Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: ایران به عنوان قربانی اصلی سلاح‌های شیمیایی، بار دیگر مخالفت شدید خود را در استفاده از این قبیل سلاح‌ها توسط هر کسی، در هر مکان و تحت هر شرایطی ابراز می‌کند.
به گزارش آریا، زهرا ارشادی در نشست روز دوشنبه 28 فوریه شورای امنیت در مورد سوریه ضمن ابراز نگرانی از تأثیرات جدی سیاسی کردن اجرای کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی بر اعتبار آن گفت سازمان منع سلاح های شیمیایی نباید برای دستیابی به اهداف برخی کشورها با انگیزه سیاسی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند سال گذشته، سوریه چنین تلاش هایی را از سوی برخی از کشورهای عضو تجربه کرده است.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: از همکاری مداوم سوریه با سازمان منع سلاح های شیمیایی، از جمله ارائه گزارش نود و هشتم آن در 17 ژانویه 2022 در رابطه با انهدام سلاح های شیمیایی و تأسیسات تولید مرتبط در قلمرو آن استقبال می کنیم.
وی افزود: جلسات شورای امنیت در مورد پرونده شیمیایی سوریه نباید به تکرار مواضع کشورهای عضو و بحث در مورد ادعاهای بی اساس اختصاص یابد، در حالی که دولت سوریه پیشرفت قابل توجهی در اجرای تعهدات خود بر اساس کنوانسیون داشته است.
ارشادی تصریح کرد: بنابراین، عاقلانه است که شورای امنیت تصمیم به برگزاری جلسات ماهانه برای بحث در مورد پرونده شیمیایی سوریه را مجددا بررسی کند. چنین جلساتی به جای دستیابی به اهداف کنوانسیون، اعتبار کنوانسیون و سازمان را تضعیف می کند.
نماینده کشورمان در ادامه گفت: تنها با انهدام و از بین بردن کامل همه سلاح های شیمیایی در سطح جهانی و اجرای تمام اقدامات ضروری برای اطمینان از عدم ایجاد چنین سلاح هایی می توان مطمئن بود که دیگر از سلاح های شیمیایی استفاده نخواهد شد.
ارشادی اظهار داشت این هدف هنوز محقق نشده است، زیرا ایالات متحده به عنوان تنها کشور عضو دارنده این سلاح ها، به تعهدات خود در مورد مهلت تمدید شده نهایی برای انهدام سلاح های شیمیایی عمل نمی کند.
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود مانع دیگر عدم جهانی بودن کنوانسیون است. برای رسیدن به این هدف بزرگ، رژیم اسرائیل باید فورا و بدون قید و شرط به کنوانسیون ملحق شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفیر ایران سازمان ملل سلاح های شیمیایی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز جمعه گفت: هرگونه حمله به رفح مانع از عملیات امدادرسانی خواهد شد.

وی از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

هریس به شبکه خبری الجزیره گفت: هرگونه حمله به رفح منجر به افزایش نرخ مبتلا به بیماری خواهد شد. آب آلوده غزه باعث افزایش شیوع بیماری‌ها در بین مردم می‌شود.

وی افزود افزایش دما، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را بدتر می‌کند.

پیش از این هم سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای جنگ غزه را ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است