Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یک دهه قبل و در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بود که ارتقای آرادان به شهرستان از تصویب هیئت وزیران گذشت و ابلاغ شد اما همچنان در این شهر خبری از استقرار کامل ادارات نیست و مردم باید برای کارهایشان به گرمسار و حتی سمنان مراجعه کنند.

این موضوع باعث شده تا بسیاری از مردم مطالبه استقرار ادارات را مطرح کنند همچنین اعضای شورای شهر نیز اعتقاد دارند که این عدم استقرار ادارات، مقوله مهم توسعه را در آرادان در هاله‌ای از ابهام فرو برده و مسئولان دولتی باید توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری استقرار ادارات

عضو شورای شهر آرادان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ادامه پیگیری مشکلات بیمارستان امام حسین (ع) از جمله مهمترین مطالبات مردم است، گفت: با وجود اینکه ۱۰ سال است این شهرستان تغییر وضعیت داده، هنوز ۱۶ اداره در شهرستان آرادان مستقر نیستند و لذا پیگیری وضعیت ادارات از سوی دولتی‌ها از جمله دیگر خواسته‌های مهم مردم آرادان محسوب می‌شود.

امیر رکنی با بیان اینکه بخش اعظم مردم آرادان کشاورز و دامدار هستند و برای تمدید پروانه چاه، لای‌روبی و خرید آب کشاورزی باید به گرمسار مراجعه کنند، ابراز کرد: ادارات شهرستان آرادان طبق قول استاندار و مدیران کل باید به‌ترتیب اولویت در شهرستان استقرار پیدا کنند.

وی با بیان اینکه چارت اداره آب و فاضلاب آرادان باید حداقل ۱۸ نفر باشند اما چهار نفر بیشتر در این اداره کار نمی‌کنند، افزود: کمبود نیرو در این اداره خیلی مهم و ضروری است مخصوصاً برای شهرستان آرادان که از لحاظ زیرسازی و لوله‌گذاری آب در روستاها و مناطق شهری و بخش‌ها دچار مشکل هستند و فرسودگی لوله‌ها و شیرآلات اصلی آب نیز بر مشکلات افزوده است.

آرادان مخابرات ندارد

این عضو شورای شهر آرادان همچنین با بیان اینکه این شهرستان بعد از ۱۰ سال هنوز اداره مخابرات ندارد و زیرمجموعه گرمسار محسوب می‌شود، گفت: امور مربوط به مخابرات و اینترنت شهرستان آرادان به پیمانکار واگذار شده که در ماه با اعتبار مبلغ هشت و نیم میلیون تومان با چهار نفر پرسنل کل شهرستان آرادان و روستاهای تابعه را باید پوشش دهند که این برای شهرستان جنبه خوبی ندارد.

رکنی با بیان اینکه مکان و جایگاه بعضی از ادارات شهرستان آرادان مناسب شأن و شخصیت آن اداره نیز نیست، تاکید کرد: مردم ما صبور هستند که این مسائل را تحمل می‌کنند اما نسبت ارزش‌افزوده برای شهرستان آرادان نسبت‌به وسعت جمعیت خیلی کم است زیرا شهرستان آرادان دارای تراکم جمعیتی و همچنین تراکم وسعت به میزان متراژ است و ۳۵۰ هکتار از وسعت شهرستان آرادان در طرح جامع مسکن و شهرسازی کم شد.

وی افزود: این شهرستان در بحث لوله‌کشی آب به خصوص در روستاها نیز درگیر مشکلات است برای مثال دچار فرسودگی لوله‌های آب هستیم که به زیرسازی و جاده‌های ما آسیب‌های زیادی وارد می‌کند از سوی دیگر ۳۰ تا ۴۰ درصد هدر رفت آب در آرادان دیده می‌شود و دلیل آن هم فرسودگی دستگاه‌ها و خط انتقال است.

فرسودگی خط انتقال آب

این عضو شورای شهر همچنین با بیان اینکه بر اساس سرانه جمعیت به شهرستان آرادان برای آسفالت معابر خیابان‌ها و کوچه‌های اصلی قیر اختصاص می‌دهند که بر اساس سرانه جمعیت است اما باید این موضوع از طرف استان در نظر گرفته شود، گفت: بسیاری از خیابان‌های ما بیش‌از ۲۰ سال است که حتی روکش هم نشده حال آنکه پراکندگی روستا، مساحت و فاصله زیادی بین روستاها برای مردم مشکل ایجاد کرده است.

رکنی با بیان اینکه در تابستان امسال معضل آب داشتیم، ابراز کرد: به دلیل مصرف زیاد آب در تابستان و فشار آب بالا معمولاً ترکیدگی و نشت آب از لوله‌ها را شاهد بودیم که به دلیل خرابی شیرهای آب بعضی از مناطق باید آب کل آن بخش یا شهر یا منطقه را قطع می‌کردیم تا می‌توانستیم خرابی و فرسودگی لوله‌ها و تعویض شیرآلات را به اتمام برسانیم مردم آن منطقه شاید تا ۱۲ ساعت هم آب نداشتند.

وی افزود: ا در مورد جذب پیمانکار برای تعمیرات و یا تعویض لوله‌های آب به مناطق شهرستان آرادان به دلیل اسناد خزانه ۴۰۳ دچار مشکل هستیم که از طرف وزارت کشور این اسناد را برای پیمانکار تعیین شده در این مورد نیز دچار مشکل هستیم و به‌همین دلیل نمی‌توانیم جذب پیمانکار داشته باشد.

این عضو شورای شهر همچنین گفت: در سال‌های گذشته و در شورا و شهرداری دوره‌های قبل در سال ۹۵ طرح جامع شهرستان آرادان از طرف بنیاد مسکن و شهرسازی تعیین و نقشه‌های شهرستان کشیده شد که به دلیل کم کردن هزینه و کمبود اعتبار برای شهرستان ۳۵۰ هکتار از زمین‌های تحت اختیار شهرستان آرادان کم شد، گفت: طرح تفصیلی جامع در حالی ارائه شد که اکنون برای این‌که بتوانیم مسائل و مشکلات ورودی شهرستان آرادان و همچنین استقرار ادارات تابعه شهرستان آرادان را داشته‌باشیم می‌بایست اصلاحیه طرح جامع تفصیلی شهرستان آرادان را به بنیاد مسکن و شهرسازی ارائه کنیم اما با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار موفق نشدیم تا بتوانیم مجوز آن را بگیریم اما می‌توانند این مجوز را به شهرستان آرادان داده و اصلاحیه را تأیید کنند.

مشکلات ادارات و پروژه‌های عمرانی

دیگر عضو شورای شهر آرادان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: افزایش ساخت‌وساز و تجاری‌سازی در شهرستان مشهود است برای مثال در ابتدای سال ۱۱ پروانه صادر کردیم اما در شش‌ماهه دوم و در سال جدید ۲۴ پروانه جدید صادر شده است که نسبت‌به سال‌های قبل پیشرفت خوبی داشتیم از سوی دیگر برای توسعه و حفظ و نگهداری فضای سبز هزینه می‌کنیم اما تقاضا این است که ادارات ما که فعلاً در ساختمان‌های شهرداری و جهاد کشاورزی ساکن هستند می‌بایست مستقل شوند و زمین در اختیار ادارات برای ساخت قرار دهیم.

محسن شاه حسینی با بیان اینکه شورای عالی مسکن و شهرسازی در کشور باید طرح جامع شهری شهرستان آرادان را اصلاح کند تا ما بتوانیم ورودی شهرستان را بازسازی و زمین در اختیار بعضی ادارات برای استقرار قرار دهیم، تاکید داشت: اگر پروژه خط انتقال لوله آب از سمت رودخانه حبله رود تا تصفیه‌خانه انجام شود در شهرستان آرادان مشکل کمبود آب نداریم.

وی افزود: معدن شن و ماسه آرادان نیز دارای مشکل است این کارخانه در سالی که تأسیس شد هیچ ایرادی نداشت و مجوز بهره‌برداری به معدن داده شد اما حالا برای تمدید پروانه دچار مشکل هستیم زیرا می‌گویند در حریم راه قرار دارد و برای شهرستان آرادان تمدید نمی‌شود حال آنکه برای مجوز برداشت و بهره‌برداری نیاز به تمدید پروانه داریم که بتوانیم برای آسفالت یا پروژه‌های شهرستان آرادان از این معدن استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر آرادان با بیان اینکه بحث پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره که پیشرفت قابل‌توجه داشته‌اند از جمله نیازهای این شهر است که می‌بایست مد نظر مسئولان دولتی باشد، گفت: بحث کاهش هزینه‌های غیرضروری و همچنین زیباسازی نمای شهری از مهمترین مطالبات دیگر شهرستان آرادان است همچنین هزینه‌های شهرداری باید متناسب با درآمد شهرداری باشد که در این زمینه پیگیری‌های لازم طی جلسات متعدد با حضور مدیریت شهری انجام خواهد شد.

کد خبر 5436364

منبع: مهر

کلیدواژه: توسعه شهری شورای شهر استانداری سمنان فرمانداری آرادان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل مبعث گرگان همدان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا عکس استانها مشهد عضو شورای شهر استقرار ادارات شهرستان آرادان مسکن و شهرسازی برای شهرستان دچار مشکل طرح جامع لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار ویژه شهرستان چابهار با اشاره به مشکلات تردد معلولان در سطح شهر اعلام کرد: برای تمامی دستگاههای اجرایی فرصت یک ماهه تعیین شده تا به وظایف خود عمل و مشکلات تردد این قشر را حل کنند.

جواد سپاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نفر معلول در سطح شهرستان وجود دارد و کمتر از پنج درصد محیط ادارات برای تردد معلولان مفید هستند، گفت: تمامی ادارات و سازمان‌های سطح شهرستان موظف هستند تا یک ماهه آینده برای متناسب سازی محیط ویژه برای خدمات دهی مطلوب به معلولین وجانبازان در سطح ادارات اقدام کنند.

فرماندار چابهار اظهار کرد: امیدوارم با تعیین فرصت یک ماهه جهت متناسب سازی محیط در سطح شهرستان برای خدمات دهی مطلوب به معلولین و جانبازان شهرستان چابهار شاهد حل مشکلات بعد از گذشت سالها انتظار باشیم.

وی ادامه داد: ادارات آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد، فنی وحرفه ای، بهزیستی می‌توانند با برگزاری کلاسهای آموزشی و برگزاری همایش‌ها و دستاوردهای خود در فعال کردن و کشف استعدادهای معلولین قدم مثبتی بردارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: کارشناسان اداره بهزیستی جهت بررسی مکان‌ها سطح شهر با بازدیدهای مکرر می‌توانند در استانداردسازی محیط براساس نیاز هر منطقه اقدام کنند.

سپاهی ضمن تشکر از شهرداری چابهار در اجرای پیاده‌روسازی و جدول گذاری ها برای آسایش معلولین گفت: با توجه به این اقدامات موثر امیدواریم روند متناسب سازی طبق نظارت ادارات مرتبط انجام، تا معلولین با سهولت بیشتر رفت وآمد کنند.

وی ادامه داد: محل پارک خودروهای معلولین مشخص شده و نظارت مکرر ارگان های مرتبط مورد انتظار است.

وی مشاوره گرفتن از ایده‌های معلولین و فعالان در این حوزه و نخبگان را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار چابهار تصریح کرد: متناسب سازی محل‌های تفریح از جمله ساحل و پارک‌ها در محل ها مشخص شده و باید برای معلولین برنامه ریزی و اجرایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • تبریک ویژه روز معلم در بخش خبری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار