Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@16:00:53 GMT

آمریکا مسئول بحران و جنگ اوکراین است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۷۱۶۴

آمریکا مسئول بحران و جنگ اوکراین است

بین الملل تابناک: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز (سه‌شنبه، اول مارس) به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت «سید عباس الموسوی» در افتتاحیه همایشی تحت عنوان «سید شهدای ما؛ اندیشه و سیره» در بیروت، سخنرانی کرد.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت گرامی داشت سی امین سالگرد شهادت سید عباس موسوی، سید شهدای مقاومت با عنوان «سید شهدای ما هم در اندیشه و هم در عمل» در بیروت گفت: سید عباس موسوی به حرکت جمعی سازمان یافته، منظم و حزبی معتقد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: شهید عباس موسوی به پیروی از شهید محمد باقر صدر و امام خمینی، رهبران خود، به شدت از اتحاد مسلمانان فراتر از شیعه و سنی حمایت می کرد.

دبیرکال حزب الله لبنان گفت: شهید موسوی به فلسطین، نبرد با دشمن و ایجاد روابط قوی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه های مقامت فلسطینی باور داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره جنگ اوکراین گفت: ما خواستار آن هستیم که نبرد روسیه و اوکراین را پیگیری کنیم و از آن چه آنجا می گذرد، درس و عبرت بگیریم.

سید حسن نصر الله یادآور شد: شهید عباس موسوی به فلسطین، نبرد با دشمن و ایجاد روابط قوی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه های مقامت فلسطینی باور داشت.

وی افزود: شهید عباس موسوی کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاد، از آن دفاع کرد و معتقد بود که کشوری با حاکمیت مستقل است.

جنگ اوکراین

سیدحسن نصرالله با اشاره به جنگ یمن گفت: ما خواستار آن هستیم که نبرد روسیه و اوکراین را پیگیری کنیم و از آن چه آنجا می گذرد، درس و عبرت بگیریم، زمانی که آمریکا به عراق حمله و آن را ویران کرد و صدها هزار نفر را کشت، جهان چگونه عمل کرد و امروزه در اوکراین چگونه عمل می کند.

وی افزود: مشاهده می کنیم که غرب به این علت که آمریکا قدرتمند و ستمگر است، از ستم آن به ویژه در افغانستان سکوت می کند به‌خصوص آنگاه که دارایی مردم این کشور را مصادره کرد.

دیبرکل حزب الله در انتها خاطرنشان کرد: امروزه از مهم ترین عبرت ها، مسئولیت آمریکا در برابر اتفاقاتی است که در اوکراین روی می دهد زیرا آمریکا عامل اصلی کشیده شدن اوضاع در اوکراین به مرحله کنونی است.

در حال به روزرسانی...

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه بعثت سید حسن نصرالله سخنرانی لبنان حزب الله مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه بعثت حزب الله لبنان عباس موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد

به گزارش خبرنگارمهر، پیش از ظهر شنبه مراسم تشییع خانم معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله «سیدمصطفی خمینی» از مسجد نو واقع در میدان آستانه قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر مرحومه خانم حائری اقامه نماز کرد و پس از طواف گرد مضجع مطهر بانوی کرامت، آن مرحومهدر مقبره شیخ فضل‌الله نوری صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر به خاک سپرده شد.

حجت ااسلام سید یاسر و سید حسن خمینی و تعدادی از اعضای بیت امام راحل، سید محمدآقامیری استاندار قم، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی چهره های سیاسی و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی بعد از نماز مغرب و عشا امشب در حسینیه شهدا برگزار می شود.

معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح ششم اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود که در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۴ فرزند است.

این بانو در دوران تبعید حضرت امام (ره) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشت و همسر گرامیشان را همراهی می‌کرد.

کد خبر 6089930

دیگر خبرها

  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است