Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه لبنان امروز سه شنبه بار دیگر به دفاع از بیانیه وزارت خارجه این کشور در محکومیت عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبد الله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در سخنانی در دفاع از بیانیه وزارت خارجه کشورش در واکنش به تحولات اوکراین و انتقادات مطرح شده درپی این موضع گیری اظهار کرد: بیانیه وزارت خارجه کاملا بدیهی و منسجم با اعتقاد ما در مخالفت با دخالت هر کشوری در امور کشور دیگر برای تحقق اهداف خودش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من مخالف جنگ‌افروزی به بهانه دفاع از منافع مشخص هستم؛ چراکه در غیر این صورت به دیگران بهانه می‌دهیم که تحت شعار حفاظت از امنیت ملی یا منافع راهبردی کشورمان را اشغال کنند.

بو حبیب تاکید کرد: موضع وزارت خارجه بیانگر موضع دولت لبنان و به طور ویژه رئیس جمهوری و نخست‌وزیر است و آنچه درباره انتقاد میشل عون از این بیانیه منتشر شده صحت ندارد و بلکه عکس آن صحیح است وی در تماسی تلفنی از من بابت این موضع‌گیری تشکر کرده و از من اعلام حمایت کرد.

بوحبیب گفت: اختلاف داخلی بر سر بیانیه وزارت امور خارجه قابل پیش‌بینی بود و من شخصاً از آن تعجب نکردم و در یک کشور دموکراتیک مانند لبنان این یک اتفاق طبیعی است و ما باید تصمیم بگیریم موضعی اتخاذ کنیم که متناسب با اصول ثابت و منافع عالی کشور باشد.

بوحبیب درباره اخبار منتشر شده درباره صدور این بیانیه تحت فشار آمریکا نیز گفت: موضوع با فشار مستقیم در ارتباط نیست، اما طبیعی است که کشورها در این شرایط در پی یارگیری باشند و در این راستا آمریکا، فرانسه، آلمان و کشورهای دیگر تماس‌هایی با لبنان داشتند و و این ما هستیم که در نهایت بر اساس منافع مان تصمیم گیری می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت خارجه لبنان حمله روسيه به اوكراين تنش در مرز اوکراین و روسیه بیانیه وزارت وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: «اوچریتینو» در دونتسک به تصرف روسیه درآمد.

 وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل شهرک «اوچریتینو» واقع در دونتسک را به دست گرفتند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: کارگاه های تولید سوخت موشک و سلاح برای پهپادهای اوکراینی نیز مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ ۶ حمله نیروهای مسلح اوکراین در لوهانسک دفع شد و دشمن ۳۰۵ نظامی را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اوکراین در یک روز ۳۸۰ پرسنل نظامی و یک تانک آبرامز را در منطقه تحت مسئولیت یگان «مرکز» ارتش روسیه از دست داد. نیروهای روسیه یک انبار تسلیحات موشکی ساخت غرب را در نزدیکی اودسا منهدم کردند.

وزیر امورخارجه ایتالیا: ما به اوکراین سرباز نمی‌فرستیم

«آنتونیو تاجانی» وزیر امورخارجه ایتالیا پس از اظهارات دوباره «امانوئل مکرون» مبنی بر امکان اعزام نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین در صورت نیاز، تاکید کرد که ایتالیا با روسیه در جنگ نیست و هیچ سرباز ایتالیایی را به این جنگ نمی‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری آنسا، آنتونیو تاجانی گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که با روسیه در جنگ نیستیم.

وی دیروز جمعه پس از اظهارات دوباره رئیس‌جمهوری فرانسه که گفته بود چنانچه روسیه خطوط اوکراین را درهم بشکند و کی‌یف درخواست کمک کند، ائتلاف نظامی ناتو باید سربازان خود را به اوکراین اعزام کند، تاکید کرد: ما سربازان ایتالیایی را به اوکراین نمی فرستیم.

تاجانی که سمت معاون نخست‌وزیر و همچنین رهبر حزب راست میانه «برلوسکونی فورزا ایتالیا» (FI) را عهده دار است، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اظهارات دوباره مکرون مبنی بر امکان حضور سربازان غربی در اوکراین در صورت نیاز، خاطرنشان کرد: «ما از حق اوکراین برای مستقل بودن دفاع می کنیم. اما تکرار می کنم ما با روسیه در جنگ نیستیم. موضع ما همیشه این است. ما هرگز نظر خود را تغییر نداده ایم. ما از آزادی و استقلال دفاع می کنیم، اما برای ایجاد صلح نیز تلاش می کنیم».

 

دیگر خبرها

  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه