Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوکسانا مارکاروفا سفیر اوکراین در آمریکا گفت: روسیه از سلاح گرمافشاری (ترموباریک) که به نام بمب خلایی معروف است در حمله به کشورش استفاده کرده است.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری «رویترز»، عفو بین الملل ودیده بان حقوق بشر هر دو اعلام کردند به نظر می رسد نیروهای روسیه از بمب های ممنوع خوشه ای استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر عفو بین الملل روسیه را برای حمله به پیش دبستانی در شمال شرقی اوکراین که غیرنظامی ها در آن پناه گرفته بودند متهم کرد. 

«اوکسانا مارکاروفا»سفیر اوکراین در آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران پس از جلسه با اعضای کنگره آمریکا گفت: روسیه از سلاح گرمافشاری (ترموباریک) که به نام بمب خلایی معروف است در حمله به کشورش استفاده کرده است. 

او همچنین اضافه کرد اوکرین فعالانه با دولت «جو بایدن» و کنگره آمریکا همکاری می کند تا سلاح های بیشتر و تحریم های سخت تر در برابر روسیه بدست آورد.

بمب خلایی و یا سلاح گرمافشاری (ترموباریک) اکسیژن محیط را می مکد تا انفجار عظیم گرمایشی ایجاد کند و  موج انفجاری بلندمدت تری در مقایسه با انفجارهای معمولی ایجاد می کند که قادر است بدن انسان را تبخیر کند. 

تاکنون تائیدیه رسمی درباره استفاده از سلاح های گرمافشاری (ترموباریک) در مناقشه اوکراین از سوی نهادهای مستقل وجود ندارد.در این مورد تنها یک تیم از شبکه خبری «سی ان ان» شنبه عصر گزارش داده بود که چندین بمب افکن گرمافشاری (ترموباریک) روسی نزدیک مرزهای اوکراین مستقر شده است. 

«جن پساکی»سخنگوی کاخ سفید گفت گزارش را دیده است اما هنوز تائید رسمی درباره استفاده روسیه از چنین سلاح هایی بدست نیاورده است. با این وجود وی افزود: «اگر این موضوع صحت داشته باشد، جنایت جنگی است.»

سفارت روسیه در آمریکا تاکنون پاسخی به این اظهارات نداده است. 

عفو بین الملل اعلام کرد قوانین حقوق بشری بین المللی استفاده از سلاح هایی مانند بمب های خوشه ای را ممنوع کرده است. چنین حملاتی که می توانند منجر به کشته و مجروح شدن غیرنظامیان شوند جنایت جنگی است. 

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد ششمین روز خودشده وهمزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه اوکراین بمب خوشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند

فایننشال تایمز گزارش داد، سالیوان گفته که کمک جدید واشنگتن به اوکراین که اخیرا توسط آمریکا تصویب شد پیشرفت روسیه را در روزهای آتی در صحنه نبرد متوقف نمی‌کند و جلوی مسکو را نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، اوکراین به دنبال یک حمله دیگر به روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بسته تکمیلی کمک نظامی به اوکراین را که توسط کنگره تایید شد، امضا کرد.

بر این اساس، مبلغ ۶۱ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد