Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:00:11 GMT

افزایش ۲۰ درصدی اشتغالزایی مددجویان استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۸۴۷۶

افزایش ۲۰ درصدی اشتغالزایی مددجویان استان تهران

به گزارش خبرنگار ایرنا،  سید ابوالفضل پرپنچی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح بازار فروش محصولات تولیدی مددجویان استان تهران در هتل آرم، افزود: طبق پیش بینی های  انجام شده در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و زنان سرپرست خانوار استان تهران فراهم شد این اشتغال در بخش های مختلف از جمله تولید، کار، آموزشی و هدایت های شغلی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرپنچی ادامه داد: میزان وام ها برای اشتغالزایی در سال‌جاری ۲۴۰ میلیارد تومان بود که ۱۷۰ میلیارد آن پرداخت و مابقی توسط بانک های عامل و صندوق ولایت کمیته امداد تا پایان سال پرداخت می‌شود.  

وی با بیان اینکه از اهداف ما در اشتغال نیازمند شغل و درآمد با ثبات خواهد بود گفت: در حال حاضر افراد نیازمند و تحت پوششی که می توانند از این امکانات در راستای توسعه اشتغال بهره مند شوند، باید با مراجعه به ۳۶ اداره استانی این نهاد کمک های لازم را دریافت کنند.  

مدیر کل کمیته امداد در پاسخ به این سوال برای اشتغال زنان سرپرست خانوار چه برنامه و رویکردی دارید؟ گفت: ۸۰ درصد افراد تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که در حال حاضر در صدد هستیم تا با توسعه مشاغل خانگی، در راستای تولید و در آمد، حمایت های لازم از زنان در کنار تربیت فرزند، انجام شود.

به گفته پرپینچی امسال برای توسعه مشاغل خانگی، ۱۳۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی(در چند مرحله) به زنان سرپرست خانوار تعلق گرفت که بازپرداخت آن ۸۴ ماهه است.  

برچسب‌ها مستمری مددجویان اشتغال زایی اداره کل کمیته امداد استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستمری مددجویان اشتغال زایی اداره کل کمیته امداد استان تهران مستمری مددجویان اشتغال زایی اداره کل کمیته امداد استان تهران زنان سرپرست خانوار استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌ای برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد، تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص سایر اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند، سال گذشته در استان ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر موفق به دریافت وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام