Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین تجلیل از 40 سال فعالیت‌ های دیپلماتیک و رسانه‌ای صلاح الزواوی، سفیر سابق فلسطین در ایران، در سالن شیخ رهنما جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، در ابتدای این مراسم گفت: آشنایی من با فلسطینی ها از طریق سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش فتح شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان آزادیبخش فلسطین بر اساس الگوهای جهادی شکل گرفت اما دشمن تلاش های زیادی برای نفوذ در سازمان آزادیبخش داشته و دارد اما شخصیتهایی مانند صلاح الزواوی مانع این اقدامات شده اند و بسیاری نیز در این راه به شهادت رسیدند. کسانی که اعتقاد داشتند تنها راه فلسطینی ها مبارزه با رژیم صهیونیستی است، کسانی که اعتقاد دارند منازعه آنها با رژیم صهیونیستی مبارزه وجودی است و مبارزه برای بدست آوردن مرزها  نیست.

وی با اشاره به نتایج اسف بار صلح با رژیم صهیونیستی که در دهه های اخیر در مصر قابل مشاهده است، افزود: بحث عادی سازی روابط شما را فریب ندهد، من معتقدم رژیم صهیونیستی در هیچ زمانی همانند امروز در آستانه فروپاشی و زوال قرار نداشته است. حتی باید برای این رژیم واژه رژیم موقت صهیونیستی را استفاده کنیم. این سخن من بر اساس واقعیت های میدانی است و هرگز ادعا محسوب نمی شود.

ابطحی تأکید کرد: پهپاد حزب الله لبنان با نفوذ 75 کیلومتری قریب به یک ساعت در اراضی اشغالی مشغول گشت زنی است و به سلامت هم باز می گردد؛ این نشانه قدرت مقاومت است. محور مقاومت در سال های اخیر هیچ گونه عقب نشینی در مواجهه با دشمنان نداشته و شکست ها فقط نصیب رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه شده است. اینها همه نشان دهنده زوال و نابودی رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک است.

وی افزود: ما هرگز طرح دو دولتی و موضوعات مبتنی بر سازش را نخواهیم پذیرفت و تا پایان مسیر که آزادی کامل فلسطین است در کنار ملت فلسطین خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  نیز در این مراسم گفت: موضوعاتی که در زمینه پیروزی نهایی محور مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی مطرح می شود، یک پیش بینی نیست بلکه مبتنی بر واقعیت هایی است که امام خمینی(س) چندین دهه پیش بر تحقق قطعی آنها تأکید کرده بود.

وی افزود:  همه پیش بینی های امام خمینی درباره مسائلی نظیر کمونیسم ، سرنوشت صدام، جنگ کویت و دیگر موضوعات محقق شده است و تنها یک پیش بینی درباره فلسطین باقی مانده که آن نیز در آینده نزدیک محقق می شود و ما امیدواریم که صلاح الزواوی حتما شاهد این پیروزی نهایی باشد.

امرودی اظهار داشت: صلاح الزواوی از رویش های انقلاب اسلامی است، شاید خاستگاه جنبش فتح چندان قرابتی با اصول انقلاب اسلامی نداشته باشد، اما وی همواره خود را مرید امام و رهبری دانسته و می داند و همواره از رهبر انقلاب با عنوان امام خامنه ای یاد می کند.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: صلاح الزواوی برای ما یک همکار یا هموطن نبود بلکه به عنوان یک برادر بزرگتر و حتی پدر محسوب می شد. صلاح الزواوی از اولین شخصیت هایی بود که گام در مسیر جهاد و مقاومت گذاشت و همچنان به این مسیر ادامه می دهد و ما امیدواریم که مبارزات ایشان با پیروزی نهایی و آزادی سرزمین فلسطین همراه شود.

وی افزود: درباره راه مقاومت و جهاد می توان این مقایسه را انجام داد که مصر با وجود ورود به روند صلح با رژیم صهیونیستی هم اکنون چه وضعیتی دارد و ایران که راه مقاومت را انتخاب کرد چه شرایطی دارد، به اعتقاد من ایران با انتخاب مسیر جهاد و شهادت دستاوردهای عظیمی را محقق کرده است و شرایط به مراتب بهتری دارد.

به گزارش خبرنگار جماران، صلاح الزواوی، سفیر سابق فلسطین در ایران، نیز در این مراسم با تشکر از کسانی که در این مراسم شرکت کردند، گفت:  برای نخستین بار در عمرم می گویم که قبل از اینکه وارد جنبش فتح شوم، من یک گروه مبارزاتی تشکیل دادم که تعدادی از آنها شهید شدند. زمانی که وارد جنبش فتح شدم قسم یاد کردیم که تا آزادی هر وجب از خاک فلسطین مبارزه کنیم. امیدوارم روزی شاهد این پیروزی باشیم.

وی افزود: درباره عظمت امام خمینی(س) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باید عرض کنم که در زمان شاه شاید از لحاظ نظامی ایران قدرتمند بود اما از سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی دستور می گرفت. اما این عابد زاهد آمد و انقلاب اسلامی را بنیان نهاد . امام خمینی(س) با پیروزی انقلاب اسلامی در واقع انفجاری در اندازه یک بمب هسته ای ایجاد کرد که دشمنان نتوانستند آن را تحمل کنند.

الزواوی با اشاره به 42 سال حضورش در ایران، اظهار داشت: شما باید نگاه کنید که ایران و شیعیان در گذشته چه شرایطی داشتند و هم اکنون چه شرایطی دارند. زمانی شیعیان در جنوب لبنان بدترین وضعیت را داشتند اما هم اکنون دنیا منتظر است که سیدحسن نصرالله سخنرانی کند، آیا این میزان تغییر معقول است؟ اینها بیانگر آثار عظیم پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(س) است.

وی تأکید کرد: امام خمینی(س) بار سنگینی را بر دوش شما باقی گذاشت که باید در این مسیر از خودگذشتگی نشان دهید تا اهداف نهایی را محقق کنید. امام خامنه ای که پس از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، رهبری انقلاب را برعهده گرفتند یک جوان بودند که در دل همین انقلاب رشد کردند و توانستند آن را توانمندتر و قویتر کنند. من از طرف ابوعمار به امام خمینی و امام خامنه ای معرفی شدم، و در آن زمان ایشان بسیار با مهر و محبت با من برخورد می کردند. امیدوارم روزی نماز را به امامت امام خامنه ای در مسجدالاقصی اقامه کنم.

سفیر سابق فلسطین در ایران، ادامه داد: من چگونه می توانم شخصیتی همچون شهید رجایی را فراموش کنم؟! ایشان درهای ریاست جمهوری را بدون هیچ مانعی به روی من باز می کرد. ایشان به واقع فرزند امام حسین بود و به فیض شهادت نیز نائل آمد. چگونه می توانم شخصیتهایی نظیر شهید باهنر و شهید بهشتی را فراموش کنم؟!

وی اظهار داشت: شما امت عظیمی هستید که مسئولیت بزرگی را برعهده دارید، مسئولیتی که دارید وظایف سنگینی را بر دوش شما نهاده است که شاید برخی بخواهند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند اما باید بدانند که هدفی بزرگ تلاش های زیاد و عظیمی نیز طلب می کند. درباره فلسطین نیز باید تأکید کنم که هدف دشمنان از کاشتن رژیم صهیونیستی در قلب منطقه حتی خدمت به یهودیان نیز نیست، بلکه آنها می خواهند از اراضی اشغالی به عنوان مأمنی بر توطئه های خود علیه خاورمیانه استفاده کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا امام خمینی ناصر ابوشریف حزب الله لبنان میثم امرودی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی امام خامنه ای صلاح الزواوی امام خمینی س جنبش فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در آیین گرامیداشت روز شورا، گفت: شورا‌های اسلامی شهر و روستا نمادی از مردم‌سالاری دینی و همچنین ظرفیتی عظیم برای خدمت رسانی به شهروندان جامعه به شمار می‌روند که آن را باید یکی از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی دانست.

وی با اشاره به آغاز طرح هادی در تعدادی از روستا‌های مهاباد، افزود: همچنین در بخش تامین مسکن مردم بیش از ۷ هزار قطعه‌زمین در بخش روستایی برای ساخت‌مسکن مردم طی ماه آینده واگذار خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: در قابل این طرح هر قطعه به یک یا چند متقاضی واگذار خواهد شد و در کنار آن نیز تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد از طرف دولت پرداخت خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه شورا‌ها به عنوان برگزیده مردمی احترام ویژه‌ای در بین مسئولان دارند، ادامه داد: طبق دستور قرآن‌کریم «و امرهم شوری بینهم»، مجلس شورای اسلامی، شورای استان، شهرستان، شهر، محل، بخش، روستا و نظایر اینها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور هستند که در راستای خدمت‌گزاری صادقانه به مردم فعالیت می‌کنند.

فرماندار ویژه مهاباد همچنین به اشاره به حوادث‌غزه و جنایات رژیم‌صهیونیستی گفت: تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر در سرزمین‌های اشغالی جان خود را از دست دادند که بخش اعظم آنها کودکان و زنان بی گناه هستند.

عباسی بیان کرد: جنایت‌های این رژیم غاصب باعث شده که اساتید و دانشجویان کشور‌های‌غربی نیز علیه این نسل‌کشی واکنش نشان دهند.

وی با اشاره عملیات‌موفق‌وعده‌صادق نیز گفت: طبق وعده رهبر‌معظم‌انقلاب مبنی بر تنبیه رژیم‌صهیونیستی عملیات وعده صادق در حالی موفقیت آمیز بود که بیش از ۱۰ کشور به حمایت از رژیم‌صهیونیستی آماده شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید