این کشور سرنگون کرد.پهپادهای اوکراینی کاروان نیروهای روسیه را در شهر زاپوروژیه بمباران کردند».

وزارت دفاع اوکراین همچنین ادامه داد: «تعداد جنگنده‌های روسی که طی ساعات گذشته در مجاورت کی‌یف ساقط شده است، به پنج فروند می‌رسد».

بایدن: آماده تحمیل هزینه به روسیه هستیم

بایدن: من با متحدان کشور خود درباره جنگ روسیه علیه اوکراین صحبت کردم و ما آمادگی خود را برای تحمیل هزینه‌ها به روسیه در صورتیکه از تشدید تنش‌ها عقب نشینی نکند، تأیید کردیم.

اوکراین؛ حمله روسیه به یک پایگاه نظامی در «خارکیف»

مقام‌های محلی اوکراین گزارش کرده‌اند که نیروهای روسیه یک پایگاه نظامی در نزدیکی خارکیف واقع در شرق اوکراین را هدف قرار داده‌اند و دست‌کم ۷۰ نظامی اوکراینی را کشته‌اند.

این منابع می‌گویند این حمله روز گذشته (دوشنبه) زمانی به وقوع پیوست که توپخانه روسیه به یک پایگاه نظامی در «اوختیرکا» شهری کوچک در حدود ۴۹ کیلومتری (۳۰ مایلی) مرز با روسیه و ۱۰۰ کیلومتری (۶۲ مایلی) شمال غربی خارکیف حمله کرد.

کاروان نظامی ۶۴ کیلومتری روسیه در حومه کی‌یف

«سی‌ان‌ان» نوشته تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد کاروان نظامی روسیه در شمال کی‌یف که پیشتر ۲۷ کیلومتر برآورد شده بود، به ۶۴ کیلومتر رسیده است.

ابراز امیدواری پکن برای ادامه مذاکرات بلاروس

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در خصوص مذاکرات میان هیأت‌های روسیه و اوکراین در شهر «گومل» بلاروس گفت: «چین امیدوار است که روسیه و اوکراین فرایند مذاکرات را حفظ کنند.

کد خبر 558791

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اوکراین جنگ روسیه و اوکراین اغاز جنگ روسیه و اوکراین جنگ روسیه و آمریکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نیروهای روسی هیأت های روس نیروهای روس سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست

به گزارش قدس آنلاین، این سیاستمدار اوکراینی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ارائه تسلیحات جدید از سوی آمریکا نمی تواند کمبود و فرسودگی شدید نیروی انسانی را در اوکراین جبران کند.

رسانه‌های غربی نیز اذعان دارند که اگرچه کمبود مهمات تا حدودی با کمک های خارجی کاهش یافته، اما فقدان نیروی لازم در ارتش اوکراین همچنان موضوع اصلی است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در ماه مارس (اسفند) یکی از دشوارترین چالش های پیش روی اوکراین را در جنگ جاری با روسیه، طفره رفتن و فرار مردان جوان برای اعزام به جبهه ها دانست.

اولینیک در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان [اوکراینی] از کمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نیروی انسانی شکایت دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد در رده سنی ورود به جنگ فراری هستند و حاضر به حضور در جبهه ها نیستند.

اولینیک ادامه داد: با توجه به پیشروی مداوم روسیه، اوکراین باید به سرعت ۲۰۰ هزار نیرو را بسیج کند که این امر غیرممکن است.

وی به قانونی که به تازگی از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای بسیج نیرو و جبران کاهش سرباز به امضا رسیده است، اشاره کرد و گفت: این امر هم بعید است وضعیت را بهبود بخشد.

این قانونگذار سابق به یک مورد دستگیری گزارش شده اشاره کرد که براساس آن یک جوان ۲۰ ساله به موجب قانون جدید دولت زلنسکی به زور به جبهه جنگ فرستاده شده است.

بخش ثبت نام ارتش اوکراین نیز تائید کرده است که براساس قانون زلنسکی در صورت مقاومت این سرباز جوان برای اعزام به جبهه ها، ممکن است اعدام شود.

اولینیک در پایان گفت: «این یک سقوط است، یک بن بست است. مردم نمی خواهند از منافع آمریکایی ها و تیم زلنسکی محافظت کنند».

آمریکا به تازگی پس از ماه‌ها کشمکش با نمایندگان مخالف تداوم حمایت ها از اوکراین در کنگره، از تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری بسته حمایت خارجی شامل کمک ها به کی‌یف در بحبوحه پیش روی سریع روسیه خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند