Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@08:44:45 GMT

ماموریت مشترک اروپا و روسیه درباره مریخ به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۶۶۱۲

ماموریت مشترک اروپا و روسیه درباره مریخ به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، سازمان فضایی اروپا اعلام کرد ماموریت مشترک اش با روسیه به مریخ احتمالا در سال جاری انجام نخواهد شد. دلیل این امر تحریم های مربوط به درگیری های میان روسیه و اوکراین ذکر شده است.

این سازمان فضایی پس از جلسه ای میان ۲۲ کشور عضو اعلام کرد: مشغول بررسی عواقب تحریم ها در خصوص همکاری با سازمان فضای روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه سازمان فضایی اتحادیه اروپا آمده است: تحریم ها و وقایع گسترده تر سبب شده انجام این عملیات در ۲۰۲۲ غیر محتمل شود.

این درحالی است که عملیات پرتاب کاوشگر مریخ«اگزومارس» که با همکاری اتحادیه اروپا و روسیه انجام می شود، به دلیل شیوع کووید۱۹ و چالش های فنی از ۲۰۲۰ میلادی تاکنون به تاخیر افتاده است.

قرار بود این کاوشگر در سپتامبر امسال همراه یک موشک روسی پروتون از مقر فضایی بایکنور در قزاقستان به فضا پرتاب شود. به تعویق افتادن زمان پرتاب این کاوشگر بدان معنا است که کارشناسان باید چندماه یا سال منتظر بمانند تا زمان مناسبی برای انجام عملیات فراهم شود.

هدف این ماموریت ارسال نخستین کاوشگر اروپایی به سیاره سرخ برای بررسی وجود حیات روی سیاره بود.

کد خبر 5436265

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه اوکراین حمله روسیه به اوکراین اتحادیه اروپا فناوری فضایی مریخ اوکراین حمله روسیه به اوکراین روسیه شرکت دانش بنیان فناوری فضایی آخرین اخبار اوکراین تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جنگ اوکراین طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نوآوری ایرانسل باکتری واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر

رییس سازمان فضایی ایران گفت: به احتمال بسیار زیاد ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲، ماهواره کوثر و چندین ماهواره تحقیقاتی دیگر را در طول ۱۴۰۳ پرتاب خواهیم کرد. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه‌های فضایی ایران در سال 1403 اظهار کرد: در سال 1403 تعداد زیادی از ماهواره‌های مخابراتی و تحقیقاتی در مقایسه با سال گذشته به فضا پرتاب خواهد شد.

سالاریه تصریح کرد: به احتمال بسیار زیاد ماهواره‌های طلوع 3، ظفر 2، ماهواره کوثر و چندین ماهواره تحقیقاتی دیگر را در طول 1403 پرتاب خواهیم کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران از برنامه ایران برای پرتاب بلوک انتقال مداری در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به قرار گرفتن نمونه دوم ماهواره پارس 1 در مسیر پرتاب گفت: نمونه اول ماهواره پارس 1 در مدار قرار گرفته و امروز تست‌های آن در حال انجام است.

ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار

سالاریه گفت: اصلاحاتی برای ماهواره پارس 1 نیاز است که این اصلاحات را به نمونه دوم پارس 1 اعمال خواهیم کرد و این ماهواره در مسیر پرتاب قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • اجرای طرح سرکشی از تاکسی‌های شهرکرد
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد