Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در افتتاحیه مراسم بزرگداشت سی‌امین سالگرد شهادت سید عباس الموسوی که در بیروت برگزار شد، سخنرانی کرد

 

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت سی‌امین سالگرد شهادت سید عباس موسوی که در بیروت برگزار شد، گفت: این شهید بزرگوار زندگانی خود را وقف حزب الله و مقاومت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش صدای ایران، سید حسن نصرالله اظهار داشت: سید عباس موسوی از شاگردان مکتب «محمد باقر الصدر» بود و پس از شهادت او از مکتب فکری امام خمینی (قدس سره) پیروی کرد. او ایمان راسخی به نیاز امت اسلامی به ولی فقیه داشت. این شهید بزرگ همچنین اهتمام ویژه ای به حوزه‌های علمیه داشت و همین اهتمام موجب شد تا حوزه علمیه در شهر بعلبک را تأسیس کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه اظهاراتش افزود: شهید سید عباس موسوی به نقش بانوان در تبلیغ دین نیز اعتقاد داشت. او یکی از سرسخت‌ترین حامیان تشکیل تجمع علمای مسلمان شیعی و سنی بود. او یکی از مؤسسان تشکیل چارچوب سازمانیِ حزب الله بود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: در خصوص اعتقادات سید عباس موسوی باید بگویم که او در میان شیعیان از جمله کسانی بود که بر اهمیت همکاری و همگرایی میان شیعیان و اهل تسنن تأکید جدی داشت. همین اعتقاد باعث شد تا سید عباس موسوی به صورت شبانه روزی برای تحقق وحدت میان مسلمانان فعالیت کند.

 

هدف اصلی و اساسی سید عباس موسوی حفاظت و حراست از کرامت و امنیت مردم بود



وی افزود: شهید سید عباس موسوی به شدت مردم را دوست می‌داشت و با آنها متواضعانه برخورد می‌کرد. او به قدرت مردم اعتماد داشت و روی خدماتی که آنها می‌توانستند ارائه دهند، حساب باز می‌کرد. هدف اصلی و اساسی سید عباس موسوی حفاظت و حراست از کرامت و امنیت مردم بود.

 

هیچ کشوری بدون وجود یک دولت و حکومت نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد

 

نصرالله عنوان کرد: شهید سید عباس موسوی از مشارکت در انتخابات شهرداری و پارلمانی حمایت می‌کرد. او به مسئولیت‌هایی که دولت در کشور برعهده دارد، اعتقاد داشت و می‌گفت: هیچ کشوری بدون وجود یک دولت و حکومت نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. او نسبت به ایجاد مؤسسات و نهادهایی در داخل حزب الله به منظور خدمات رسانی به مردم اصرار داشت. این شهید بزرگ در دهه ۸۰ به عنوان یکی از برجسته‌ترین رهبران حزب الله از انتفاضه اول فلسطینیان حمایت به عمل آورد.

در حال تکمیل…

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سید حسن نصر الله سید حسن نصرالله سید عباس موسوی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پیامی شفاهی که توسط فرزندشان حجت‌الاسلام محی‌الدین مکارم شیرازی روز جمعه ۷ اردیبهشت به سردار رادان ابلاغ شد، از اقدامات وی و فراجا در مسئله حجاب و اجرای طرح نور قدردانی و حمایت کرد.

متن پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به شرح زیر است:

سلام علیکم
عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می‌کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. انشاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود