Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجتبی توانگر روز سه شنبه  همزمان با سالروز مبعث رسول اکرم(ص)، در مراسم افتتاح جشنواره چهار روزه فرآورده های کنجد اردکان با بیان این که هوشمندی و دقت ویژه گذشتگان در این صنعت قابل تحسین است، تصریح کرد: امروزه بیشتر کارشناسان صنایع کوچک را موتور محرک اقتصاد محلی و کشوری می دانند، اقدامی که گذشتگان در عمل به آن اقدام کردند و اقتصاد این منطقه را به حرکت درآورده و از سویی غذای سالم و ساده را برای خود تامین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به نقش صنایع کوچک تاکید کرد: صنعت فرآورده‌ های کنجدی اردکان با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال با اسم و شهرت این منطقه عجین شده است .

این نماینده مجلس یادآور شد: از سوی دیگر آنچه در اقتصادهای پیشرفته مطرح است، ممانعت از خام فروشی است که با دقت در چرخه این صنعت دیده شد و آن گونه که نماینده اردکان در مجلس اشاره کرد، در این شهرستان کنجد کشت نمی شود.بلکه با توجه به محصول فرآورده‌های آن ، تولید  و کسب درآمدی برای مردم شد که در جای خود قابل تامل و الگوست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با اشاره به حمایت های نماینده اردکان به عنوان رییس فراکسیون گردشگری مجلس در برگزاری این جشنواره ملی، افزود: در همین راستا تلاش های زیادی برای توسعه صادرات در این بخش انجام شد .

وی با تاکید بر لزوم اختصاص سهمی از بازارهای منطقه به محصول کنجدی این شهرستان، گفت: این جشنواره با همت ۶۰ تولیدکننده با بیش از سه ماه کار مداوم شکل گرفت که جای تشکر دارد.

این نماینده دوره یازدهم مجلس عنوان کرد: مسئولان برگزاری جشنواره نهایت قدردانی را ار شهرداری به ویژه در بحث تبلیغات دارند هرچند این اقدام در واقع در راستای رسالت فرهنگ سازی و آموزش شهروندی و حفاظت از هویت و فرهنگ این منطقه است.

توانگر  ادامه داد: این کار حمایت از صنعتی است که با زیست بوم این منطقه همخوانی دارد و تلاشی برای گردشگران و متقاضیان سرمایه گذاری در اردکان است.

 همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، گردشگری خوراک را از جمله ظرفیت‌های غنی اما مغفول استان دانست و گفت: از سال آینده هر هفته یک جشنواره گردشگری برگزار می شود.

 احمد آخوندی هدف از برگزاری جشنواره یادشده را عرضه توانمندی‌های این صنعت در کنار نحوه تهیه فرآورده‌ها و خوراکی‌های مرتبط با این حوزه ذکر کرد و گفت: این جشنواره به همت خوشه محصول کنجدی و کمیته گردشگری خوراک استان یزد برگزاری می شود.

وی  افزود: مقدمه ثبت این جشنواره ملی در حال انجام است تا هر ساله شاهد برگزاری آن باشیم و تلاش خواهیم کرد  در صورت امکان برگزاری آن در سطح بین المللی دنبال کنیم.

آخوندی  بیان کرد: اصولا گردشگری را مجموعه فعالیت‌هایی می‌دانند که فرد به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود سفر کند و حداقل یک شب تا حداکثر یک سال در آنجا اقامت داشته باشد.

وی افزود: در این تعریف هدف از مسافرت، گذراندن اوقات فراغت است ، اگر به قصد تجربه غذاها و نوشیدنی‌های مقصد باشد، آن را گردشگری خوراک می‌نامند.

آخوندی خاطرنشان کرد: اهمیت گردشگری خوراک تا آنجا اهمیت دارد که غذا نقش مهمی در انتخاب مقصدهای گردشگری دارد،  شرایط اقلیمی، محیطی، فرهنگی و تاریخی یک منطقه در اهمیت ایجاد یک مقصد گردشگری خوراک نقش به سزایی دارد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی یزد، همچنین این نوع گردشگری در کنار مباحث مربوط به گردشگری فرهنگی قرار می‌گیرد تا جایی که حتی برخی خوراکی‌های محلی تبدیل به میراث انسانی و فرهنگی یک منطقه می‌شود.

وی تاکید کرد: مصرف غذا و خوراکی ها  در سفر هر گردشگر، یک سوم هزینه مجموع سفر او را شامل می‌شود و از این رو باید به آن به عنوان بخش درآمد زای گردشگری نگاه ویژه‌ داشته باشیم.

آخوندی تصریح کرد: گردشگری خوراک می‌تواند ظرفیت بالایی در توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی منطقه داشته باشد که استان به خصوص شهر اردکان از این قاعده مستثنی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد عنوان کرد: در گذشته اینگونه تصور می‌شد که یزد تنوع بالای غذایی ندارد و نمی‌تواند گردشگری تخصصی خوراک را داشته باشد اما سوغاتی‌ها، شیرینی‌ها، انواع آش‌ها، دسرها و خوراک‌های بومی با تنوع بسیار زیاد و مختص هر منطقه و شهرستان نشان داد که یزد می‌تواند در این حوزه جایگاه بسیار بالایی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از جالب ترین مسایلی  که در مورد خوراک یزد وجود دارد فرهنگ و سنت طبخ برخی از این خوراک یا روایت و داستان‌های مربوط به آنهاست که منجر شد جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

آخوندی اضافه کرد: بسیاری از خوراکی‌های یزد تحت عنوان میراث ناملموس به ثبت رسید، همین مساله منجر شد تا امروز این ظرفیت‌ ها به کمک توسعه گردشگری بیاید.

وی گفت: هر چند غذاهای بومی جزو فرهنگ ماست اما می‌بینیم که کمتر در برنامه رستوران ها و کافه های بافت‌های تاریخی وجود دارد و بیشتر از آن که شاهد پخت غذاهای بومی و توسعه و ترویج آنها و معرفی آن باشیم، شاهد غذاهای فست فود هستیم که می‌طلبد به طور ویژه به این مهم پرداخته شود.

همچنین شهردار اردکان از تلاش شهرداری برای کمک به چنین حرکت‌هایی  خبرداد و گفت: در چنین جشنواره‌هایی بحث برند و بازاریابی دنبال می شود، امیدواریم با توجه به شرایط متغییری که در این حوزه وجود دارد، موفق تر عمل کنیم.

احمد رضا متالهی اردکانی با بیان این که در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اردکان از این حوزه ارتزاق می‌کنند، گفت: مردم اردکان امروز میراثی ارزشمند را در اختیار دارند که باید از آن حفاظت و از این هویت و ارزش دفاع کنند

محمدعلی بهجتی اردکانی دبیر برگزاری جشنواره فرآورده‌های کنجدی گفت: این اقدام به همت جمعی از فعالان گردشگری و همراهی مجموعه دستگاه‌ های شهرستان برپا شد.

وی افزود: تنوع محصول کنجدی اردکان به عنوان یکی از شیرینی ها برند استان یزد شهرت دارد و برندسازی و معرفی محصول کنجدی از مهمترین اهداف برگزاری آن است.

به گفته وی نمایشگاه محصول، ماشین‌آلات و صنایع وابسته به فرآورده‌های کنجدی نیز برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان در این جشنواره با نحوه تولید، ارزش غذایی، فرآورده‌های جانبی، بازاریابی و برندسازی فرآورده‌ها آشنا می‌شوند.

به گفته بهجتی علاوه بر برپایی غرفه‌های عرضه و فروش فرآورده‌های کنجدی، طی این چهار روز، برنامه‌های شاد و متنوع، تورهای گردشگری در شهرستان و بافت قدیم اردکان نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی در محل دانشگاه پیام نور، با حضور متخصصان ، مسئولان و کارشناسان در سه محور (صنفی، تغذیه و امور اجرایی حلوا ارده سازی) از دیگر برنامه‌هاست.

 همزمان با آغاز جشنواره محصول کنجدی، در محل حسینیه کوشک نو نمایشگاه عرضه فرآورده ها کنجدی و در حسینیه چرخاب نیز پخت محصول  کنجدی و معرفی شش خوراکی مرتبط با این فرآورده‌ها که پرونده آنها برای ثبت ملی مستندسازی شد، انجام شد.

مرکز شهرستان ۱۳۵ هزار نفری اردکان که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها یزد نماینده مجلس شورای اسلامی جشنواره مجتبی توانگر اردکان صنعت غذایی محمد رضا دشتی اردکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد نماینده مجلس شورای اسلامی جشنواره یزد نماینده مجلس شورای اسلامی جشنواره مجتبی توانگر اردکان صنعت غذایی گردشگری خوراک محصول کنجدی فرآورده ها خوراکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس انجمن روابط عمومی ایران اظهار کرد: روابط عمومی برای تصمیم‌گیرندگان تصمیم‌ساز است و پایه‌ی اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است.

خسرو رفیعی، پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ماه، در سمینار تخصصی هوش مصنوعی مولد روابط عمومی که توسط انجمن روابط عمومی آذربایجان‌شرقی و اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: یکی از وظایف روابط عمومی ارتباط دوستی است چرا که باید سعی کنیم با دوست داشتن همدیگر زندگی آرامی ایجاد کنیم .

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای زندگی و دوستی به روابط عمومی نیاز داریم، افزود: روابط عمومی در ایران علم ناشناخته‌ای است و بسیاری از مردم فکر می‌کنند کار آن، تشریفات و تبلیغات است اما روابط عمومی‌ها مسئولیت سنگینی دارند و باید دائم افکار سنجی و تولید محتوا کرده و برای مدیران برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی علم پیچیده‌ای است و مانند تبلیغات به زودی دیده نمی‌شود و برای شناخته شدن و انجام کار مثمر ثمر نیاز به زمان دارد.

رفیعی گفت: روابط عمومی‌ها در بخش خصوصی بسیار مهم هستند چراکه یک مجموعه بدون شناخت مسائل روز و نبود روابط عمومی شکست می‌خورد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ابزارهای روابط عمومی، هوش مصنوعی است که اگر آن را یاد نگیریم ناگهان صد سال از دنیای پیشرفته عقب می‌مانیم، تاکید کرد: امیدواریم با راه‌اندازی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی بسیاری از مشکلات آسان شود اما جای سوال است که آیا هوش مصنوعی می‌تواند احساسات را بومی سازی کند؟

جعفر محرم پور، دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این سمینار گفت: مجموعه‌های ما چیزی جز روابط عمومی نیستند تلاش و تقلا در تمام ارگان‌ها بدون روابط عمومی و رسانه خروجی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: گردش اطلاعات و محتواها در جامعه‌ی امروزی به همت روابط‌عمومی‌ها است و ما برای تقویت نقش آن و رساندن روابط عمومی به جایگاه درست مبتنی بر فرهنگ خودمان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فعل و انفعالات صورت گرفته در تمام دستگاه‌ها جز با تلاش روابط عمومی‌ها معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند، افزود: تا زمانی که حوزه تولید محتوا به ابزاری مثل هوش مصنوعی و ابزارهای مشابه مجهز نشود کارکرد ما از دست می‌رود. 

محرم‌پور اذعان کرد: اگر یک روزی می‌گفتند بازاریابی فلسفه جاری در مجموعه است به نظر من اکنون روابط عمومی هم یک فلسفه جاری در کسب و کارها است که اگر ما به این فلسفه اعتقاد نداشته باشیم به کسب و کار نیز نگاه صحیحی نداریم.

عادل میرشاهی، مدرس دانشگاه نیز در ادامه‌ی این سمینار گفت: روابط عمومی‌ها باید در تولید محتوا یک سری قوانین و تکنیک‌ها را رعایت کنند، برای توسعه سایت نیاز به دانشی به نام هوش مصنوعی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تولید محتوا هوشمندانه و خلاقانه داشته باشید.

وی ادامه داد: پرامپت درخواستی است که شما برای هوش مصنوعی ارسال می‌کنید و آن سرویس هوش مصنوعی با بررسی درخواست شما، چیزی که می‌خواهید را می‌سازد و به شما تحویل می‌دهد. اگرچه کار بسیار راحت و آسانی است اما برای کار اصولی نیاز به تخصص و دستورالعمل‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه در پرامپت نویسی چند تکنیک وجود دارد، گفت: اولین تکنیک آزمون و خطا است زمانی که دستوری می‌دهید ممکن است اشتباه کند در این زمان باید با دستور مجدد به آن اجازه‌ی اصلاح بدهید. 

وی افزود: هوش مصنوعی با الگو، دستور العمل و استفاده از داده‌ها کار می‌کند که ساده نویسی باید در آن رعایت شود چرا که با کار پیچیده درست عمل نمی‌کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی