Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@00:00:11 GMT

قطع درختان کارخانه قند شازند/ بازداشت 3 نفر

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۸۴۵۹

مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی گفت: به دلیل قطع ۲۳۰ اصله درخت در محوطه کارخانه قند شازند، این موضوع در دستور کار ویژه دستگاه قضا قرار گرفته و این محوطه به منظور حفظ حقوق بیت المال و محیط زیست به دستور قضائی مهر و موم شد.

به گزارش ایرنا، چندی پیش خبری مبنی بر قطع درختان محوطه کارخانه قند شازند در فضای مجازی منتشر شد که اذهان عمومی را تشویش کرده و نگرانی فعالان و دوستداران محیط زیست را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام نظری عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنا بر دستور استاندار مرکزی و با هماهنگی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در مرحله نخست مکان (محوطه کارخانه قند شازند) به دستور قضایی و حکم دادستانی مهر و موم شد و سه نفر در این ارتباط بازداشت شدند، در نهایت امکانات و تجهیزاتی که برای قطع درختان استفاده می‌شد نیز توقیف شد.

وی افزود: با توجه به اینکه اظهارنظرهای متفاوتی در خصوص این موضوع مبنی بر اینکه درختان خشک شده بودند و بحث حرس بوده که در نهایت نیاز به تحقیقات مجدد وجود داشت به همین سبب، استاندار مرکزی هیات فنی و تخصصی را تعیین کردند که در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند و دستگاه قضایی نیز در این خصوص ورود کرده است.

نظری اضافه کرد: کارشناسان دادگستری، جهاد کشاورزی و شهرداری نیز اقدامات کارشناسی را انجام می‌دهند تا مشخص شود، آیا درختان بریده شده آیا خشک بوده‌اند؟

وی ادامه داد: قطع درختان به هر دلیل، نیازمند کسب تکلیف از شهرداری بوده و پس از تشکیل کمیسیون، از محل بازدید صورت می‌گیرد و در نهایت پس از بررسی لازم، دستور قلع و قمع صادر می‌شود.

مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی اظهار داشت: اکنون در مرحله تحقیق و بررسی هستیم که تعیین تکلیف شود آیا این مجموعه مجوز لازم را اخذ کرده یا خیر که در اولین فرصت نتیجه به عموم شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به دغدغه مندی فعالان زیست محیطی نیز و از سوی دیگر احترام به طبیعت، در صورت صحت این موضوع با فرد و افراد خاطی یا افرادی که ترک فعل کردند، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر موضوع در مرحله قضایی است‌ و ورود ما به دستور استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان و ابراز نگرانی و دغدغه وی از این خبر بود چرا که انتشار این خبر در فضای مجازی می تواند در اذهان عمومی تشویش ایجاد کند و واقعیت و صحت این موضوع در دست بررسی است و دستگاه قضایی با ساز و کار خود در این زمینه اقدام می‌کند.



منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارخانه قند شازند قطع درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با همراهی مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی به‌منظور حل مشکلات و چالش‌های راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار چشمه‌خوش، کارخانه گاز و گاز مایع ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ از این پروژه‌ها بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای غرب کشور از نزدیک به بررسی مشکلات و موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها پرداخت و بر آمادگی این شرکت برای راه‌اندازی و افتتاح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و ایستگاه تقویت فشار تاکید کرد.

وی در این بازدید با تأکید بر رفع موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها و توجه به ضرورت‌های اقتصادی و محیط زیستی آنها به همکاری همه مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب برای تسریع در راه‌اندازی آنها تا سفر رئیس‌جمهوری به استان ایلام تأکید کرد.

کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ با هدف جمع‌آوری گازهای همراه نفت میدان‌های چشمه‌خوش، پایدار غرب، دهلران، دانان و آذر همچنین جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت احداث‌ شده است و افزون بر سودآوری قابل توجه، آثار مثبت محیط زیستی فراوانی برای منطقه به همراه دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا
  • سوال معنادار عضو زن شورای شهر به حصارکشی پارک لاله | فیلم
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • (عکس) ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس