Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «غلامرضا مرتضوی» روز سه‌شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سنقروکلیایی که با حضور مسوولان ذیربط در سرسرای جلسات این فرمانداری برگزار شد، افزود: تدابیر لازم به منظور آمادگی هرچه بیشتر دستگاه ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز ١۴٠١ اندیشیده شده تا بر این اساس برنامه ریزی‌ها و تصمیمات استانی و ملی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و همدلی مردم و مسوولین برنامه ریزی و آمادگی خوبی برای ورود به ایام پایانی سال داشته باشیم.

کنترل ترافیک شهری، آراستگی و توجه به زیباسازی ورودی و خروجی شهر، آماده باش دستگاه های خدمات رسان در صورت اعلام ستاد بحران و بارش نزولات جوی در ایام تعطیل، آمادگی ادارات میراث فرهنگی و دستگاه‌های فرهنگی به منظور معرفی شهرستان و راهنمایی گردشگران و آمادگی لازم دستگاه‌های امدادی از اهم مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید فرماندار سنقروکلیایی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

شهر سنقر از معدود شهرهای استان کرمانشاه است که دارای بافت تاریخی ثبت شده است و وجود حمام‌های تاریخی در سطح روستاهای این شهرستان، آن را از سایر نقاط استان متمایز کرده‌ است.

بقعه‌ «مالک» یک بنای هشت ضلعی احتمالا بازمانده از دوران سلجوقی است که بر روی تپه‌ای مشرف به شهر سنقر بنا شده‌ است. بنای تاریخی بقعه «امامزاده احمد» متعلق به دوران صفویه نیز در شهر سنقر واقع شده و به عنوان یکی از اماکن مذهبی پربازدید استان کرمانشاه مطرح است.  

شهرستان سنقروکلیایی هم اکنون از نواحی جالب توجه و زیبای استان کرمانشاه است که در جلگه هموار و زیبایی واقع شده و اطراف آن را رودخانه، سبزه زار، باغات و بیشه زار فرا گرفته است و قله‌های کوه‌های آن تا اواخر تابستان از برف زمستانی می‌درخشد.

از دیگر جاذبه های دیدنی و گردشگری شهرستان سنقر می توان به سراب گزنهله، باغات سه آسیاب و کوچه باغ های زیبای این شهرستان اشاره کرد.

دریاچه زیبای سد سلیمانشاه و گاورود، کوهستان سربه فلک کشیده دالاخانی، کوهستان زیبای نخودچال و دشت سرسبز پارسینه، دامنه سرسبز کوهستان بدر و پریشان، سراب گلاویج، سراب سورن آباد، منطقه سرسبز و خوش آب و هوای چرمله و منطقه سرسبز و خوش آب و هوای ورمقان از دیگر جاذبه های دیدنی شهرستان سنقر به شمار می رود.

مادیان کوه در شهرستان سنقر از نظر تاریخی و باستان شناسی محل بسیار مناسبی برای تحقیق و کاوش می باشد. کوه‌های اطراف روستای ورمقان در این شهرستان از نظر زیبایی طبیعی و تنوع گیاهان دارویی دارای اهمیت بسیار است، تیرماه بهترین زمان دیدن این کوه است.

سد روستای قمام نیز در این شهرستان محل مناسبی برای ماهیگیری است.

مردم سنقر به زبان‌های ترکی و کردی (با گویش کرمانشاهی و کردستانی) صحبت می‌کنند.

سوغات سنقر تخمه سنقری معروف به چینجه است، این محصول یکی از غلات قابل کشت در منطقه سنقر است که پس از برداشت به دلیل کیفیت بالای آن به نقاط مختلف کشور صادر می شود.

آفتابگردان سنقر از نظر تنوع متفاوت است و نمونه خاص منطقه سنقر از کیفیت مطلوب و طعم خاصی برخوردار است. علت این مزیت نه تنها گونه ی خاص آفتاب گردان بلکه هنر بودادن و پختن تخمه است که در اختیار تخمه پزی های این شهرستان است.

برچسب‌ها سنقر کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سنقر کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا کرمانشاه سنقر کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا کرمانشاه شهرستان سنقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد

یوسف زمانی فرماندار اندیمشک اصل بامداد جمعه در حاشیه بازدید میدانی از آخرین وضعیت سیل بند کرخه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شکستگی سیل بند دایک کرخه واقع در جاده دهلران منجر به طغیان آب و وارد شدن آب به داخل مزارع شد.

وی افزود: ماشین آلات، نیرو‌های عملیاتی و اعضای مدیریت بحران شهرستان در محل ترمیم این سیل بند حضور دارند و تلاش می‌شود تا عملیات ترمیم سیل بند کرخه تا ساعاتی دیگر به پایان برسد.

فرماندار اندیمشک همچنین با اشاره به بروز آب گرفتگی در مناطق مختلف این شهرستان گفت: شرایط در این شهرستان با بسیج تمام امکانات مطلوب و پایدار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها