Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@11:36:37 GMT

هر روز می‌تواند برای جامعه بشری بعثت باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۶۵۳۷

هر روز می‌تواند برای جامعه بشری بعثت باشد

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، کارشناس دینی و استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص روز مبعث و کرامت های این عید اظهارداشت: انبیأ الهی برای هدایت بشر و به دست‌ آوردن مسیر صحیح زندگی، مبعوث و به پیامبری برانگیخته می‌شوند؛ بعثت با حضرت محمد(ص) به پایان رسیده و ایشان پیامبر خاتَم و خاتِم بودند؛ خاتَم به معنای اشرف انبیأ الهی و خاتِم یعنی بعد از ایشان دیگر پیامبری نخواهدآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حضرت محمد(ص) آخرین فرد از سلسله انبیأ الهی است که برای تذکیه، تهذیب، تربیت، هدایت، ایجاد عدالت و جلب توجه انسان به خدا مبعوث شدند؛ در قرآن کریم اهداف والایی برای بعثت انبیأ ذکر شده‌ است و هدف اساسی بعثت تلاوت قرآن و آیات الهی، تذکیه بشر، تعلیم و برقراری عدل و عدالت است.

گرجی خاطرنشان کرد: انبیأ برای اینکه به درجه بعثت برسند یک دوره خودسازی و تربیت نفس داشته‌اند؛ دوره‌ای که با خلوت، پرهیز از گناه و ارتباط عمیق با خدا همراه بود که در نتیجه آن لایق دریافت وحی الهی بشوند؛ بعثت لطف پروردگار عالم در رسیدن انسان به کمال، معنویت و انسانیت است.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به ویژگی‌های خاص پیامبر گفت: حضرت محمد(ص) یک شخصیت ممتاز داشت؛ ایشان بسیار اهل مدارا و مناجات با خدا بود، کلامی دلنشین و نافذ و چهره‌ای نورانی، جدی و با صلابت داشت، به بزرگتر هر قومی احترام می‌کرد، جویای احوال مردم بود، جواب سلام کودکان را می‌داد، برای زنان احترام ویژه‌ای قائل بود و همیشه از ظلم و ستمی که بر ایشان وارد می‌شد ناراحت بود و می‌گفت که دختران چه خوب فرزندانی هستند، مهربان، پاکیزه، خوشبو و آماده خدمت به والدین.

وی در ادامه بیان کرد: بنا به فرمایش حضرت علی(ع)، پیغمبر هیچگاه حرف زشت از دهانشان خارج نمی‌شد، عیب‌جو و چاپلوس هم نبود و وقتی به خانه می‌آمدند سه برنامه به ترتیب برای خدا، خودشان و خانواده داشتند و غالبا در ساعت‌هایی که متعلق به خود ایشان بود به خواسته‌ها و مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند اما زمان‌هایی که برای خدا و خانواده بود را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کردند.

گرجی تصریح کرد: پیامبر در میدان جنگ بسیار شجاع و دلیر بودند، موقع نماز گویا کسی را نمی‌شناختند، در خانواده بهترین بودند و شخصیتی جامع، بردبار، صبور، محبوب و دلسوز داشتند؛ وجود ایشان برای بشر نعمت است.

استاد حوزه با تأکید بر اینکه هر روز می‌تواند برای جامعه بشری بعثت باشد، گفت: به شرطی که انسان مسیر توجه به خدا، اجتناب از ظلم و ایجاد روحیه محبت، برادری و صلح را در شخصیت خود پیاده‌کند؛ بعثت درس بزرگ تاریخی است که انبیأ برای رساندن انسان به کمال و تربیت او آمده‌اند.

وی با اشاره به وحدت شیعه و سنی افزود: یکی از نقاط مشترک همه فرقه‌های اسلامی، قرآن کریم، توجه به خدا و وجود پیغمبر است؛ ممکن است در مواردی اختلاف داشته‌باشیم که طبیعی است و با گفت‌وگو و نشست‌های علمی اندیشمندان حل خواهد شد که دلیلی برای نزاع، درگیری و جدایی نیست، چون قبله ما، خدای ما و پیامبر ما یکی است و این موضوع می‌تواند پرچمی برافراشته برای وحدت باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/

منبع: فارس

کلیدواژه: بعثت عید مبعث وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل از ارسال یک محموله بزرگ کمک های بشری دیگر به افغانستان، این بار به شمال کشور خبر داده است.

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل در مورد ارسال این محموله به خبرنگاران، با بیان این که، روسیه همیشه به مردم افغانستان کمک کرده است گفت: یک محمولۀ بزرگ کمک های بشری، متشکل از ۵۳۶ تن آرد ویتامین دار به شمال افغانستان منتقل می شود.

وی افزود: انتقال این کمک در چهارچوب تحقق سهم اصلی روسیه در بنیاد برنامه جهانی غذا (WFP) طی سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی صورت می گیرد.

پیش از این نیز روسیه کمک‌های متداوم نقدی و غذایی به افغانستان کرده است.

 در ماه مارچ برنامه جهانی غذا از کمک یک میلیون دلاری روسیه به این برنامه در افغانستان خبر داده بود.

 این کشور در ماه جنوری نیز از ارسال 23 تن کمک بشردوستانه به افغانستان خبر داده بود.

روسیه به جامعه جهانی و سازمان ملل تأکید کرده که نباید کمک های بشردوستانه به افغانستان سیاسی شود و با آن، سیاسی برخورد گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد