Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@17:15:12 GMT

آخرین اخبار فرهنگ و هنر در روزی که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۸۵۹۳

آخرین اخبار فرهنگ و هنر در روزی که گذشت

دهمین روز از اسفند ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اظهارات امیر شمس درباره حضورش در فیلم موقعیت مهدی اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - دهمین روز از اسفند ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اظهارات امیر شمس درباره حضورش در فیلم موقعیت مهدی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمس: «موقعیت مهدی» فیلمی متفاوت در ژانر دفاع مقدس است

امیر شمس در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: آخرین بار در فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» حضور داشتم که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و خوشبختانه از منتقدین، مخاطبان و همچنین داوران مورد تحسین قرار گرفت. 

وی درباره نقش خود در فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اظهار کرد: من در این فیلم نقش رسول از دوستان نزدیک «مهدی باکری» را بازی می‌کنم، البته نقش من در فیلم سینمایی به واسطه نوع داستان و روایت کوتاه بود اما در بخش سریال یکی از نقش‌های تاثیر گذار محسوب می شود.

بازیگر فیلم «موقعیت مهدی» در همین رابطه ادامه داد: البته تماشای همان دقایق اندک هم که در نسخه سینمایی حضور داشتم برایم لذتبخش بود زیرا احساس می‌کنم به طور کلی با اثری خوب و روان و البته متفاوت در ژانر جنگ و موضوع دفاع مقدس روبرو هستیم. 

حمید وحیدی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با میزان پیرامون ارزش و اهمیت مبعث «پیامبراکرم (ص)» گفت: «پیامبراکرم (ص)» بهترین نسخه سعادت بشر هستند، ایشان نماینده خدا بر زمین و برترین مخلوقات محسوب می‌شوند، «حضرت محمد مصطفی(ص)» پس از طی مراحل تکامل روحی در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شدند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

اشاره مستقیم خداوند متعال بر رسالت «پیامبراکرم (ص)» در سوره جمعه

وی در مورد بعثت «پیامبراکرم (ص)» ابراز کرد: خداوند در سوره جمعه آیه دوم مستقیماً به رسالت «پیامبراکرم (ص)» اشاره کرده و می‌فرماید: «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ، اوست خدایی که میان عرب امّی یعنی قومی که خواندن و نوشتن نمی‌دانستند پیغمبری بزرگوار از همان مردم برانگیخت که بر آنان آیات وحی خدا تلاوت می‌کند و آن‌ها را از لوث جهل و اخلاق زشت پاک می‌سازد و شریعت و احکام کتاب سماوی و حکمت الهی می‌آموزد و همانا پیش از این همه در ورطه جهالت و گمراهی آشکار بودند».

وحیدی بیان کرد: انسان مخلوقی پیچیده است و این شاهکار خلقت قطعاً برای رسیدن به سعادت و کمال نیازمند راهنما، الگو و دفترچه راهنما است، صد البته این راهنمایی از سوی خداوند متعال باید ارائه شود، زیرا او آفریننده است و به ابعاد آنچه خود خلق کرده بهتر آشنایی دارد، بنابراین خداوند متعال به «پیامبراکرم (ص)» کتاب و حکمت آموخت و سپس آن را برای هدایت و راهنمایی مردم مبعوث کرد و به سوی جامعه بشری فرستاد.

***مبعث «رسول اکرم (ص)» زمینه‌ای برای دریافت حقایق انسانی

این کارشناس علوم قرآنی پیرامون اهمیت بعثت «پیامبراکرم (ص)» تصریح کرد: مبعث «رسول اکرم (ص)» زمینه دریافت حقایق انسانی را فراهم کرده است در حقیقت بشر با کمک رسالت انبیاء سعادت و سجایای اخلاقی و کرامت انسانی را کسب می‌کند، عید مبعث در کنار عیده غدیر خم عنوان اعیاد بزرگ دین اسلام را به خود اختصاص داده‌اند، زیرا هر دو از جنس ولایت هستند، مبعث ولایت «پیامبر اکرم (ص)» و غدیر ولایت «امیرالمومنین(ع)» است، این دو بزرگوار حامل نسخه‌های کامل سعادت بشری هستند، آنان مأمورند تا با کلید توحید مسیر رستگاری را در مقابل انسان‌ها قرار دهند.

وی مبعث را از زبان «پیامبر اکرم (ص)» مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: مبعث یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان محسوب می‌شود، حتی «پیامبراکرم (ص)» در مورد مبعث می‌فرمایند: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ؛ به‌ راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم و به مردم بیاموزم»، همین امر خود ارزش و اهمیت رسالت را مطرح می‌کند.

***«پیامبراکرم (ص)» بنده و عبد مطیع خداوند هستند

وحیدی با اشاره به ویژگی‌های «پیامبراکرم (ص)»تاکید کرد: «پیامبراکرم (ص)» بنده و عبد مطیع خداوند هستند، ایشان همواره و در همه مراحل زندگی خود پروردگار را مد نظر قرار دادند و طبق آن اعمال و رفتار خود را تنظیم کردند، این موضوعی ارزشمند و مهم برای جامعه امروز ما است، الگو قرار دادن و حرکت طبق موازین اسلام فضیلتی است که جامعه و بشر امروز به آن بسیار نیاز دارد، متاسفانه دیده می‌شود که جامعه امروز اصول ارزشمند انسانیت را فراموش کرده است.

وی ترس از پروردگار را به‌عنوان مقوله‌ای مهم مورد تاکید قرار داد و افزود: انسان همواره باید در مراحل مختلف زندگی خدا را شاهد و ناظر اعمال خود بداند و خداترس باشد این مهم در کنار امید به رستگاری و بخشش خداوند موضوعی مهم است. پیامبران مبعوث شدند تا این نکات را به بندگان خداوند متذکر شوند، باید توجه داشت که بسیاری از آسیب‌ها که امروزه در جامعه وجود دارد و مشکلات فراوانی را برای اقشار مختلف و آحاد مردم ایجاد کرده فراموش کردن یاد و نام خداوند است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

فیلم جدید «تام هالند» در آستانه فروش ۱۵۰ میلیون دلاری

خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی آنچارتد با بازی «تام هالند»، مارک ولبرگ و «آنتونیو باندراس» در ادامه فروش موفقیت آمیز خود در سینما‌های هالیوود در مرز عبور از فروش ۱۵۰ میلیون دلاری به سر می‌برد.

این فیلم پیش‌درآمدی برای بازی ویدئویی آنچارتد ساخته ناتی داگ محسوب می‌شود که اقتباسی از سری چهارم این مجموعه، آنچارتد ۴: عاقبت یک دزد است. در این فیلم بازیگرانی مانند تام هالند، مارک والبرگ، آنتونیو باندراس، سوفیا تیلور علی و تاتی گابریل به‌ایفای نقش می‌پردازند.

داستان این فیلم ضمن آشکار ساختن ریشه‌های ناتان دریک و ویکتور سالیوان و دوستی آن‌ها، به خاستگاه بازی‌ها می‌پردازد.

تام هالند در نقش ناتان «نِیت» دریک: یک شکارچی گنج جوان که از نوادگان فرانسیس دریک، کاشف مشهور انگلیسی است. مارک والبرگ در نقش ویکتور «سولی» سالیوان: یک شکارچی گنج که مربی و دوست ناتان است.

سوفیا تیلور علی در نقش کلویی فرازر: یک شکارچی گنج که همکار و معشوقه ناتان دریک پیش از النا فیشر است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

سوادچی: کتب ترجمه منابع خوبی برای رشد کودکان ایرانی نیستند

زینب سوادچی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب‌های «مجموعه قصه‌های واقعی از مردان واقعی» گفت: در راستای بیان رسالت و ارزش جایگاه شهدا دست به اقدامی جدید و متفاوت زدم و تلاش کردم تا شهدا این قهرمانان ملی را برای کودکان و نوجوانان معرفی کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: از آنجا که رشته تحصیلی خودم در حوزه تعلیم و تربیت قرار دارد لذا معتقدم هرگونه الگو‌سازی باید از دوران کودکی برای یک جامعه هنجار سازی شود اگر این الگو‌ها از شخصیت و ویژگی‌های بر گرفته از رویکرد شهدا باشد قطعا می‌توانیم به جایگاه ارزنده‌ای دست یابیم و الگو‌های مناسبی پیش روی نسل آینده قرار دهیم از سوی دیگر ما برای معرفی رویکرد‌های درست و رفتار‌های مناسب عموماً از قهرمان‌های داستان‌ها استفاده می‌کنیم این در حالی است که ما قهرمانانی همچون شهدا را داریم و باید از ظرفیت آنان استفاده بهینه کنیم.

سوادچی پیرامون کتاب‌های «مجموعه قصه‌های واقعی از مردان واقعی» بیان کرد: تلاش کردم تا کتاب‌ «مجموعه قصه‌های واقعی از مردان واقعی» را در قالب خاطرات خیلی کوتاه با زبان کودکانه تدوین کرده و به بیان برخی از نکات سبک زندگی و خصوصیات اخلاقی شهدا تالیف و تدوین کنم بدین ترتیب پرداختن به نکات اخلاقی و رفتاری که باید در قالب داستان و قصه به کودکان آموخته شود مهم است.

وی به جنبه‌های دیگر مجموعه کتاب‌های ۶ جلدی «مجموعه قصه‌های واقعی از مردان واقعی» اشاره و بیان کرد: کتاب‌های سیره زندگی شهدا با زبان کودکانه می‌توان ارتباط خوبی را با مخاطب کودک برقرار کند و این مهم با کمک تصویرگری بر گرفته از خود داستان و بیان مضمون کتاب به جلب توجه کودکان بینجامد، کتاب‌های «مجموعه قصه‌های واقعی از مردان واقعی» در نشر شهید کاظمی منتشر شده و اکنون قابل دسترس می‌باشد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار سینما سینمای ایران فیلم سینمایی موقعیت مهدی تام هالند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مراسم گفت: یکی از بهترین ابواب روزی باب علم است و بابت آن باید خدا را شکر کنیم، به ابواب روزی چه مادی و چه معنوی دقت کنیم مسیر درست را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: متأسفانه در جامعه علم با میزان سودآوری و درآمد ارزشگذاری می‌شود، حتی منزلت‌های اجتماعی علما با میزان دارایی سنجیده می‌شود، نظام باید می‌توانست تعلیم و تربیت را طوری پیش ببرد که ارزشگذاری‌ها درست انجام شود.

او تأکید کرد: علت موفقیت بزرگان علم گذشته این بود که به علم نگاه ابزاری نداشتند، یکی از کار‌های حوزه‌ی علمیه این است که بتواند به طلبه این نگاه را القا کند خدا در صراط مستقیم است و پیغمبر اسلام هم در صراط مستقیم است و باهم تطابق کامل دارند، اما سایر انبیا و انسان‌ها تطابقشان درجه بندی دارد.

امام جمعه همدان گفت: گاهی کسی که در مسیر است عملش مانند کسی است که در صراط است پس فضیلت اهل صراط بر اهل سبیل به علم است.

دیگر خبرها

  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان
  • روزی به فرزندانم می‌گویم کنار کروس بازی کردم
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • «روزی روزگاری در آمریکا» + فیلم
  • تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم