Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:36:31 GMT

کرونا بیش از ۲۱ هزار زنجانی را بیکار کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۶۷۵۴

کرونا بیش از ۲۱ هزار زنجانی را بیکار کرد

قاسملو با بیان اینکه نرخ بیکاری استان زنجان در پاییز امسال ۵/۸ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۳/۱ درصد اعلام شده است، گفت: نرخ بیکاری با شاخصی که بیانگر وضعیت بازار کار و اقتصاد باشد، نمی‌تواند ملاک قرار گیرد مگر آنکه نرخ مشارکت اقتصادی را همراه با آن در نظر بگیریم.

او گفت: هر چند زنجان در پایین بودن نرخ بیکاری، رتبه دوم را در بین استان‌ها دارد و با وجود کاهش ۲/۷ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان در مقایسه با سال گذشته، این استان همچنان در این شاخص بالاتر از نرخ مشارکت اقتصادی کشور (۴۰/۹ درصد) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسملو با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۲۵۰ نفر در استان زنجان طی سال گذشته در اثر شیوع کرونا و تحریم‌ها بیکار شده اند، گفت: در واقع این تعداد افراد به تعداد جمعیت غیر فعال استان اضافه شدند و اگر ما بر مبنای نرخ مشارکت اقتصادی ۴۵/۸ درصدی سال گذشته محاسبه کنیم این تعداد افراد را باید به جمعیت ۲۰ هزار نفری بیکاران کنونی استان اضافه کنیم که در اینصورت شمار بیکاران استان در واقع به بالای ۴۰ هزار نفر می‌رسد.

او با بیان اینکه این استان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۲۰ تا ۸۲۵ هزار نفر آن نیروی در سن کار محسوب می‌شوند، گفت: در صورت محاسبه نرخ مشارکت ۴۳/۱ درصد حدود ۳۵۵ هزار نفر نیروی فعال استان را شامل می‌شود.

قاسملو می گوید: تعداد شاغلان این استان حدود ۸۵ هزار نفر است که امسال بر مبنای وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی کشور پنج هزار و ۸۰۰ نفر شاغل در نظر گرفته شده که این رقم طی سال آینده در قالب رشد اقتصادی ۸ درصدی کشور و ۸/۷ درصدی استان به۱۴ هزار و ۱۷۰ نفر خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس آمار بیکاری وزارت کار نرخ مشارکت اقتصادی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم

معاون استاندار زنجان از معرفی دو زنجیره برتر استان در غرفه استان زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار استانها -

حسین محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در حاشیه نمایشگاه اکسپو 2024 (توانمدی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در غرفه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: استان زنجان در این نمایشگاه غرفه‌ای را مختص توانمندی‌‌هاو ظرفیت‌های اقتصادی استان دایر کرده است.

وی گفت: استان زنجان در دو زنجیره به‌عنوان دو زنجیره برتر کشور شناخته شده است. زنجیره نساجی و زنجیره زیتون استان زنجان دو زنجیره برتری است که در این نمایشگاه ارائه کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق الذکر، زنجیره‌های سلولزی و شیمیایی و محصولات صنعتی استان در حوزه برق و الکترونیک و همینطور مرغ و بوقلمون و نهایتاً کشمش نیز در این نمایشگاه عرضه و معرفی شده است. 

وی ادامه داد: استان زنجان در حوزه گیاهان دارویی نیز حرفی برای گفتن دارد و سعی شده این محصول نیز معرفی شود. بیش از 2 هزار و 600 تاجر از کشورهای منطقه‌ای و آفریقای و اروپایی در این نمایشگاه حضور دارند و سعی ما این است که هم زمینه توسعه صادرات محصولات استان را به این کشورها داشته باشیم و هم شرایط سرمایه‌گذاری را برای این تجار در استان زنجان فراهم کنیم.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • مشارکت مردم در رشد اقتصادی