Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:38:33 GMT

وحدت امت اسلامی مهمترین آموزه پیامبر(ص) است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۷۰۸۸

وحدت امت اسلامی مهمترین آموزه پیامبر(ص) است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی روز سه‌شنبه در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت استان گلستان گفت: وحدت، اتحاد و باهم بودن امت اسلامی شرط زندگی موفق آنان در برابر توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام است.

وی افزود: دشمنان در اتاق‌های فکر خود با ابزارهایی که در اختیار دارند شبانه روز برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقوام و مذاهب اسلامی (امت اسلامی) تلاش می‌کنند و در این راه شیعه و اهل سنت برای آنها مهم نیستند بلکه آنها فقط به منافع خود فکر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: در منطقه خاورمیانه از گذشته تاکنون به خصوص در دهه‌های اخیر، چهره اسلام به خاطر نگاه‌های تکفیری و وهابی و رفتارهای تفرقه انگیزانه آنها آسیب دید که باید تلاش شود با معرفی صحیح سیره نبی مکرم اسلام (ص) این آسیب جبران شود. 

رییس جامعه‌ المصطفی العالمیه همچنین گفت: انقلاب اسلامی که برپایه احکام الهی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) پایه گذاری شد، اتحاد، برادری و اخوت امت اسلامی را به عنوان راهبرد تخلف ناپذیر و قطعی خویش برگزید و امام راحل و رهبر معظم انقلاب هم همواره در سخنان خویش بر این اصل مهم تاکید داشته و دارند.

وی افزود: تمدن نوین اسلامی به‌عنوان یک مدنیت جدید برپایه احکام اسلامی جز با وحدت امت اسلامی محقق نخواهد شد زیرا تمدن اسلامی برای همه بشریت است تا در سایه آن در کمال معنویت و عدالت زندگی کنند.

حجت الاسلام عباسی همچنین با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: صرف نظر از زمان وقوع این واقعه بزرگ تاریخی، بعثت پیامبر (ص) یک حقیقت و نقطه عطف بزرگ در تاریخ بشریت است که خدواند از آن به‌عنوان نعمت برتر به انسان‌ها یاد می‌کند زیرا خداوند از میان انسان‌ها یک نفر را به درجه‌ای از کمال رساند تا حلقه وصل زمین و آسمان باشد و راه رسیدن به معارف و حقایق هستی را به انسان‌ها یاد دهد.

وی افزود: پیامبر(ص) مبعوث شد تا انسان‌ها را از تاریکی، نادانی و ظلمت عبور داده و در مسیر حرکت به کمال قرار دهد در واقع نخستین کار پیامبر (ص) برای انسان‌ها ارائه معارف و حقایق هستی، توحید ناب، شناخت افعال و صفات خداوند و مبدا و مقصد زندگی بود تا در سایه آنها انسان به کمال و سعادت برسد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در سخنانی، وحدت بین امت اسلامی را از آموزه‌های دینی و مورد تاکید امامین انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز وحدت بین شیعه و سنی در استان گلستان و ایران اسلامی خار چشم دشمنان شده است.

حجت‌ الاسلام نورعلی دیلم با تاکید برضرورت حفظ وحدت امت اسلامی افزود: در بیانیه رهبر معظم انقلاب موسوم به گام دوم و مساله جهاد تبیین به‌عنوان نقشه راه که فعلا از آن فاصله داریم باید حفظ وحدت در سخن و عمل ما باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر هم در این گردهمایی گفت: بعثت نبی مکرم اسلام (ص) تجلی نورانیت در اوج ظلمات و جاهلیت بود و پیامبر (ص) ما از کفر و تاریکی به سمت نور و خداپرستی هدایت کرد.

آخوند ابوبکر خوجملی، وحدت و همدلی بین مسلمانان، احیای کرامت انسانی و نفی عصیبت و قوم گرایی را از برکات رسالت نبی مکرم اسلام (ص) برشمرد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی نیز توجه به این آموزه‌ها مورد تاکید و عمل قرار دارند.

امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تبریک عید مبعث نبی مکرم اسلام (ص) گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۷۲ و سخنرانی خویش در قم مساله شنیدن خُرد شدن استخوان‌های آمریکا را مطرح کردن، در بیانیه موسوم به گام دوم انقلاب عبارت درحال اهتزار بودن آمریکا را بکار بردند و اینها نشان می‌دهد که قدرت پوشالی این کشور استکباری درحال افول است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: در مساله جهاد تبیین باید این واقعیت مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب بدرستی برای اقشار مختلف مردم تبیین شود تا موجبات خوشحالی و امید به آینده در آنها تقویت شود.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که به سبب سکونت اقوام و مذاهب اسلامی به نگارستان ایران مشهور است.

برچسب‌ها گنبدکاووس وحدت اسلامی گلستان امت اسلامی مبعث حضرت رسول اکرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس وحدت اسلامی گلستان گنبدکاووس وحدت اسلامی گلستان امت اسلامی مبعث حضرت رسول اکرم رهبر معظم انقلاب نبی مکرم اسلام حجت الاسلام امت اسلامی انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند

محسن رضایی، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه جلسه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌هایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد و آنان را به سوی پیروزی رهنمون کردند.

وی ادامه داد: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند. روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنان را به معجزه‌هایی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام، تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ‌شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌رود.

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند و ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، گفت: فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم. همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام