Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از جوانان استان در اردوهای هفت اقلیم شرکت کردند و بیش از ۶۵ هزار دانشجوی استان در قالب دو واحد درسی در طرح شهید مجید ایزد پناه شرکت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید والامقام احمد زکی در روستای شمس آباد به مناسبت سالروز مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) اظهار کرد: شهادت نعمتی بزرگ و الهی است و شهدا با نقش آفرینی خود در مسیر الهی مسیر تاریخ را تغییر دادند و دشمنان را زمین گیر کردند و موجب عزت و سرافرازی ملت و انقلاب اسلامی شدند و لذا زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه از ضرورت های مهم است و جامعه ای که فرهنگ شهادت در آن زنده باشد آسیب پذیر نخواهد بود و همواره مسیر کمال و سعادت را طی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانواده معظم شهدا در طی این سال ها با ادامه مسیر شهیدانشان و فداکاری ها، در پیشبرد اهداف انقلاب نقش موثری ایفا کردند و خانواده معظم شهدا مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ هستند چراکه همواره به عهد خود با شهدا ثابت قدم ماندند و والدین شهدا الگوهای برتر تربیت هستند و باید قدر آنها را به خوبی بدانیم. فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون مطهر شهدا و مجاهدت رزمندگان و ملت همیشه در صحنه ایران، از اقتدار بالایی برخوردار است و امروز پیام مهم شهیدان به جوانان و نوجوانان تلاش، انگیزه و اراده برای ادامه مسیر در گام دوم انقلاب است و پیام ملت ایران در گام دوم انقلاب پیام اقتدار است و ادامه مسیر شهدا ملت را به بلندترین قله های پیشرفت و سعادت خواهد رساند. وی تأکید کرد: هدف شهیدان از مجاهدت، اعتلای دین اسلام ، تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و حاکم شدن ارزش های اسلامی است و امروز باید این مسئله برای جوانان به خوبی تبیین شود و نسل جدید جامعه باید با فرهنگ شهدا و دفاع مقدس به خوبی آشنا شود. سردار کریمی ادامه داد: امروز راه عبور از مشکلات و بحران ها تبعیت از ولایت، جهاد و مقاومت است و شهدا الگوهای موفق برای نسل جوان هستند که باید به خوبی معرفی شوند و باید ظرفیت ها و روش های مختلف برای تحقق این مسئله به کارگیری شود که یکی از آن مزین بودن فضای شهر و اماکن به نام شهدا است که باید مورد توجه مدیریت شهری باشد. وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی فصل جدیدی از فعالیت ها درحوزه ایثار و شهادت در استان گشود، گفت: برگزاری کنگره شهدا و انجام بسیاری از اقدامات در حوزه های مختلف خود یک جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس و مبانی انقلاب اسلامی بود و امروز باید این مسیر با قوت ادامه پیدا کند. فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: راه اندازی طرح های معرفتی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از مهمترین اقدامات محتوایی کنگره است که با برگزاری اردوهای هفت اقلیم و طرح شهید ایزد پناه جوانان و نوجوانان با مبانی انقلاب اسلامی از جمله امام شناسی، تاریخ شناسی، حماسه آفرینی مردم استان در دفاع مقدس، شناخت بزرگان و مفاخر استان و تبیین عملیات های دفاع مقدس آشنا می شوند. وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از جوانان استان در اردوهای هفت اقلیم شرکت کردند و بیش از ۶۵ هزار دانشجوی استان در قالب دو واحد درسی در طرح شهید مجید ایزد پناه شرکت می کنند. سردار کریمی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم طرح شهید مجید ایزدپناه آشنایی دانشجویان با شهدای شاخص استان مرکزی است که شهید والامقام احمد زکی از شهدای معلم، غواص و دلاور گردان امام حسین(ع) از جمله آنها است و ضرورت دارد سیره ارزشمند شهید زکی برای جوانان به خوبی بازگو شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اردوهای هفت اقلیم انقلاب اسلامی استان مرکزی دفاع مقدس طرح شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین معزی عصر شنبه در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: در سفرهای استانی حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده محترم ایشان در بدو ورود به این استان را با تاسی از منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان، مقدمه کار خویش قرار دادیم چرا که معتقدیم یاد شهدا همواره مسیر درس آموزی از سیره و منش بزرگ آنان است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: لزوم پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است..

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

معزی با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره‌رفتاری اهل بیت (ع) اظهار کرد: راه شهدا ما همان راه اباعبدالله (ع) است و شهدا نیز قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کرده اند..

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تاکید کرد

کد خبر 6090396

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند