Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:01:12 GMT

توسعه پایدار با شکل گیری صندوق پیشرفت و عدالت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۸۸۰۶

توسعه پایدار با شکل گیری صندوق پیشرفت و عدالت

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت به توسعه پایدار و متوازن استان ها کمک خواهد کرد.

داود شایقی در آستانه شکل گیری این صندوق براساس مصوبه مجلس در لایحه بودجه 1401 در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: صندوق پیشرفت و عدالت یکی از اقدامات مهمی است که دولت سیزدهم در لایحه بودجه 1401 پیش بینی کرده که عمدتا اثرات صندوق کمک به تعالی و پیشرفت پایدار و متوازن استان هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مبالغی که در اختیار این صندوق قرار می گیرد بیش از 2 هزار میلیارد تومان در استان هاست که به این مبلغ منابع استانی از محل فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی، مازاد درآمد مالیات و سایر درآمدهای در اختیار استان ها اضافه خواهد شد تا در این صندوق منابع خوبی برای توسعه و پیشرفت استان ها به وجود آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: مسئولان استان در بحث فروش اموال مازاد و کسب درآمد بیش از گذشته ترغیب شده و به تلاش موثری دست خواهند زد تا کسب منابع بیشتر را انجام داده و اثرات جمع آوری منابع را در پیشرفت و کارآیی پروژه های استان به عینه مشاهده کنیم.

شایقی ادامه داد: نقش صندوق در توسعه زیرساخت ها به ویژه در شهرک های صنعتی، نواحی کشاورزی، توسعه راه ها، تامین منابع آب و ... به عینه موثر و راهگشا خواهد بود.

وی گفت: این صندوق در حوزه اشتغال و کاهش بیکاری، افزایش تولید و صادرات غیرنفتی در استان های مختلف موثر خواهد بود تا استان های کمتر توسعه یافته ای نظیر اردبیل بتوانند به تولید ثروت بیشتر امیدوار باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تصریح کرد: براساس قانون مصوب مدیریت این صندوق در استان به ریاست استاندار اردبیل و دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواهد بود که امیدواریم در اوایل سال آینده براساس مصوبه مجلس تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت را در استان اردبیل نیز شاهد باشیم تا از اثرات آن استفاده کنیم.

شایقی افزود: از محل صندوق پیشرفت و عدالت منابع مورد نیاز طرح های تولیدی و صنعتی تامین شده و حتی کمکی موثر به تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت دار در استان اردبیل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق پيشرفت و عدالت توسعه پایدار سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات عمرانی استانی اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صندوق پیشرفت و عدالت استان اردبیل استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

حسن محمدی ادیب گفت: در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از چهار بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شده است.

به گفته او، خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا واگذار می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها