Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه‌شنبه شب مرکز خبر حوزه، کاردینال ساندری در وبینار رونمایی از کتاب روابط ایران و واتیکان نوشته پروفسور دونته سِه، که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان و دفتر ادیان و مذاهب مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه و با ارتباط مستقیم با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد اظهار داشت: مشتاق تداوم روابط خوبی که در گذشته تاکنون داشته‌ایم از طریق پاپ هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درهای کلیساها به روی تمام انسان‌های خوش نیت باز است.

کاردینال ساندری خاطرنشان کرد: پدر مقدس یک رساله جدید با عنوان همه با هم برادریم را منتشر کرده‌اند که جمع کننده میراث پاپ فرانچسکو اسیسی است.

وی اعتقاد به جهان ابدیت را یکی از محورهای بیانیه پدر مقدس دانست و گفت: این دیالوگ با انسان‌های خوش نیت و کشورهای مختلف به ویژه کشور زیبای شما یعنی ایران ادامه دارد.

رئیس مجمع کلیساهای شرق تصریح کرد: این دیدار و ارتباطی که کلیسا دنبال می‌کند بر پایه اخوت و برادری است که خداوند به همه ما انسان‌ها داده است، ما به دنبال گسترش این برادری با همه دنیا هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر اعتقاد به خدا وجود نداشته باشد مفهوم برادری معنا و مفهوم خودش را از دست می‌دهد افزود: به همین خاطر است که ما درها و پنجره‌های کلیسا را به‌ویژه در این برهه از زمان بر روی همه ادیان به‌خصوص برادران مسلمانمان باز گذاشته‌ایم.

کاردینال ساندری بیان داشت: کتاب روابط ایران و واتیکان بیانگر وجود رابطه کهنی بین واتیکان و ایران است، این کتاب در واقع نمایشگاهی از اخوت ما، گفت و گو و نرمش بین واتیکان و ایران است که به شکل به روز درآمده اما ریشه‌های کهن دارد.

وی گفت: در این کتاب تمام نامه‌های مبادله شده بین پادشاهان ایران و پاپ‌های واتیکان جمع‌آوری شده که حاوی پیام‌های خوب و مهمی است .

رئیس مجمع کلیساهای شرق تصریح کرد: ما می‌توانیم تجاربمان را در موضوع‌های مرتبط با کرامت انسان همچون آزادی و احترام به حیات بشر از دوران جنینی گرفته تا زمان مرگ با هم به اشتراک بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه همه انسان‌ها حق دارند در کمال کرامت و در آرامش زندگی کنند بیان داشت: باید به آزادی دینی و احترام به ادیان مختلف توجه کنیم و بدانیم که همه زیر سایه خداوند یگانه هستیم؛ این به صلح و آرامش جهانی کمک می‌کند.

برچسب‌ها قم واتیکان کتاب مراسم رونمایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم واتیکان کتاب قم واتیکان کتاب مراسم رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» اثر باقر شریف القرشی به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد.

این اثر ذکر گوشه هایی از فضایل و مناقب اخلاقی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان است.

نگارنده در این کتاب در چهارده بخش جداگانه هر یک از معصومین علیهم السلام را محور بحث قرار داده و درباره آن بزرگواران به ویژگی‌های بارز اخلاق و رفتاری اهتمام ورزیده و تلاش نموده تا خوانندگان را با این زاویه از شخصیت آنان آشنا سازد.

استفاده از کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام، رفتار ایشان در برابر دوستان و مواضعشان در مقابل مخالفان و توصیف‌های دیگران درباره آنان از جمله منابعی بوده که مصنف از لابه لای آن‌ها، به دنبال تحقق هدف خود بوده است.

همچنین صبر، ورع، زهد، ارشاد، کرامت ورزیدن، مخالفت با جهل و بخل، و نیکی به دوست و دشمن از برجسته ترین شاخصه های مشترک اخلاق در میان این نورهای پاک معرفی شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02532131307 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • کتاب «حضرت فاطمه (س)» رونمایی می‌شود
  • اهمیت سفر «نیچروان» از منظر اقلیم کردستان
  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی