Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ استاندار فارس خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان نسبت اهمیت تامین مسکن قشر کارگر تاکید و گفت: تسهیلات جدید و مناسبی برای کارگران به ویژه در زمینه مسکن نیاز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، محمد هادی ایمانیه در چهارصد و بیست و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس در  یک کارخانه محصولات لبنی با تاکید بر اینکه در کشور به ویژه استان فارس تولید و اشتغال بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: تولید در استان فارس اگر بی‌نظیر نباشد اما کم نظیر است و اقدامات ما هر چند کوچک ولی تاثیرگذار باشد منجر به خدمتی بزرگ برای این مردم بوده که اهمیت مسئولیت اجتماعی ما را می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید و اشتغالزایی باید با رعایت قانون و در نظر گرفتن قوانین و مقررات باشد، افزود: در رابطه با افزایش ظرفیت تولید و اجرایی کردن طرح توسعه این کارخانه ملاحظات زیست محیطی و مصرف آب بایستی رعایت شود که مدیران دستگاه‌های اجرایی در این راستا موارد را تسهیل و موانع را برطرف خواهند کرد و این وظیفه اصلی ما به عنوان خدمتگزار این مردم است.

ایمانیه با اشاره به اینکه فرآیند حمایت از تولید در استان فارس بسیار پررنگ است، بیان داشت: طبق آماری که امروز توسط سازمان تامین اجتماعی استان فارس ارائه شد میزان بیمه‌شدگان سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد چشمگیر و افزایش قابل توجهی داشته است که اگر این روند تداوم پیدا کند این امکان وجود دارد که فرصت‌های شغلی مناسبی را برای هموطنانمان در سایر استان‌ها را ایجاد کنیم.

استاندار فارس در بخشی از این برنامه خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نسبت اهمیت تامین مسکن قشر کارگر تاکید کرد و در این باره گفت: تسهیلات جدید و مناسبی را برای کارگران به ویژه در زمینه مسکن نیازمندیم که لازم است مدیران استانی نسبت به تامین منابع اعتباری لازم جهت قانونی بودن و اجرایی شدن آن اقدام کنند. 

ایمانیه در تشریح سیره زندگی پیامبر اکرم (ص) به ویژه در زمینه تغذیه سالم و منحصربفردی که داشتند، اذعان کرد: مصرف تولیدات لبنی در سلامت مردم بسیار تأثیرگذار است که حضرت محمد (ص) هم در تغذیه خود از لبنیات و همچنین نان جو و روغن و سایر اقلام سالم خوراکی استفاده می‌کردند.

استاندار فارس در پایان با بیان اینکه 3 رویکرد مهم باید مورد توجه مدیران بخش تولید به ویژه در زمینه صنعت قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، برنامه اجرایی فعال شدن واحد‌های تولیدی نیمه‌فعال و همچنین برنامه اجرایی فعال شدن واحد‌های تولیدی راکد در استان فارس بسیار حائز اهمیت است که لازم است مدیران مرتبط به حوزه تولید نسبت به برنامه‌ریزی و اجرایی شدن آن اقدامات مناسبی را داشته باشند.

تسهیلات 200 میلیون تومانی برای 20 هزار واحد مسکن محرومان/ 900 هکتار زمین رایگان برای نهضت ملی مسکناستاندار قزوین: تسهیلات بانکی در اختیار طرح‌های اولویت‌دار حوزه تولید قرار بگیردجانشین فرمانده سپاه مازندران: تسهیلات اشتغالزایی به سربازان پرداخت می‌شود

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در رابطه با اجرایی شدن مصوبات کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس، مطرح کرد: تعداد جلسات برگزار شده این کارگروه 429 مورد است که پس از احصاء و بررسی مشکلات مربوط به واحد‌های تولیدی تعداد 2504 مصوبه با همکاری و حمایت اعضای این ستاد به تصویب رسیده است.

وی در رابطه میزان اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: حدود 70 درصد مصوبات این کارگروه از زمان تشکیل و 68 درصد در سال جاری با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و کمیته خبرگان بانکی و همچنین حمایت دستگاه قضایی اجرایی شده است و 16 درصد مصوبات در دست اجرا و دیگر موارد در حال مانع‌زدایی هستند.

ایزدی با اشاره به حمایت دستگاه قضایی در زمینه رفع موانع تولید و رونق اقتصادی در استان فارس، گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی و حتی روزانه مشکلات تولیدکنندگان به ویژه صنعتگران را با رویکرد مانع‌زدایی، رصد و بررسی می‌کند که دادگستری و دادستانی در حمایت از اجرایی شدن موانع نقش اساسی داشته‌اند.

وی گفت: در سال جاری تعداد 362 پروانه بهره‌برداری با اعتباری بالغ بر 190 هزار میلیارد ریال صادر شده است که زمینه اشتغال 5343 نفر از جوانان به ویژه افراد بومی این منطقه محروم فراهم شده است.

رییس سازمان صمت فارس در رابطه اهمیت رفع موانع تولید در زمینه اجرای طرح توسعه کارخانه تولیدی محصولات لبنی، اظهار داشت: این شرکت فرآورده‌های لبنی در حال حاضر با ظرفیت 500 تن محصولات تولیدی کالاهایی را نظیر شیر، پنیر، خامه، کشک و ... تولید می‌کند و زمینه اشتغالزایی 2800 نفر را ایجاد کرده است.

حمیدرضا ایزدی در رابطه اهمیت اجرایی طرح توسعه این کارخانه، خاطرنشان کرد: با رفع موانع تولید در این کارخانه نظیر تامین و تخصیص آب پاک و مشکلات سرمایه در گردش  و حل مشکلات معارضین محلی نظیر کشاورزان علاوه بر افزایش ظرفیت تولید نیز فرصت اشتغالزایی برای 1000 نفر از جوانان بومی این منطقه فراهم خواهد شد.

هاشم نصیری، مدیر عامل این شرکت فرآورده‌های لبنی نیز اظهار داشت: این کارخانه تولیدی با بیش از 26 سال سابقه در حال فعالیت است که برای 2800 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

او با اشاره به اینکه این واحد تولیدی با راه اندازی 20 خط تولید روزانه 500 تن محصولات لبنی را تولید می‌کند، به مشکلات این واحد تولیدی از جمله حاشیه سود 3 درصدی کارخانجات لبنی، اشاره و تصریح کرد: این شرکت روزانه 2500 مترمکعب آب مصرف می‌کند که آب این کارحانه مجوز 4 حلقه چاه دارد که یک حلقه چاه آن مسدود شده و کاهش میزان برداشت آب از چاه‌ها به معضل کاهش تولید رو به رو شده است که انتظار رفع این موانع و تخصیص آب پایدار جهت تامین آب خطوط فعلی تولید و طرح‌های توسعه این کارخانه را داریم تا بتوانیم هم در تامین نیاز مصرفی لبنی و هم در اشتغالزایی نقشی موثر داشته باشیم.

به گزارش تسنیم  با حضور استاندار فارس، فرماندار شیراز و دیگر مسئولان استانی دو خط تولید کارخانه تولید محصولات لبنی شیراز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.با اجرایی شدن طرح توسعه و بهره‌برداری از دو خط تولیدی جدید این کارخانه در زمینه تولید و بسته‌بندی شیر فراپاستوریزه و محصولات پودری شیر خشک و پودر آب پنیر نیاز مصرفی بخشی از بازار استان و کشور تامین می‌شود.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تسهیل و رفع موانع تولید ویژه در زمینه استاندار فارس استان فارس محصولات لبنی اجرایی شدن طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر یکشنبه در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از مدیران کل استان در فرمانداری شهرستان آستارا برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان آستارا با توجه به اینکه این شهرستان مهم‌ترین پل راهبردی ایران با کشور جمهوری آذربایجان، دروازه ورود به قفقاز و اروپا، یکی از مرزهای مهم و استراتژیک ما و بزرگترین گمرک زمینی شمال کشور است سبب می‌شود که شهرستان آستارا برای استان گیلان یکی از شهرستان‌های ویژه و استراتژیک قلمداد شود.

فکور با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای این شهرستان گفت: بارانداز ریلی، پروژه پایانه مرزی، بزرگراه آستارا-آستارا، پروژه ترمینال غلات، چهار بانده کردن مسیر آستارا به اردبیل جزو پروژه‌هایی که خاص شهرستان و استان و حتی ملی است که اتمام این طرح دغدغه همه مسؤولان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: اثربخشی این پروژه‌ها برای کل کشور است لذا نگاه ما نیز در خصوص این پروژه‌ها باید نگاه ملی باشد و مسؤولان باید دغدغه این پروژه‌ها را داشته باشند.

فکور با اشاره به نامگذاری شعار سال اضافه کرد: جهش تولید فقط در حوزه تولید کارگاه‌های اقتصادی نیست و اصولاً زیر ساخت این جهش تولید را باید در حوزه عمرانی دنبال کرد.

وی ادامه داد: اگر پایانه مرزی درست شود و بتواند به درستی خدمات دهد ما در حوزه اقتصادی و در بخش ترانزیت کالا بهتر می‌توانیم کار کنیم اگر ما مسیرهای دسترسی زیرساخت‌ها را بخواهیم به درستی انجام دهیم آن وقت است که مسیر تولید مهیا می‌شود و جهش صورت می‌گیرد؛ ما هم باید در حوزه خودمان این جهش را ایجاد کنیم باید با زمانبندی پیگیر پروژه‌ها باشیم و زمینه جهش تولید را فراهم کنیم.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد

فکور با بیان اینکه تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد افزود: ما باید کار را از حالت طبیعی خارج کنیم جهش تولید با کار طبیعی انجام دادن و روزمرگی محقق نمی‌شود؛ ما با تغییر نگاه و روش کارمان باید نگاه انقلابی و کار جهادی داشته و پیگیر کارها باشیم، باید موانع را شناسایی کرده و برای رفع موانع از همه ابزارها استفاده بکنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به مردم نباید متوقف شود بلکه باید سرعت و شتاب بیشتری بگیرد، افزود: کارها باید انجام بگیرد، مسؤولین باید پیگیر باشند، اگر در استان قابل حل نبود از ظرفیت ملی استفاده کنند.

فکور با اشاره به تورم به عنوان مهم‌ترین مشکل کشور گفت: برای حل مشکلاتی همچون تورم، بحث معیشت، تولید ثروت، افزایش اعتبار و قدرت پول ملی باید به سمتی برویم که حضرت آقا اشاره می‌کند و آن جهش تولید با مشارکت مردم است و این میسر نخواهد شد مگر اینکه ما در بحث تولید بتوانیم به نقطه ایده آل و مطلوب برسیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید حرکت و تلاشمان را بیشتر کنیم.

وی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی استانداری گیلان تاکید کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی در بحث پروژه‌ها در بحث عمرانی مسأله مصالح است که دستگاه‌های متولی برای حل این دغدغه باید کمک کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر پیگیری پروژه‌ها توسط مدیران دستگاه‌ها تصریح کرد: فقط صرف نامه زدن نباشد، پیگیر کار باشید فکر کنید کار شخصی خودتان را انجام می‌دهید.

کمبود زمین برای ساخت مسکن در استان گیلان

وی با اشاره به کمبود زمین برای ساخت مسکن در استان گفت: در بحث مسکن در استان با توجه به اینکه محدودیت زمین را داریم نسبت به دیگر استان‌ها متفاوت هستیم و این یک واقعیت است که در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته جاهایی که ما مشکل تأمین زمین از منابع ملی و دولتی داریم بحث خرید زمین از اشخاص هم پیشنهاد شده و مجوز آن صادر شده است.

معاون استانداری گیلان به به پروژه نیمه کاره مسکن مهر و مسکن ملی در آستارا اشاره کرد و گفت: مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم و یکی از شعارهای محوری دولت است، چرا مسکن مهر آستارا که مردم سال‌ها است معطل آماده سازی آن هستند به خاطر مشکلات کوچک مثل رنگ آمیزی نیمه تمام بماند، باید هرچه سریع‌تر تکلیف ۳۰۰ واحد نیمه تمام مشخص و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت مسکن روستایی استان گفت: الحمدلله در بحث تولید مسکن روستایی ۲۲۴۷۰۸ واحد جزو ابلاغیه سه ساله ما بود که الان ۲۱۸۵۲ واحد ساخته شده یعنی ۹۷ درصد انجام شده و پیشرفت خوبی را داشته اما در بحث مسکن مربوط به مددجویان پیشرفت ۵ یا ۱۰ درصدی شایسته نیست و این را دستگاه‌های متولی باید کمک کنند آورده‌هایشان را تکمیل کنند تا پروژه با سرعت به کار خود ادامه دهد.

کد خبر 6091226

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران