Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@10:09:18 GMT

برنج 95 درصد گران شد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۶۳۷۸

برنج 95 درصد گران شد؟

به گزارش صدای ایران، طی دو ماه گذشته افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار شدت پیدا کرد و نرخ تا بیش از ۹۰ هزار تومانی برای هر کیلو نیز اعلام شد که در آمارهای رسمی مرکز آمار نیز افزایش قیمت برنج از ابتدای سال جاری مشهود بود  و در مقاطعی رکوردهای تازه ای به ثبت شد.

برنج ایرانی ۹۵ درصد گران شد

تازه ترین گزارش مرکز آمار درباره متوسط قیمت کالاهای خوراکی در بهمن ماه نشان می دهد که برنج ایرانی نسبت به سال گذشته ۹۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد گران شده است؛ به طوری که قیمت هر کیلو در بهمن سال گذشته به طور متوسط ۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که در دی ماه امسال به حدود ۵۷ هزار تومان رسیده و برای بهمن ماه متوسط قیمت ۶۷ هزار و ۳۰۰ و حداکثر  ۷۶ هزار تومان گزارش شده است. قیمت برنج ایرانی در مقایسه با آذرماه نیز رشد ۱۸.۲ درصدی دارد.

برنج خارجی ۳۵ هزار تومان هم فروش رفت

اما در رابطه با برنج خارجی نیز متوسط قیمت از بهمن سال گذشته با ۲۴ هزار به مرز ۳۰ هزار در دی ماه  امسال رسیده و در بهمن ماه تا بیش از ۳۰ هزار تومان قیمت خورده است.

برنج خارجی ۳۵ هزار تومان هم در ماه گذشته فروش رفته است. بر این اساس این کالا نسبت به آذر ماه ۵.۸ و در مقایسه با دیماه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان گران شده است.

بر اساس گزارش گمرک ایران در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۱۳۴ هزار تن به ارزش بالغ بر ۹۷۵ میلیون و ۷۳۸ هزار دلار از گمرک ترخیص و وارد ایران شده است، این واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد در وزن و ۲۷ درصد ارزش افزایش داشته است. در ۱۰ ماهه سال گذشته  ۸۵۲.۵ میلیون تن به ارزش ۷۷۱.۱ میلیون دلار برنج وارد ایران شده بود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت برنج برنج ایرانی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی

مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: ۱۷۴ صندلی به روز، در سالن‌های شماره دو و سه این سینما با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی در هفته گذشته تعویض شد.

حیدر مرادی با اشاره به استقبال چشمگیر کردستانی‌ها در سال گذشته از اکران فیلم‌های مختلف سینمایی گفت: ۲۵۰ هزار نفر در این مدت در سینما‌های استان پای دیدن فیلم‌های مورد علاقه شان نشستند.

هم اکنون پانزده سالن سینمایی با هزار و ۸۳۵ صندلی در استان کردستان و در زیر مجموعه پردیس سینما بهمن فعال است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟