Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@21:06:16 GMT

لاوروف: غرب همدست رژیم اوکراین در بحران فعلی است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۸۵۵۹

لاوروف: غرب همدست رژیم اوکراین در بحران فعلی است

وزیر خارجه روسیه با انتقاد شدید از طرف های غربی، استانداردهای دوگانه و روسیه هراسانه آنها و همچنین جنایاتی که مرتکب شده اند، گفت: حمایت آنها از رژیم اوکراین مسبب بروز بحران کنونی است.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که وضعیت کنونی در اوکراین نتیجه ارتباط کشورهای غربی با رژیم جنایتکاری است که پس از سال ۲۰۱۴ شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: فاجعه اوکراین نتیجه همدستی حامیان غربی با رژیم جنایتکاری است که پس از کودتای خونین ضد قانون اساسی در فوریه ۲۰۱۴ در آنجا شکل گرفت و برخلاف ضمانت‌های آلمان، لهستان و فرانسه بر اساس توافقنامه حل و فصل بحران درون اوکراینی، انجام شد.

بیشتر بخوانید: گفتگوی لاوروف- چاووش اوغلو درباره مذاکرات روسیه-اوکراین

لاوروف در ادامه و با اشاره به اینکه مقامات کی یف دست به انجام بازی‌های خطرناکی زده اند، گفت: امروز، خطراتی که رژیم زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) برای کشورهای همسایه و به طور کلی امنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند، پس از شروع بازی‌های خطرناک توسط مقامات مستقر در کی یف در رابطه با برنامه‌های دستیابی به تسلیحات هسته‌ای خود، افزایش چشمگیری یافته است.

بیشتر بخوانید: وزیرخارجه روسیه نمی تواند در نشست سازمان ملل شرکت کند

وزیر خارجه روسیه افزود که مسکو همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از ظهور سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اظهارات غیرمسئولانه کی یف در مورد تسلیحات اتمی توخالی نیست و اوکراین هنوز از فناوری هسته‌ای شوروی و ابزارهای ساخت چنین سلاح‌هایی برخوردار است، گفت: من می‌توانم به شما اطمینان دهم که روسیه به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین المللی که به تعهدات خود در خصوص عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی متعهد است، تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از ظهور سلاح‌های هسته‌ای و فناوری‌های مرتبط در اوکراین انجام می‌دهد. امیدواریم همه از ضرورت حل این مشکل آگاه باشند.

بیشتر بخوانید: لاوروف سفر خود به سازمان ملل در ژنو را لغو کرد

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اتحادیه اروپا به جای گفتگو با روسیه، راه تحریم‌ها و محدودیت‌های غیرقاونی را انتخاب کرده است.

وی گفت: کشورهای اتحادیه اروپا با انتخاب مسیر تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه، سعی می‌کنند از گفتگوی صادقانه رو در رو، از تماس‌های مستقیمی که برای کمک به یافتن راه حل های سیاسی برای مشکلات حاد بین‌المللی طراحی شده است، فاصله بگیرند.

بیشتر بخوانید: لاوروف: امیدواریم که مذاکرات وین موفقیت آمیز باشد

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: پیشتر، اتحادیه اروپا، در یک جنون روسیه هراسانه، تصمیم گرفت تا سلاح‌های مرگبار را به کی یف برساند. برای ما، ارزش زندگی هر روس یا اوکراینی، ساکن دونتسک یا لوهانسک کمتر از زندگی یک اروپایی یا آمریکایی نیست.

وی همچنین با اشاره به این مسئله که غرب نباید امنیت خود را به هزینه دیگران به دست بیاورد، گفت: کشورهای غربی باید از ایجاد تأسیسات نظامی در قلمرو کشورهایی که قبلاً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند و عضو اتحاد (ناتو) نیستند، از جمله استفاده از زیرساخت‌های آنها برای انجام هرگونه فعالیت نظامی، خودداری کنند.

لاوروف افزود که برای مسکو غیرقابل قبول است که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا باشد و زمان آن فرا رسیده است که آنها را به خانه بازگردانیم.

وی افزود که روسیه از ایالات متحده و متحدانش می‌خواهد که استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در اروپا را متوقف سازند.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به استانداردهای دوگانه آمریکا و متحدانش در قبال عملیان روسیه در اوکراین، گفت: ایالات متحده و متحدانش که خود مسئول مستقیم نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه و مجرم جنایاتی هستند که طی آن صدها هزار نفر از مردم عادی را در یوگسلاوی، عراق، لیبی و افغانستان کشته اند، بار دیگر استانداردهای دوگانه نشان می‌دهند.

لاوروف در پایان گفت که روسیه همیشه پذیرای یک گفتگوی برابر و محترمانه متقابل در مورد هر موضوعی است و آماده است تا توازن عادلانه منافع ایجاد کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت روسیه مسکو سرگئی لاوروف ولودیمیر زلنسکی اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین اتحادیه اروپا قانون اساسی ایالات متحده حقوق بشر افغانستان لاوروف آمریکا اتحاد جماهیر شوروی آلمان عراق ناتو تحولات اوکراین پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزیر خارجه روسیه بیشتر بخوانید بین المللی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • حماس: پیشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده‌شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • حماس: پشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد